ניקרגואה

ניקרגואה

עם היסטוריה קשה של אסונות טבע והוריקן אחד שבשנת 1998 הרס ומחק מבנים וערים שלמות בה, ניקרגואה ללא ספק ספגה מכה אנושה לתיירות ואורח החיים בה במאה העשרים. לא הקלו  עליה גם שנים של משטר רודני ולחצים של מדינות המערב שסירבו לסייע ולהעניק תקציבים  ואף על פי כן היא עושה בשנים האחרונות את הצעדים הראשונים בשיקומה ובחזרתה לעמוד  על רגליה מבחינה כלכלית.
רבים המטיילים שיגידו כי הם מעדיפים לפסוח על ניקרגואה בדרך בין הונדורס לבין קוסטה-ריקה  ואולי זה הקסם האמיתי שטמון בה, עם ערים שטרם "גולו" על ידי מטיילים תהיה עבורכם ניקרגואה  מעין חידה בלתי פתורה, מסע חדש במיוחד בשבילכם בו תוכלו לפענח בעצמכם את המדינה  הפחות מתויירת הזו ובכך לזכות בביקור ייחודי, לא ממוסחר ומתויר בערים ובתרבות של  אנשים שמחים ופשוטים שכל רצונם הוא לחיות בשקט ובשלווה את חייהם.
אין ספק- ביקור בניקרגואה הוא חוויה ייחודית ובלתי שגרתית עבור המטייל שאוהב להעז,  ולא לבחור בדרך הקלה או הצפויה בה פסעו לפניו עשרות הישראלים שחרשו את מרכז אמריקה  לאורכה ולרוחבה.

ניקרגואה- כרטיס ביקור
שם מלא– הרפובליקה של ניקרגואה
עיר הבירה– מנגואה
משטר– רפובליקה
אוכלוסייה– 5,460,000 נפש
מטבע– קורדובה
שפות– ספרדית, קריאולית, אנגלית.
אקלים– מזג האוויר בניקרגואה חם ברוב ימות השנה וגם העונה הגשומה בה בין  מאי-לנובמבר אינה מצליחה לשנות את מאזן הטמפרטורה במדינה שרוב ימיה חמים.

ניקרגואה- היסטוריה
ראשית ההתיישבות בניקרגואה לפני אלפי שנים ע"י תושבים ילידים שהגיעו מאזורי מקסיקו, בהמשך היו אלה האינדיאנים שישבו אותה בכל חבלי הארץ ועד הגעת הספרדים במאה ה-16 ניהלו את חייהם על מי מנוחות. הספרדים אשר ראו בניקרגואה פוטנציאל קולוניאליסטי כבשו אותה דבר שהוביל להתנגשויות לא מעטות בינם לבין התושבים המקומיים של ניקרגואה בעיקר סביב מנגואה הבירה.
ניקרגואה קיבלה את עצמאותה בשנת 1821 יחד עם כל מדינות מרכז אמריקה אך בכך לא תמה ההתעניינות של מדינות המערב במדינה הצעירה. הבריטים והאמריקנים נשאו עיניהם אל ניקרגואה ואל הנהר המרכזי שבה סן-חואן בשל מיקומו האסטרטגי. הבריטים כובשים את שפך הנהר לים הקריבי, ארה"ב מפעילה אף היא לחץ מצידה וניקרגואה העומדת אל מול המעצמות מהווה קרקע פורייה לצמיחתם של רודנים ומנהיגים טוטליטאריים שגוזלים את קופת המדינה ושולטים ביד קשה באזרחים.
בשנת 1979 מתחוללת בניקרגואה מהפכת החזית סנדיניסטית שרוצה לשים סוף לשלטון הרודנות של השושלות שגזלו את קופת המדינה ואכן מביאות למספר שנים של צמיחה ועידוד לתושבים אך האכזבה לא איחרה לבוא עקב לחץ של ארה"ב והפסקת הסיוע שלה למדינה מתוך רצון למוטט את השלטון שהיה נראה לארה"ב כתחילתו של עידן קומוניסטי במדינה.
ניקרגואה ניסתה לשקם עצמה מכל תהפוכות המשטר והצליחה בכוחותיה הדלים לנסות ולשקם את כלכלת המדינה הבלתי יציבה, מנהיגים עלו ונפלו בה בקצב מהיר אך את המכה האנושה של השנים האחרונות ספגה ניקרגואה דווקא מצידו של ההוריקן האימתני "מיץ'" שהכה אותה בכל כוחו בשנת 1998. ההוריקן זרע הרס רב במדינה והותיר אלפי אנשים ללא קורת גג ואת קופת המדינה מול צורך לשיקום נזקים במיליוני דולרים. השיקום של ניקרגואה בסיוע מדינות העולם היה איטי והיא מנסה להשתקם ולעמוד שוב על רגליה עד לימים אלה.

ניקרגואה- גיאוגרפיה חי וצומח
ניקרגואה נחשבת למדינה הגדולה במרכז אמריקה, היא גובלת בקוסטה ריקה מדרום ובהונדורס מצפון, במזרח ובמערב היא מתפרשת מחופי הים הקריבי במזרח ועד חופי האוקיאנוס השקט במערב.
האזורים הגיאוגרפיה בניקרגואה מגוונים מאוד, יש בה שטחים מישוריים ושפלות רחבות ידיים לצד רכס הרים גבוהים בצפון המדינה, שרשרת הרים געשיים הסובבים את האגם "לאגו דה ניקרגואה" (האגם של ניקרגואה) שהוא האגם הגדול ביותר במרכז אמריקה, ורצועת חוף יפיפייה בעיקר בחופים לשפת האוקיינוס השקט שהם גם אזורים טובים לגלישה.
האזור של אגם "לאגו דה ניקרגואה" נחשב לפורה מאוד ושופע בחי וצומח. דגים שונים ומגוונים במספר זנים רחב קיימים באגם הגדול והופכים את הדיג בו לפופולארי ביותר.
ביערות של ניקרגואה בעלי חיים רבים שהצליחו להשתמר בהם בצורה טובה מאוד יחסית למדינות השכנות. ביערות העבותים של ניקרגואה ניתן למצוא פומה, יגואר, אנקונדות, קופים בשלל סוגים ועוד בעלי חיים נדירים הנמצאים כיום בסכנת הכחדה.

ניקרגואה- מה לראות ומה לעשות?  למרבה הצער מלחמות אזרחים קשות ואסונות טבע כמו הוריקנים ורעידות אדמה הותירו את ניקרגואה הרוסה ועמוסת סבל הם השחיתו בה את רוב השרידים הארכיטקטוניים לתרבות קדומה שהייתה קיימת בה ויחד עם זאת יש בה המון אזרחים שעל החיים בעוני והתמודדות יומיומית עם תלאות החיים עדיין מצליחים לשמור על מורל גבוה ושמחת חיים.
רבים יאמרו שעל פניו, אין בניקרגואה ולא כלום ייחודי לטיול ותיור בה אך יחד עם זאת הכלום או חוסר הייחודיות הוא שבורא את המציאות המיוחדת והשונה בניקרגואה ההופך אותה ליעד מועדף עבור המטיילים שאינם בוחרים במסלול הרגיל או התיירותי ומעדיפים לבקר במקומות האוטנטיים יותר.
בניקרגואה תוכלו להתרשם מהחיים המסורתיים ביבשת מרכז אמריקה שטרם ניזוקו מעומס התיירות, תוכלו לבקר ברחובותיה של מנגואה וליאון הערים הגדולות ולהתרשם מצורת הבנייה ומאופי החיים של תושבי המקום. על אף שהשפה הרשמית היא ספרדית במקומות רבים מדברים גם אנגלית דבר שיקל עליכם בתקשורת עם בני המקום שברוב המקרים יהיו מסבירים פנים ונעימים לפגישה ושיחה.
לחופיה של ניקרגואה ישנם מספר אתרי צלילה כמו גם חופים קסומים הטובים גם לגלישה (בצד המערבי יותר) וגם לנופש ורביצה בשמש המלטפת (בצד המזרחי-הקריבי). אתר נוסף ופחות מתוייר בניקרגואה הם "איי התירס" (Corn Islands) הנמצאים כ-70 ק"מ מחופיה הקריביים, מגיעים אליהם או בטיסה במטוס קל או בשייט. האיים הקטנים מורכבים מאי גדול (6 קמ"ר) ואי קטן (1.5 קמ"ר) שניהם מיושבים בצורה דלילה מאוד, בייחוד האי הקטן בו אספקת החשמל אינה סדירה לאורך כל היום וניתן להתנסות בו בחיים אקזוטיים של אי בודד. החופים של איי התירס קסומים בצבע טורקיז הנפגש עם חול ים מוצל בעצי קוקוס ודקל מרשימים. המראות לא יאומנו והאטרקציה ייחודית מאוד- שווה את ההשקעה לחוויה של פעם בחיים!

ניקרגואה- דבר שחשוב לדעת וכדאי לזכור
וויזות ואשרות כניסה – ישראלים אינם צריכים וויזה מיוחדת על מנת לבקר בניקרגואה.
מחלות ובריאות– סכנות הבריאות במדינה הם קדחת הדגני, צהבת, כולרה, מלריה, דלקת הכבד, טיפוס ועוד. יש להיוועץ במרפאות המטיילים בארץ בטרם תצאו למסע שלכם על מנת להצטייד בתרופות ובחיסונים מתאימים.
חשמל– 110 וולט.
מטבע– קורדובה
שעון- השעון המקומי בניקרגואה מאחר את השעון המקומי בישראל ב-8 שעות.
עלויות מחייה– עלויות המחייה בניקרגואה הן מהזולות במרכז אמריקה ועל כן מטיילים רבים מעדיפים את הביקור והמחייה הזולה והנוחה בה.

הוסף תגובה