קאסול – Kasol

קאסול – Kasol

קאסול קנתה לה שם בקרב הישראלים בתור אחד הכפרים המתויירים ביותר באזורים של צפון הודו. אם תעשו את כל הדרך עד קאסול תידהמו ללא ספק כיצד מקום כל כך קטן וכפרי יכול לקנות לעצמו שם כל כך גדול ולהפוך להיות כמעט "בירת צפון הודו" או לכל הפחות בירת עמק פרוואטי היפיפה בו היא שוכנת.
 
קאסול היא כאמור עיירה קטנה פסטוראלית ושלווה השוכנת בינות יערות אורנים בלב ליבו של עמק פרוואטי בו זורם נהר הפרוואטי. קאסול היא יעד אהוב במיוחד על הישראלים והם שורצים בה בהמוניהם לאורך כל ימות השנה. לפיכך לא מפליא שכנראה מה שיקדם את פניכם בכניסה לעיירה יהיה שלט או שניים לפחות בעברית שיעזרו לכם מאוד להתמצא ולהבין ש"הגעתם הבייתה". גם המוני המטיילים הישראלים שמטיילים ברחובותיה הלא רבים של קאסול משווים למקום אווירה של ארץ ישראל הסטלנית והטובה.
 
קאסול קנתה את שמה בקרב המטיילים הישראלים בשל יופייה, אך ללא ספק גם בשל היותה יעד פופולארי למעשני הסמים והסטלנים של הודו. בקאסול ניתן למצוא את כל סוגי הסמים וזאת על אף שהסמים בהודו אסורים לשימוש ולסחר וההודים מטילים עונשים כבדים על המעשנים או הסוחרים בהם (האחריות עליכם כמובן). עם זאת לישראלים הרבים המשתקעים בקאסול לתקופות ארוכות זה לא מפריע להמשיך ולעשן ואין ספק כי טיול בעיירה אפוף כולו בריח מתקתק של הסם באוויר.
 
לצד אווירת השאנטי (או שמא יש לומר הסטלה) האופפת את קאסול המקום הוא נקודת מוצא מצוינת ליציאה לטרקים באזור ההררי שמקיף את עמק פרוואטי היפיפה. ברחבי העמק יש לא מעט כפרים מעט פסטוראליים יותר מקאסול בעיקר בשל כך ששם לא התבצעה עדיין "השתלטות ישראלית עוינת" ואין בכל פינה שילוט בעברית. ניתן לצאת לטיול ללא מעט כפרים נפלאים בסביבה כמו טוש, פולגה, קאלגה, קירגנגה ואחרים. ההגעה לכפרים נידחים אלו כוללת בדרך כלל הליכה של כמה שעות ברגל עד לנקודה בה פתאום ניגלה לעיניכם יישוב קטן ונידח (ממש כמו בסרט!) אחד הדברים היפים בקאסול הוא שעם ההגעה לעיירה נפסק הכביש וממנה והלאה רק שבילי עפר טבעיים יובילו אתכם למספר נקודות ההתיישבות הפזורות ברחבי העמק.
 
המעיינות החמים  ברחבי העיירה-אחת האטרקציות הלא טבעיות של קאסול הם ה"מעיינות החמים". מדובר במבנים בני 4 קירות ללא גג המכילים מים חמים (לעיתים טבעיים ולעיתים המוזרמים ומחוממים במלאכותיות). כל מי שרוצה להשתכשך במים החמים יכול לעשות זאת 24 שעות ביממה (תמורת תשלום סמלי כמובן). הטמפרטורות בחוץ קרות הרבה יותר ולכן הכניסה למעיין נפלאה ומרגיעה. העלות היא בדרך כלל על בסיס של דקות והמחיר הוא כ-1 רופי לדקה עם מינימום דקות משתנה ממקום למקום.
 
הספריה העברית של קאסול – אם עדיין לא השתכנעתם שמדובר במובלעת ישראלית את מוזמנים לחפש את הספריה העברית הראשונה בהודו הממוקמת במלון "קאסול אין". בספריה יש הרבה מאוד ספרים בעברית שהשאירו מטיילים ישראלים במקום. כל מי שרוצה להחליף ספר בספריה צריך להביא ספר משלו ולשלם 100 רופי תמורת השירות. כך נוצר מאגר די גדול של ספרים בעברית (אך גם באנגלית) לטובת הישראלים המשועממים של קאסול, אלו שנהנים מהשלווה שבעיר בלי יומרות לצאת לטיולים ורק רוצים להעביר את הזמן בקריאת ספרים בשלווה אינוספית.
 
מסיבות הטראנס של הכפר צ'לאל (Chalal) – אם תגיעו לאזור ה"כפר" צ'לאל בשעות היום תראו לא יותר ממספר מבנים כפריים קטנים ומקומיים חביבים שיקבלו את פניכם בשמחה. כמובן שמעבר לבתים יש כאן נוף עוצר נשימה ונקודת תצפית נפלאה על כל עמק פרוואטי וגם שדות קנאביס רחבי ידיים הגודלים בלא מפריע. אך בשעות הלילה הופך המקום לאתר מסיבות טראנס מהמטורפות שיש באזור. מומלץ להתעדכן מתי מתקיימת מסיבה ולא לפספס (אם אתם בקטע של הטראנסים). ההגעה לכפר בהליכה רגלית של כחצי שעה מקאסול.
 
טיול למניקראן (Manikaran) – אחד הטיולים המומלצים למי שרוצה לצאת קצת מקאסול ולהתאוור הוא טיול יום לכפר מניקראן המצוי כ-20 דקות הליכה מקאסול ומציע נוף נפלאה מקדש סיקי חביב ובו מעיינות חמים עם מים רותחים טבעיים הפורצים מן האדמה וניתן לרחוץ בם בחינם. רצפתו של המקדש עצמו לוהטת אף היא וזאת בשל המים הרותחים הזורמים מתחת לה ומחממים את הרצפה עד כדי כך שלעיתים מזרימים מים קרים כדי שהתיירים שנאלצים לחלוץ נעלים בשל קדושת המקום לא יכבו ברגליים. הכפר שוכן בסמוך לנהר הפרוואטי הגועש בנקודה זו באופן מיוחד ומעניק למקום מראה נפלאה ופראי.
 
 
מה כדאי לראות ולעשות בקאסול

תרבות
לא נעים אולי כל כך לומר אך התרבות הרווחת בקאסול היא תרבות עישון הסמים, תרבות הסאטלה והשאנטי. אין הרבה מה לעשות בתוך העיר עצמה. רבים נשארים בעיר בגלל סצינת הסמים הלא חוקית שפורחת בה ומשתקעים בה למנוחה מסויימת. אחרים מוצאים אטרקציות בכפרים הנידחים הסובבים את קאסול ונמצאים מרחק חצי שעה עד מספר שעות הליכה ממנה. בנוסף באזור יש לא מעט מעיינות חמים הפתוחים 24 שעות ביממה.
 
טיולים
ניתן לצאת לטיולי יום מקאסול לכפרים הנידחים המצויים על צלעי ההרים לאורך עמק פרוואטי. העמק נפלא וירוק, יש בו נופים טבעיים קסומים וגם שדות קנאביס מוריקים ורחבי ידיים שמותירים את המטיילים בהלם ראשוני למספר דקות. המקומיים הגרים בכפרים הנידחים מאוד נחמדים ושמחים לפגוש תיירים הבאים לבקר אותם בטיולים רגליים של מספר שעות מקאסול.

איך מגיעים
לאקסול אין אוטובוסים ישירים מערים גדולות אחרות. הדרך הטובה ביותר להגיע לקאסול היא באמצעות אוטובוס "שינה" בנסיעת לילה שאורכת כ-12 מדלהי. האוטובוס מגיע אל העיירה בהואנטר ומשם יש לקחת אוטובוס נוסף אשר יביא אתכם אל תוך העיירה קאסול. בנוסף ניתן לשכור ג'יפ (עם נהג) בהואנטר ומשם לצאת בנסיעה אקסטרימית מעט יותר לכיוון קאסול. לעצלנים (או שמא המפונקים) ביניכם ניתן גם לנחות בטיסה פנימית בשדה התעופה הקטן של בהואנטר ומשם לקחת אוטובוס מקומי לכיוון קאסול.

מחירים
מחירי המחייה בקאסול אינם יקרים ככלל, הם יכולים להיות מעט יקרים יותר ביחס להודו, אבל מאוד זולים בהשוואה לכל יעד אחר בעולם שתטיילו בו. ניתן לישון ולאכול בקאסול במינימום כסף. יש בתי מלון בכל הרמות כאשר לינה במלון "מפואר" יחסית יכולה להיות כ-100 רופי ללילה.

אוכל
כחלק מכל תופעת ה"ישראליות" השוקקת של קאסול יש כאן לא מעט מסעדות ישראליות המגישות "אוכל מבית אמא". חלק מהמסעדות נמצאות בבעלות ישראלית וחלק בבעלות מקומיים שהבינו מה הישראלים באמת אוהבים לאכול. לכן אל תדהמו אם תמצאו כאן את "מסעדת סמי בורקס" או מסעדות שמציעות חומוס שקשוקה ושאר מאכלים ישראלים נפוצים ואהובים.
 
לינה
באופן לא תואם את קוטנה של העיירה קאסול יש במקום לא מעט אכסניות ומלונות על מנת לאכלס את התיירים הרבים שמגיעים אל האזור בעונת התיירות. המגוון של בתי המלון והאכסניות גדול, יש מדרג רחב של תנאים, כך שמומלץ לערוך סיבוב מקדים על מנת למצוא את המקום שיהלום את המחיר שתרצו לשלם ואת התנאים שבהם תרצו לשהות.

מזג אוויר בקאסול
קאסול ממוקמת בגובה של 1,500 מטרים מעל פני הים מה שהופך את מזג האוויר במקום לקריר בעונת הקיץ וקפוא למדי עד בלתי אנושי בעונת החורף. לא מומלץ להגיע לקאסול בחודשי החורף (נובמבר-מרץ) אז הטמפרטורות צונחות ומאוד לא נעים לשהות בעיירה (בהתאמה גם רוב שירותי התיירות לא פעילים ולכן אין מה לעשות כאן באמת). ככל שמזג האוויר מתחמם ומתבהר עם פרוואטי נראה קסום יותר והרבה יותר נחמד לטייל.

צילומים: J.M.Garg

 

 

הוסף תגובה