קוסקו / המאצ'ו פיצ'ו – פרו (Machu Picchu / Cusco)

קוסקו / המאצ'ו פיצ'ו – פרו (Machu Picchu / Cusco)

אחד האתרים המתוירים ביותר בדרום אמריקה ואולי אף המתויר ביותר שבהם הוא העיר קוסקו ממנה יוצאים הטרקים והטיולים המאורגנים לעיר האבודה של ממלכת האינקה "המאצ'ו פיצ'ו".

ממלכת האינקה הייתה ממלכה אינדיאנית קדומה ששלטה באזור ההררי של פרו במאה ה-15 של האלף הקודם, בהמשך התרחבה הממלכה גם לצ'ילה וקולומביה. בני האינקה שנודעו בפולחניהם הייחודיים שלטו בשיאם על 6 מליון בני האימפריה אך נמחקו כליל עם הגעתם וכיבושם של הספרדים את אזור פרו ודרום אמריקה. עריהם ומקדשיהם של האינקה הושמדו כמעט כליל ואחד השרידים האחרונים והיחידים שנותרו כיום היא העיר מאצ'ו פיצ'ו שנותרה מוסתרת בין ההרים ובתוך הג'ונגלים והצמחייה הסבוכה שצמחה סביבם.

קוסקו אשר לא מרוחקת מהמאצ'ו פיצ'ו נחשבת לעיר הבירה של ממלכת האינקה ובה ניתן למצוא שרידים רבים לממלכה העתיקה אך לא רק אלא גם שרידים רבים של מטיילים ישראלים שביקרו בה לפניכם. קוסקו היא ללא ספק גן עדן לישראלים שמחפשים את החבר'ה מהצבא- כל הישראלים נפגשים בקוסקו!

המוני תיירים ישראלים גודשים את קוסקו ולא תוכלו למצוא כמעט אף הוסטל שמכבד את עצמו שלא מצויד בהמלצתו ממטיילי עבר ישראלים או לפחות במשפט עברי אחד.

המאצ'ו פיצ'ו (הפיסגה העתיקה בתרגום לעברית) לעומת קוסקו הוא אתר מורשת עולמי שנחשב על ידי ארגון אונסק"ו לאחד משבעת פלאי עולם המודרניים. העיר שנשתמרה כמעט בשלמותה נבנתה על בני האינקה בגובה של למעלה מ- 2400 מ' מרוחקת רק 70 ק"מ מקוסקו ומבקרים בה מיליוני תיירים מידי שנה. עומס המבקרים הוא עד כדי כך רב שיש סיכוי סביר שהאתר יאלץ להסגר בקרוב למבקרים לעבודות תחזוקה שכן עומס המבקרים שוחק מאוד את האתר המרשים.

לא בכדי המאצ'ו פיצ'ו ידוע בתפארתו בכל העולם ומיליוני תיירים נוהרים אל הפסגה הנישאה לחזות בפלא הארכיטקטוני הזה. במאצ'ו פיצ'ו עשרות מבנים שנשתמרו באורח פלא ובנויים מאבן מסותת להפליא. האבנים מונחות זו על זו בדייקנות כה רבה שלא היה כל צורך בשימוש בטיט על מנת לבנות את המבנים. לא ניתן להתעלם מהשאלה המסתורית כיצד הועלו ונבנו מבני הענק האלה וכיצד נסחבו האבנים הללו לגובה כה רב- בייחוד שלפי דעת ההיסטוריונים בני האינקה לא השתמשו כלל בגלגלים מכל סוג שהוא.

בין עשרות המבנים במאצ'ו פיצו ניתן לחזות במבני מגורים, אתרי פולחן קדומים של בני האינקה לשמש, לגשם ועוד כמו גם קברים קדומים של נכבדי הממלכה.

איך להגיע?
על מנת להגיע למאצ'ו פיצ'ו ישנן מספר דרכי הגעה חלקן נוחות יותר (ויקרות יותר) וחלקן הרפתקניות מעט יותר (וזולות הרבה יותר). על מנת להגיע על העיר מאצ'ו פיצ'ו עצמה ניתן לנסוע בתחבורה ציבורית מקוסקו, לשלם על מונית לאתר (לא עסק יקר מידי במיוחד עבור קבוצה של מספר מטיילים) או לשכור רכב ליומיים מקוסקו (אופציה קצת יותר יקרה אך מהנה מאוד!)

האופציה היקרה ביותר היא כמובן תשלום על טיול מאורגן מעשרות חברות התיירות שמוציאות טיולים מאורגנים למאצ'ו פיצ'ו עם הדרכה- התענוג יעלה לכם "רק" $150 לאדם וכמובן שלא בהכרח מצדיק את הכסף.

מצד שני האופציה הזולה ביותר היא הגעה למאצ'ו פיצ'ו בצעידה לאורך פסי הרכבת שמובילים אל העיר האבודה של בני האינקה. הטרק בדרך כלל לוקח כשלושה ימים של הגעה ביקור במאצ'ו פיצו וחזרה ורבים המטיילים הישראלים שנהנים לבצע אותו והוא מומלץ מאוד לאוהבי הטיולים וההרפתקאות שכן הוא מאתגר וכמובן נותן ליהנות מהיופי הקסום של הגבהים הנישאים בהם ממוקמת העיר המסתורית.

הוסף תגובה