הקרנבל הברזילאי בריו דה ז'נרו (Rio de Janeiro)

הקרנבל הברזילאי בריו דה ז'נרו (Rio de Janeiro)

הקרנבל המסורתי של ריו דה ז'נרו העיר הגדולה ביותר בברזיל הוא ללא ספק אחד האירועים המרשימים, הקצביים, הסוחפים והראוותניים ביבשת דרום אמריקה ואולי בעולם כולו, המשמש מוקד משיכה למיליוני תיירים מכל העולם שנוהרים מידי שנה לחזות בעיר הנפלאה שלובשת חג למשך חמישה ימים.

הקרנבל הברזילאי נערך מידי שנה ביום ו' האחרון לפני תחילת צום הלנט (צום של 40 יום לפני חג הפסחא), מתחיל בחצות הליל ונמשך ברציפות למשך חמישה ימים של שכרון חושים ללא הפסקה! על פי לוח השנה הקלנדרי ובגלל העיתוי המסורתי מתקיים הקרנבל בתאריך משתנה בין סוף פברואר לתחילת מרץ ולכן מומלץ להתעדכן בתאריכים המדויקים מידי שנה על מנת שלא לפספסו.

במהלך הקרנבל לובשת העיר ריו- דה ז'נרו חג. הרחובות הראשיים מקושטים והופכים לזירת מופעים אחת גדולה כאשר טריבונות ענקיות נבנות לאורך צידי הדרכים, מוכנות לקלוט את המוני התיירים שנושאים פעמיהם אל עבר האירוע הססגוני.

בימי הקרנבל נערך מצעד ענק ומתמשך של בתי הספר לסמבה של
ריו דה ז'נרו וברזיל כולה. אלפי רקדנים ורקדניות רוקדים ללא הפסקה על משאיות מקושטות הנוסעות בזו אחר זו ברחובות. הרקדנים לבושים בלבשו מינימאלי והרקדניות רובן חשופות חזה, רוקדים שעות רבות בתלבושות ססגוניות ומרהיבות לקצב הסמבה הסוחף שלא מותיר אף אחד מהצופים בקרנבל אדיש.

המצעד המרכזי בקרנבל הוא מצעד בתי הספר לסמבה שנערך בערב הראשון עם פתיחת הקרנבל והוא למעשה האירוע המרכזי המושך את מלוא תשומת הלב ונמשך 10 שעות ברציפות. המצעד הוא למעשה תחרות יוקרתית בין כל בתי הספר לסמבה שנשפטים על ידי חבר שופטים מוסמך. לקראת המצעד עובדים בתי הספר במשך שנה שלמה על ההכנות לקראת הפסטיבל והמצעד שמורכבות מהכנת תלבושות, כוריאוגרפיה, בחירת נושא מאגד לבית הספר ועוד. לאחר הכרזת הזוכה בתום חמשת ימי הקרנבל, על פי המסורת, שורפים המשתתפים את כל התלבושות שלהם, עליהם עמלו זמן כה רב ושומרים את אפרם בצנצנת עד לשנה הבאה.

בקרנבל ניתן לחזות לאורך הרחובות המרכזיים של ריו דה ז'נרו אם כי עדיף לקנות כרטיסים במחירים משתנים לישיבה בטריבונות. (מחירי הכרטיסים תלויים באיכות המושבים וזווית הצפייה, אל תתפתו לקנות כרטיסים זולים מדי שכן הם מעידים על כך שזווית בצפייה שלכם תהיה גרועה ביותר!)

יש האומרים שהקרנבל האמיתי בריו מתרחש ברחובות הצדיים שלה בה האנשים הפשוטים עוטים אף הם את מיטב תלבושותיהם ויוצאים אל מרכזי הערים והרחובות לחגוג בצורה קצת פחות ממוסחרת ותיירותית מאשר הקרנבל הגדול והמצעד הראשי של בתי הספר לסמבה. בין כך או כך מומלץ ליהנות משתי החוויות ולזכות ב"חוויה השלמה".

רבים טוענים שעל מנת לבקר וליהנות מכל מה שיש לריו דה ז'נרו להציע מומלץ להתרחק ממנה בתקופת הקרנבל ויש במידה מסוימת צדק עימם. במהלך תקופת הקרנבל ריו דה ז'נרו יוצאת מדעתה ומשתגעת במובנים חיוביים וגם קצת פחות חיוביים- המחירים מכפילים ואף משלשים את עצמם, רמת הפשיעה עולה, נוכחות הכייסים והגנבים באזור הקרנבל גבוהה מאוד ומעיבה על השמחה. על כן תחליטו אתם עד כמה חשוב לכם להיות בקרנבל ובהתאם לכך הקפידו לנהוג במשנה זהירות.

הוסף תגובה