סאלאר דה אויוני, בוליביה – Salar de Uyuni

סאלאר דה אויוני, בוליביה – Salar de Uyuni

סאלאר דה אויוני או כמו שהישראלים נוהגים לכנות אותו פשוט בקצרה "סאלאר" הוא מדבר המלח הגדול ביותר בעולם המצוי בדרום מערב בוליביה ששטחו 10,582 קמ"ר והוא מתנשא לגובה רב של 3650 מ' מעל פני הים (מאחר והוא נכלל בשרשרת הרי האנדים החוצים את רוב יבשת דרום אמריקה במרכזה.

ההערכות של החוקרים שחקרו את מדבר המלח העצום הזה הן שהוא מכיל לעלה ממיליארד טונות של מלח שעד כה נכרו מהן רק אחוזים בודדים ועדיין מצוי בו מלח שולחן למאות שנים רבות…

הסאלאר הוא אטרקציה תיירותית מהמפורסמות והבולטות שבבוליביה המושך מיליוני תיירים מכל רחבי העולם שמגיעים אליו בדרך כלל לטראקים של שלושה ימים אשר נערכים ברובם באמצעות טיולי ג'יפים מאורגנים שיוצאים מהעיירה אויוני השוכנת בסמוך לסאלאר.

במהלך הטראק מבקרים כמובן במישורים העצומים של המדבריות בהן לא רואים דבר חוץ ממישור עצום ולבן ללא כל עליות וירידות. מישורי המלח נראים כמו שלג והמחזה מרהיב. מישורי הסאלאר מפורסמים בזכות התמונות המצחיקות שהישראלים ושאר תיירי העולם אוהבים לצלם בהם בעזרת אשליות אופטיות של מרחק עקב הקרקע המישורית.

את כל התמונות המפורסמות של "קפיצות" מצחיקות, "רכיבה" על צעצועים, "עמידה" אחד על השני ועוד ועוד ביצעו כל הישראלים היצירתיים במדברית הסאלאר וכמובן שכבר תעשייה תיירותית שלמה התפתחה סביב אותן תמונות ולכן אל תתפלאו אם יציעו לכן בעיירה הסמוכה לקנות כל מיני צעצועים קטנים ושאר שטויות שיוכלו לסייע לכם ליצור את השלאגר היצירתי הבא ב"בוק" תמונות הסאלאר שלכם (מומלץ לתכנן מראש כמה תמונות מגניבות ומקוריות ולהצטייד בחפצים וצעצועים מתאימים…).

מעבר לתמונות מגניבות במישורי המלח מדבריות הסאלאר מציעות טיולים בנופים מרהיבים של לגונות קסומות וכמובן גייזרים חמים הבוקעים מהאדמה בפרץ מים מרשים.

בערים הסמוכות למדבר יציעו לכן מספר לא מבוטל של סוכנות תיירים טיולים מאורגנים לסאלאר שכוללים את הג'יפ ואת כל סידורי הלינה. בדקו מראש את כל פרטי העסקה לפני שתצאו לסאלאר וודאו מה מספק לכם סוכן התיירים. וודאו שהטיול כולל את הג'יפ (כמובן) וגם את כל הציוד הנלווה הדרוש לרבות ציוד לינה ובלוני גז להסקה וחימום בלילה מאחר ובסאלאר קר מאוד! (מה שאומר שמומלץ מאוד גם להביא בגדים חמים).

הוסף תגובה