איי גלפגוס – Islas Galapagos

איי גלפגוס – Islas Galapagos

איי גלפגוס הממוקמים כ- 1000 ק"מ מזרחית מקו החוף של יבשת אמריקה הדרומית משתייכים מאז שנת 1832 לאקוודור שסיפחה אותם רשמית אליה כשנתיים לאחר הכרזת עצמאותה. איי הגלפגוס משכו את תשומת ליבה של ממשלת אקוודור ונודעו בהיסטוריה העולמית בעיקר בזכות מחקריו של צ'ארלס דרווין אבי תורת האבולוציה אשר ערך אל האיים את מסע מחקרו השני וממצאים רבים ממחקריו בהם היה בסיס לפרסום תיאוריית האבולוציה והבירור הטבעי פורצות הדרך שלו.

איי גלפגוס הם ארכיפלג של כמעט 30 איים געשיים בגדלים שונים שנחשב כיום לגן עדן עבור חובבי טבע מכל העולם שמשקיעים בטיול אליו את מיטב כספם אך לא תמיד היה ממותג כך. תחילת דרכו עם סיפוחו לשטחה של אקוודור היה כבית כלא עבור פורעי חוק ומתנגדי שלטון שנשלחו אליו לבלות על אדמת האיים את שארית חייהם בבדידות.

רק בשנות בשישים של המאה הקודמת עם גילוי הפוטנציאל התיירותי של המקום הוכרז הארכיפלג של איי גלפגוס כפארק לאומי והמדינה החלה לשמור על בעלי החיים והצומח בו מכל משמר עד לכדי הגבלת התיירות והטלת בקרה על הביקור באזורים מסוימים מחשש להרס הצמחייה ובתי הגידול לבעלי החיים הנדירים החיים באיים.

תקצר היריעה מלתאר את בעלי החיים במרהיבים המצויים בארכיפלג האיים של הגלפגוס, הנופים בלתי נשכחים והנוף בתולי בזכות שמירה קפדנית כאמור של השלטונות על שימור הטבע באזורים אלו.

הטיול לאיי הגלפגוס יקר מאין כמוהו ומשווק בתור דילים של "הכל כלול" אותם תוכלו למצוא בסוכנויות הנסיעות בערים הגדולות של אקוודור ובעיקר בקיטו הבירה. הטיולים לאיים כוללים טיסה, ציוד, שייט ביאכטה בין האיים של הארכיפלג, לעיתים גם ציוד צלילה על מנת לבצע צלילות באתרי הצלילה המרהיבים לאורך השייט (בדקו האם הדיל שלכם כולל ציוד צלילה או לא…) ועוד.

הכניסה לאיים מצריכה תשלום של לא פחות מ- 100 דולר (!!!) על הביקור ובכך מתעשרת הממשלה וגם קוצבת ומקטינה משמעותית את כמות המטיילים בארכיפלג.

הטיול במקום- שווה מאין כמוהו- חוויה שאין שנייה לה אך העלות כאמור יקרה מאוד!- את החשבון, תעשו אתם…

תמונת לווין של איי הגלפגוס

הוסף תגובה