קנדה

קנדה

קנדה אוחזת ב"מדליית הכסף" (המקום השני) בתחרות המדינה הגדולה בעולם. קנדה חולשת על שטחים נרחבים של צפון יבשת אמריקה הצפונית מהחוף המזרחי ועד לחוף המערבי ומלאה בגיוון אין סופי של נופים, טבע, יערות, נהרות, קרחונים וקור- המון קור!

קנדה מושכת מיליוני תיירים מידי שנה שנשאבים אחר קסמו היפה של הטבע המרהיב שבה: נופים עוצרי נשימה של הרי הרוקי, אגמים רחבי ידיים, קרחונים עצומים וערבות קרח שמאות שנים כבר לא הפשירו, הם רק חלק מפיסות הנוף המרהיבות שלקנדה יש להציע לתייר המבקר בה.

נוסף על כך בערים הגדולות מציעה קנדה לתייר שלל אטרקציות לכל הגילאים כמדינה מערבית מפותחת לכל דבר: ערים גדולות, אטרקציות תרבותיות, מוזיאונים, אירועי תרבות ומופעים מהגדולים בעולם וגם מאבק תרבותי אחד עתיק יומין של צרפתים נגד הבריטים על מי הוא מכתיב התרבות השולט בקנדה…

קנדה- כרטיס ביקור
שם מלא– קנדה
עיר בירה– אטווה (ולא טורונטו או מונטריאול כפי שנוטים לחשוב…)
משטר– דמוקרטיה פרלמנטארית ומונרכיה חוקתית פדראלית (הקשורה לבריטניה)
העיר הגדולה ביותר– טורונטו
אוכלוסייה– 33,518,000 נפש
דת– רוב האוכלוסייה נוצרית אך יש גם מיעוטים של יהודים ואסלאם.
שפה רשמית– אנגלית וצרפתית
מטבע– דולר קנדי
אקלים– קנדה, הממוקמת סמוך לקוטב הצפוני מאופיינת באקלים קר ככל שמצפינים לכיוון הקוטב הצפוני. בשטחים רבים של קנדה החורף הוא העונה הארוכה ביותר והטמפרטורות בה הן הרבה מתחת לאפס. בחופים המזרחיים והמערביים של קנדה הטמפרטורות גבוהות יותר והאקלים לח בשל הסמיכות לים.

קנדה- קצת היסטוריה
המתיישבים הראשונים באזור קנדה היו אסיאתים שחצו את הדרך אליה דרך מייצר ברינג אשר מפריד בין שתי היבשות ובעבר היה אף צר יותר. המתיישבים הללו החלו להתיישב על היבשת ולפתח מערכות התיישבות ותאים משפחתיים בצורות חיים שבטיות תוך שהם מפתחים לעצמם אורח חיים המותאם לתנאי מזג האוויר המורכבים הסוררים במקום.

האירופאים הראשונים שהגיעו לאזור קנדה לא היו מגלי הארצות. קדמו להם מאות שנים קודם לכן הוויקינגים שיצאו למסעות ימיים מיבשת אירופה הרחוקה והגיעו אל אדמותיה של יבשת אמריקה הצפונית והתיישבו בה תוך יצירת מרקם יחסים עם המתיישבים האסיאתים שכבר ישבו במקום.

את איזון החיים המעניין אך המורכב שנשמר שנים רבות בין האסיאתים לבין צאצאי הויקינגים מאירופה הפרו מגלי הארצות במאות ה-16 וה-17 שהחלו להגיע "ולגלות" את יבשות אמריקה הצפונית והדרומית. מגלי ארצות אלה טענו לחזקה ולשליטה על השטחים שזה עתה התגלו תוך התעלמות מוחלטת מאותם בני אדם שישבו בהם כבר מאות ואלפי שנים קודם לכן.

מגלי העולם הצרפתים והבריטים החלו "מגלים" עוד ועוד שטחים במדינה ומספחים אותם אל מדינות האם שלהם: בריטניה וצרפת. ככל שחלף הזמן החריף המאבק בין בריטניה לצרפת על השליטה בקנדה כשהדבר הגיע לשיאו במלחמת "שבע השנים" בין צרפת לבריטניה אשר בה ניצחה בריטניה ובכך העבירה צרפת רשמית את השליטה בכל חלקיה של קנדה לבריטניה בסוף המאה ה-18.

לאחר הכרזת העצמאות של ארה"ב חששה בריטניה לאבד גם את קנדה באותה דרך בה איבדה את מושבותיה בארה"ב ומנעה זאת על ידי חוק אמריקה הצפונית המספח את שטחי קנדה רשמית לאימפריה של בריטניה הגדולה. במרוצת המאה ה-19 החלה תנופה של פיתוח והרחבת ההתיישבות בקנדה אשר הגיעה לשיאה בהנחת מסילת הרכבת שחיברה את החוף המערבי עם החוף המזרחי במדינה.

רק בשנות ה- 30 של המאה העשרים הצטרפה קנדה באופן רשמי מרצון כחברה בחבר הלאומים הבריטי וכך על אף היותה מדינה עצמאית המכוננת בתחומה משטר של דמוקרטיה פרלמנטארית, כל אזרחיה כפופים למלכת בריטניה אליזבת השנייה.

לאורך המאה העשרים היו בקנדה מאבקים רבים שנותרו למרבה המזל רק במגרש הפוליטי התרבותי בין הקבוצות דוברות הצרפתית במדינה ולבין דוברי האנגלית שלטענת הצרפתים הולכים ומשתלטים על המדינה המאבדת את ההוויה הצרפתית שלה. המאבקים הללו כמעט והביאו את המדינה לפיצול בשנות ה-90 של המאה הקודמת אך לבסוף בתום מאמצים רבים נותרה קנדה מאוחדת ומנסה לשמור על האיזון האתני והתרבותי של שני הזרמים המרכזיים שחיים בה כיום.

קנדה- גיאוגרפיה, על החי והצומח
קנדה הנפרשת על שטח עצום בצפון יבשת אמריקה הצפונית וגובלת בארה"ב ובקוטב הצפוני היא למעשה המדינה השנייה בגודלה בעולם. אוחזת בתואר מכובד זה, חולשת קנדה על שטחים עצומים ביבשת בין חופיה המזרחיים של האוקיינוס האטלנטי לבין האוקיינוס השקט.

צורת נופה של קנדה מאופיין בעיקר באגמים, נהרות ויערות עצומים מלאי צמחייה מדהימה וירוקה בחלקיה הצפוניים יותר המיושבים בדלילות. אם לומר את האמת רוב אזוריה של קנדה מיושבים בדלילות יחסית בעוד רוב האוכלוסייה מתרכזת באזור הדרומי הגובל עם ארה"ב שם תנאי האקלים נוחים הרבה יותר למחייה בסגנון החיים המערבי של המאה ה-21.

במערב המדינה מצוי רכס הרי הרוקי המרהיב ביופיו המתחיל בקנדה וחוצה את הגבול גם לתוככי ארצות הברית השכנה מדרום. במזרח המדינה מצויים מפלי הניאגרה המשמשים אף הם גבול טבעי בין קנדה לבין ארה"ב. מפלים אלו הם אחת האטרקציות הטבעיות היפות והמרהיבות ביותר בקנדה ויעד התיירות מספר אחת במדינה.

החי והצומח בקנדה עשיר מאוד ונהנה מכך שרוב האוכלוסייה ממוקמת בשטח מאוד מינימאלי יחסית לגודלה העצום של המדינה ובכך זוכים החי והצומח להתקיים בה כמעט ללא הפרעה מצד בני האדם. בקנדה שטחים רחבים מאוד של טבע המלא במיני צמחים מרהיבים האופייניים לאזורים צפוניים בהם הטמפרטורות נמוכות כמו גם בעלי חיים נדירים שאורח חייהם תואם תנאי מחייה קשים אלה כמו דובי הקוטב הענקיים.

ממשלת קנדה השכילה להגדיר מעל 100 פארקים ואתרי מורשת טבעיים ולאומיים המאגדים בתוכם עשרות מסלולי טיול מרהיבים לטיול ברגל וברכבים ובכך הגנה על הטבע ועל בתי הגידול של החי והצומח בהם ואנו בני האדם יכולים ליהנות מהיופי המרהיב של הטבע המתפתח באזורי אקלים ייחודיים מהסוג המתקיים בקנדה.

קנדה- מה לראות ומה לעשות?
קנדה אשר אומנם גובלת עם ארה"ב נאבקת בשנים האחרונות נגד תופעת האמריקניזציה שאליה היא קרובה יותר משאר מדינות העולם. מידת ההצלחה של קנדה ביכולת לשמר לעצמה תרבות ייחודית משל עצמה מוטלת בספק אך עדיין היא מנסה בשיניה לעמוד על כך שהיא מייצרת תרבות קנדית עצמית ולא נבלעת בתוך "המפלצת התרבותית" הנקראת "התרבות האמריקנית".

בקנדה קיימת דו-לשוניות צרפתית-אנגלית באופן רשמי כאשר שתי השפות מוגדרות כשפות רשמיות. בפועל האנגלית היא השפה השולטת וניחוחות בריטניה וכן.. גם ארה"ב ניכרות בה ברוב חלקיה ומאפייניה התרבותיים. יוצא דופן בצורה משמעותית הוא מחוז קוויבק שרוב תושביו דוברי צרפתית ומושפעים בצורה רבה מהתרבות הצרפתית. המבקר באזורים אלה יחוש את השינוי התרבותי משאר המדינה בשפה, בתרבות, בגינונים הצרפתיים, במוסיקה, באוכל ובשאר תחומי החיים.

קנדה משופעת בפסטיבלים ואירועים בינלאומיים ובעלי שם עולמי לאורך כל השנה. קנדה מצטיינת ב"פסטיבלי חורף" שהגדולים בהם מתקיימים מן הסתם – בעונת החורף, בערים קוויבק סיטי ואוטווה הבירה. בפסטיבלים אלה הערים לובשות חג מתקשטות בפסלי קרח והפסטיבל מציע את כל פעילויות החורף שרק תחלמו עליהם בדוגמת- ספורט חורפי, מזחלות שלג, מגלשות קרח ועוד.

לצד פסטיבלי החורף מתקיימים בקנדה לאורך כל השנה פסטיבלי מוסיקה בינלאומיים ופסטיבל הקולנוע הבינלאומי של טורונטו שמיתג עצמו בעשורים האחרונים כי אחד מפסטיבלי הקולנוע החשובים והמשפיעים בעולם אליו נוסעים מידי שנה גם סרטים ישראלים שנבחרים בקפידה לייצג את תעשיית הסרטים הישראלית.

אחד מאתרי התיירות המוכרים והידועים ביותר בקנדה הוא כמובן הצד הקנדי של מפלי הניאגרה שרבים מהמבקרים בצד האמריקני לא מוכנים לוותר וחוצים את הגבול גם לצד הקנדי על מנת להתרשם מאחת מתופעות הטבע המרשימות בעולם. מפלי הניאגרה בצד הקנדי ותעשיית התיירות סביבם עשירה מאוד, תוכלו ליהנות ממגוון אטרקציות שמציע המקום ובהחלט שלא כדאי לוותר!

קנדה מרובת הנופים המרהיבים והטבע מציעה למטיילים בה נופים מרהיבים לאורכה ולרוחבה כולם מאורגנים בתוך פארקים לאומיים בהם נוח וקל לטייל הן בצורה רגלית והן ברכבים. מסלולים נפלאים פזורים בכל רחבי המדינה ומאופיינים כמסלולי טיפוס הרים בהרי הרוקי המרהיבים, טיולים סביב האגמים הנפרשים ברחבי המדינה וכמובן להרפתקנים מבינכם טיולים לערבות הקרח הצפוניות של קנדה שם אפשר לחזות באורח החיים הייחודי של בני האדם שרגילים לחיות שסביבם טמפרטורות שמזמן צנחו מתחת לאפס…

קנדה- דברים שחשוב לדעת וכדאי לזכור!
וויזה ואשרות כניסה– התייר הישראלי אינו זקוק לאשרת כניסה מיוחדת על מנת לבקר בקנדה.
מחלות וסכנות בריאות– אין סכנות בריאות מיוחדות.
מטבע– דולר קנדי
שעון– קנדה הענקית בגודלה מחולקת לשישה אזורי זמן שונים הנעים מפער של 5 וחצי שעות איחור לשעון ישראל באזור החופים המזרחיים ועד לאיחור של 10 שעות לשעון ישראלי בחופי מערב המדינה.
חשמל– 110-120 וולט
עלויות מחייה– עלויות המחייה בקנדה זולות יותר מאשר באירופה ובארה"ב אך עדיין ל"תייר התפרן" יהיו עלויות גבוהות מאשר באזורים מתפתחים כמו מדינות אסיה ודרום אמריקה האהובות בקרב המטייל הישראלי הצעיר שאוהב לטייל בזול.

הוסף תגובה