מפלי הניאגרה הם מפלים מרשימים בצפון יבשת אמריקה המצויים בגבול שבין ארה"ב לבין קנדה ולמעשה מהווים גבול טבעי בין שתי המדינות. מפלי הניאגרה שהם חלק מנהר הניאגרה הזורם בקנדה ובארה"ב למעשה מחולקים לשני מפלים- המפל האמריקאי והמפלים הקנדיים אשר נקראים גם "מפלי הפרסה" וזאת בשל צורתם הדומה לפרסה.

גובהם של המפלים האמריקאיים הוא בין 23-20 מ' ואילו מפלי "הפרסה" בצד הקנדי נופלים מגובה רב יותר של כ- 50 מ' אל ערוץ הנהר הענק הזורם מתחתם. כמות המים הנופלת מגובה כה עצום ובכוח כה רב נאמדת בכ- 2,250,000 ליטרים מידי שנייה (!!!). כוח המים הרב והעצמתי הנופל במפלים משמש את ממשלת ארצות הברית כמו גם ממשלת קנדה לייצור חשמל בעזרת טורבינות מים המייצרות חשמל מכוח נפילת המים במורד המפלים.

מפלי הניאגרה נשחקים מידי שנה בקצב של 1.5 מ' לשנה ונעים לאחור ובכך מעצימים את הקניון שנפער בין מדינות קנדה וארצות הברית.

מפלי הניאגרה הם אחד האתרים המתוירים והמפורסמים ביותר לביקור בקנדה ובארצות הברית, נחשבים בגדר "חובה" עבור מיליוני תיירים הפוקדים אותם מידי שנה הן בצד האמריקאי והן בצד הקנדי.

סביב אתרי המפלים התפתחה תעשייה תיירותית שלמה העוסקת כולה במפלי הניאגרה המרשימים. המבקרים בצד האמריקאי יוכלו ליהנות מסיורים מודרכים באתר, צפייה בסרט IMAX על תולדות המפלים בעידנים קדומים, ביקור במוזיאון "הקפיצות מהמפלים" המתעד את הניסיונות השונים לנפילה מהמפלים לאורך ההיסטוריה, ירידה לתחתית המפלים ושיט בספינה (בעונת התיירות) סמוך מאוד עד לכדי הירטבות מזרם המים הגועש של המפלים בתחתית הערוץ.

בצד הקנדי, המפותח תיירותית אף יותר, קיימת עיר התיירות "ניאגרה פולס" שמלאה בבתי מלון, פאבים, פארקי שעשועים, לונה פארקים, קניונים, מגדל תצפית ענק המסתובב 360 מעלות בגובה רב ועוד. תוכלו למצוא גם מרכזי מבקרים וחנויות מזכרות שישמחו לעשות רווחים על חשבון התיירים שנהנים מהפלא הטבעי.

בשעות הלילה מוארים המפלים בתאורה מרהיבה מהצד הקנדי דבר היוצר מופע אור מרהיב ביופיו ולא כדאי לפספס אותו, אלא להמתין לו בסבלנות עד שעות החשיכה (מומלץ לצפות במיצג האור מהצד הקנדי). בנוסף במספר ימים בשנה ביניהם יום העצמאות האמריקאי, יום העצמאות הקנדי וראש השנה הנוצרי (31 בדצמבר בחצות) מתקיים מופע זיקוקים מרשים מעל המפלים.

מספר טיפים למבקר במפלי הניאגרה:
לינה: הלינה במלונות סביב המפלים יקרה מאוד בשל היות המקום אזור תיירותי. אם שכרתם רכב מומלץ לישון באזור באפולו או הערים הקטנות הסמוכות למפלי הניאגרה (עד שעה נסיעה). בחירה במקומות אלה תוזיל את עלות הלינה באופן משמעותי מאוד.
טיולים מאורגנים מערים גדולות בארה"ב: קיימות מספר חברות טיולים ביניהן אף חברות בניהול ישראלים שמארגנות טיולים מערים גדולות דוגמת ניו-יורק. הטיול כולל נסיעה לאזור המפלים, חציית הגבול לצד הקנדי, לילה בבית מלון בקנדה בסמוך למפלים, צפייה במפלים משני צידי הגבול בשעות הבוקר וחזרה לעיר המוצא. טיולים אלה מומלצים למי שזמנו קצר אך עולים בהתאם.
טיולים מאורגנים באתר הניאגרה האמריקאי: עם הגעתכם לאתר הניאגרה יעוטו עליכם סוכני תיירות שיציעו לכם טיולים מודרכים ו"דילים" שונים. הם גם יטענו שאין דרך אחרת לבקר במקום מאחר והוא עולה כניסה. אל תתפתו לקנות טיול מאורגן כזה העולה כסף רב ומיותר! ניתן לטייל בפארק הפתוח לקהל הרחב באופן עצמאי לחלוטין וללא תשלום נוסף.
אטרקציות בפארק האמריקאי: להבדיל מההנאה מהטבע השופע באזור המפלים, העלייה למגדל התצפית, הסרט על היסטוריית המפלים, מוזיאון הקפיצות מהמפלים, שיט הסירה ושאר האטרקציות בתשלום נסו למצוא "דילים" אצל סוכני הנסיעות שעשויים להוזיל במעט את עלויות האטרקציות אותם תהיו מעוניינים לבצע.
מעבר הגבול לצד הקנדי: מומלץ מאוד שלא לוותר על מעבר הגבול בין קנדה לארה"ב על מנת לחזות במפלי הניאגרה משני עברי הגבול. המראה בצד האמריקאי ובצד הקנדי שונה מאוד ולכל אחד מהצדדים יתרון יחסי משלו ועל כן מומלץ שלא לוותר על החוויה. החצייה של הגבול באופן רגלי, על גבי אוטובוסים, או במכונית, קלה מהירה ונוחה מאוד ואם אין תור של מכוניות במעבר הגבול גם לא אורכת זמן רב. מעבר הגבול הוא בחינם ואין צורך לשלם מיסי מעבר. (לחוצים את הגבול מקנדה לארה"ב תידרש כמובן וויזת כניסה לארה"ב בלעדיה לא ניתן להיכנס למדינה).
מסלול טיול מועדף: מומלץ בשעות הבוקר לבקר בצד האמריקאי של המפלים להתרשם מהיופי של הפארק והמפלים בצידו זה של הגבול ולקראת החשיכה לעבור לצד הקנדי על מנת להמתין לתצוגת האורות המרשימה עם רדת הלילה.

הוסף תגובה