אורלנדו – Orlando

אורלנדו – Orlando

עד לפני מספר עשורים הייתה אורלנדו לא יותר מעיר קטנה ולא מעניינת במדינת פלורידה. השינוי הגדול חל בשנות השבעים של המאה ה-20 בהן, אדם אחד בעל דמיון מפותח המון כסף ושפע של יצירתיות בשם וולט-דיסני החליט לסמנה כעולמו שלו- עולמו של וולט דיסני. היום אורלנדו והפארקים המרהיבים שבה הם מגנט התיירים הגדול ביותר בארה"ב ואחד מאתרי התיירות הפופולאריים לכל המשפחה. מיליוני מבקרים פוקדים את הפארקים המרהיבים של דיסני וורלד הנמצאים בשטחה של העיר. דונמים רבים מלאים בקסם והמון דמיון, עם מתקנים מקסימים, טירות מרהיבות והמון צבע וקסם של בובות דיסני הקמות לחיים ומטיילות להנאתן, מתעתעות בקהל שלא מאמין האם חי במציאות או שמא זה סרט או אגדה. אין ספק שאורלנדו היא פשוט "קסם של אגדה"!

אורלנדו- כרטיס ביקור

שם מלא– אורלנדו
מדינה– פלורידה
אוכלוסייה– 227,900
מיקום– החוף המזרחי של ארה"ב
שעון– השעון המקומי באורלנדו מפגר אחר שעון ישראל ב-6 שעות.
אקלים– אורלנדו נוחה לביקור לאורך כל השנה. גם בחודשים הקרים ביותר של החורף הטמפרטורות בה לא צונחות מתחת ל- 10 מעלות. בקיץ האקלים בה חם מאוד ולח… בקיצור- "דביק" בדיוק כמו מזג האוויר שאנחנו, הישראלים, אוהבים…

אורלנדו- קצת היסטוריה

ההיסטוריה של אורלנדו קצרה והאמת לא מגוונת במיוחד. עד לשנות השבעים היא לא הייתה יותר מסתם "עיירה קטנה ומנומנמת" במדינת פלורידה שראשיתה בהתיישבות מקומית שידעה שגשוג בתקופות מעטות מאוד לאורך ההיסטוריה. והשם "אורלנדו" ניתן לה על שמו של לוחם אמריקאי שנפל באחד הקרבות נגד האינדיאנים בעת הקמתה של אמריקה.

תחילת משיכת העניין של אורלנדו הייתה בשנות השישים של המאה העשרים עם הקמת תחנת החלל "קיפ קאנוורל" שלימים נקראה על שם נשיא ארה"ב המנוח "קייפ קנדי". העניין אחר תעשיית החלל המתפתחת הסבה תשומת לב לאורלנדו הממוקמת בסמיכות למרכז החלל.

אך שגשוגה הגדול של אורלנדו החל בזכות חזונו של איש אחד- וולט דיסני שהחל בשנות השבעים של המאה העשרים לקנות בה אדמות להכשרה, אותן הוא ייעד להקמת פארק השעשועים "דיסני וורלד" שבפלורידה ומאז- הכל היסטוריה. עם פתיחת הפארק הראשון כבר היה ברור שהסיפברת דיסני וחלקם של חברות מתחרות ואורלנדו מיתגה עצמה כיעד מספר אחת של תיירות משפחות מחוץ ומפנים ארה"ב.

אורלנדו- התמצאות

השאלה הכי שכיחה באורלנדו היא: "סליחה איך מגיעים לדיסני וורלד?" והשנייה בסדר החשיבות היא "איך מגיעים לאולפני יוניברסל?" בקיצור בעיית התמצאות גדולה אין באורלנדו. על אף שהפארקים נמצאים מחוץ לעיר (שהיא לא יותר מעיר מערבית חביבה) שלטים והכוונות ישמחו להצעיד אתכם היישר אל הפארק המבוקש. באזור הפארקים עצמם ובמתחם דיסני וורלד יש מפות של המקום אבל אל דאגה- הניווט בהם לא מסובך במיוחד.

איפה ישנים?

סוגיית הלינה באורלנדו אף היא לא מורכבת במיוחד. אזורי מלונות ניתן למצוא באזור "דיסני וורלד" המציע שורה של מלונות בניחוח של וולט דיסני, עם בובות, ציורים ותפאורות כך שלמעשה עולם החלומות של דיסני וורלד לא עוזב אתכם גם בשנתכם ובשהותכם מחוץ לפארקים. השהייה במלונות של דיסני וורלד אינה זולה במיוחד אך ניתן למצוא "דילים" למשפחות שמקנים שהייה במלון+כניסה לאתרים ולפארקים ועל כן, מי שמתכנן שהייה בעיר על מנת לבצע "מרתון פארקים" – כל יום פארק אחר, אופציה זאת יכולה להיות מאוד נוחה ואפילו משתלמת כלכלית בייחוד מאחר ולשוהים בבתי המלון במתחם "דיסני וורלד" ישנם שאטלים והסעות חינם מבתי המלון לפארקים השונים.

אפשרות אחרת ללינה ניתנת גם במלונות בתחום העיר אורלנדו עצמה. העיר שמרוחקת ממלכת דיסני למשל, כ- 32 קילומטרים מציעה מגוון מלונות שלעיתים יהיו זולים יותר מאשר לינה באזור הפארקים. יחד עם זאת קחו בחשבון שעליכם לנסוע לפארק וממנו בחזרה. רוב השוהים בפארקים של דיסני נשארים בהם עד שעות מאורחות על מנת לחזות בתהלוכות הלילה ומופעי הזיקוקים שמתרחשים סמוך לחצות, שעה שאין בה תחבורה ציבורית ועל כן תצרכו להסתייע במונית חזרה לעיר במידה ובחרתם לישון שלא במתחם הפארקים.

אורלנדו- מה לראות ומה לעשות?

ההערכה הרווחת היא שאם הגעתם לאולרנו כוונתכם היא לצאת למסע של מספר ימים בין הפארקים הקסומים של וולט דיסני ואולפני יוניברסל סטודיוז' אך אם בטעות הזדמן לכם לבקר בעיר עצמה, גם בה קיימים מספר אתרים מעניינים ששווים ביקור ובכלל- לא כדאי לשכוח את "קייפ קנדי" – מרכז החלל על שם קנדי המצוי אף הוא בסמוך לאורלנדו ומכיל מידע רב אודות הטיסות של סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) לחלל.

איפה כדאי לבקר?

דיסני וורלד (Disney World) – עולמו של וולט דיסני "דיסני וורלד" – עולמו של וולט דיסני הוא ללא ספק האטרקציה המרכזית הנמצאת כ- 32 ק"מ מהעיר אורלנדו ולמעשה זהו עולם לכל דבר. עם הגיעכם אל שערי הכניסה לעולמו של וולט-דיסני תחושו באוויר השונה המנשב במקום. הכניסה לעולמו הדמיוני של וולט דיסני היא חוויה אדירה לכל הגילאים. לעיתים ניתן להתלבט מי נהנה יותר בפארקים המרהיבים- ההורים או הילדים.

"דיסני וורלד" הנפרש על שטח ענק הגדול יותר משטחה של מנהטן כולל בתוכו 6 פארקים שונים ומרכז בילויים והופעות אשר כל אחד מהם עוסק בפן אחר של חוויות, אטרקציות, מופעים, הצגות, תהלוכות ומתקני שעשועים לילדים. הכל כמובן מעוצב ברוח סרטי וולט-דיסני ובהשתתפות בובות ענק של גיבורי סרטיו.

באימפריית "דיסני וורלד" מלונות, תחבורה ציבורית ואפילו משטרה מקומית האחראית על הסדר. באופן תיאורטי (והאמת שגם מעשי…) אפשר להישאר בעולמו של "ווולט דיסני" מעל לשבוע מבלי לצאת אל העולם החיצון- וזה בדיוק הקסם של המקום!

אולפני יוניברסל סטודיוז' –Universal Studios אולפני יוניברסל הם המתחרים המרכזיים של תעשיית "דיסני וורלד" באורלנדו. האולפנים ממוקמים כ-14 ק"מ מאורלנדו העיר והם למעשה פארק שעשועים ועיר סרטים מרהיבה עם שלל אטרקציות מגניבות העוסקות בתעשיית הסרטים של אולפני יוניברסל- אולפני הקולנוע הגדולים בעולם.

בדומה לפארק המקורי שממוקם בחוף המערבי, בלוס האנג'לס גם בפארק יוניברסל שבאורלנדו מתקני שעשועים ואטרקציות ברוח הסרטים המגניבים של אולפני יוניברסל ביניהם "טוויסטר", "ביטלג'וס", "מלתעות" ועוד. בפארק ניתן לחזות בסרטים תלת-מימדיים, תפאורות מדומות מסרטים ופעלולי קולנוע מרהיבים. בואו לראות איך עושים סרטים באמת רק באולפני יוניברסל- פארק שעשועים מגניב לכל המשפחה!

אי ההרפתקאות של יוניברסל -Universal's Islands of Adventure תאומו של פארק "יוניברסל סטודיו" הקלאסי אף הוא במתחם הפארקים של יוניברסל סטודיו באורלנדו וצמוד אליו. הפארק הוא למעשה פארק שעשועים ענק עם מתקנים ואטרקציות שונות הממוקמות על איים של גילויים. המבקר בפארק מגלה כביכול בכל פעם מקומות חדשים ואיים אבודים עליהם יש עשרות אטרקציות ומתקני שעשועים לכל המשפחה. בין שלל האטרקציות ניתן למצוא את "אי היצורים של מארוול" עם ספיידרמן, אקס-מן וחבריהם אי "פארק היורה" עם אטרקציות דינוזאורים מרשימות, עולמו של "הארי פוטר" ועוד שלל הפתעות וגילויים מרתקים לילדים.

"עולם המים" – Sea world עולם המים הוא אטרקציה לימודית ומהנה מאוד מסוג שונה. על אף שגם בה לא ניתן לוותר על מספר מתקני שעשועים לילדים בסגנון לונה-פארק גולת הכותרת של הפארק היא למעשה תצוגה מרשימה של חיות ים ביניהם דולפינים, אריות ים, פרות ים ואפילו לווייתנים, ביניהם לוויתן קטלן ענק מסוג "שאמו". בעולמות התצוגה של "עולם המים" והטריבונות הפתוחות ניתן לחזות במופעי ראווה של בעלי החיים עושים פעלולים, קופצים אל המים ועוד. מעבר לשואו ולהנאה יש בעולם המים גם פינות וסרטים לימודיים אודות בעלי החיים ושימור הטבע כמו גם פעילויות הצלה של אנשי "עולם המים" העוסקים בהצלת בעלי חיים הנמצאים בסיכון ברחבי האוקיינוס הגדול. הפארק ממוקם כ- 16 ק"מ ממרכז העיר אורלנדו.

מרכז החלל על שם קנדי (קייפ קנאווראל) – Kennedy Space Center ולמי שעייף מכל אטרקציות דיסני וורלד ויוניברסל למיניהם ודאי ישמח לקצת תרבות מסוג אחר. מרכז החלל על שם קנדי הוא היכל התהילה עבור כל האסטרונאוטים של סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) ומשם שוגרו עשרות חלליות ומעבורות לחלל ועד היום פזורות במרכז חלליות רבות לשמחת מיליוני המבקרים הפוקדים את האתר מידי שנה. במרכז אינפורמציה רבה אודות סוכנות החלל האמריקאית, הגילויים החדשים בתחום החלל ומגוון מוצגים של חלליות ולוויינים שהיו מבצעיים בעבר וכיום מוצגים להנאת המבקרים במקום.

הוסף תגובה