מלבורן – Melbourne

מלבורן – Melbourne

מלבורן היא בירתה של מדינת ויקטוריה אחת ממדינות הפדראציה האוסטרלית, ואחת משתי הערים הגדולות ביותר באוסטרליה. היא ממוקמת בדרום מזרח היבשת לאורך קו החוף הדרום מזרחי. מלבורן של היום היא שילוב מעניין של ישן וחדש- מבנים חד קומתיים עם חצר גדולה לצד גורדי שחקים ראוותניים, מארג של בני תרבויות שונים שהגיעו אליה חלקם במסגרת ה"בהלה לזהב", חלקם כפליטים ממלחמות העולם וחלקם עוד צאצאי האבוריג'נים. באופן מפתיע מלבורן נראית כמו בירה אירופאית קלאסית שהועתקה אלפי קילומטרים מאירופה והונחתה בלב יבשת אוסטרליה המרוחקת. מלבורן היא ללא ספק הקלאסית מבין ערי אוסטרליה, וניכר בה הניחוח האירופאי- בריטי המנומנם. מלבורן השלווה לא מתעוררת לפני 09:00 או 10:00 בבוקר והולכת לישון כמעט עם רדת השמש. החיים כאן טובים ונוחים מאוד- אז מה הפלא שהיא אחת הערים השלוות והאהובות ביותר על האוסטרלים?
 
במלבורן תוכלו ליהנות מכל מה שלעיר גדולה יש להציע לתייר המבקר בה- אתרי בילוי, מועדונים, מרכזי קניות ומרכז הימורים ענק ומפואר כל אלה על גדות נהר ההיארה , שמציעה גם קצת טבע וירוק על רקע כל הצפיפות והעומס של העיר הגדולה.
 
מלבורן- כרטיס ביקור

שם מלא: מלבורן
מדינה: מלבורן היא בירת מדינת וויקטוריה, אוסטרליה.
אוכלוסייה: 3,689,000 נפש
שעון: השעון המקומי במלבורן מקדים את שעון ישראל ב-9 שעות.
מטבע: דולר אוסטרלי
אקלים: מזג האוויר במלבורן אינו יציב ונוטה לשינויים תכופים מצד אחד ומצד שני הוא יחסית ממוזג ולא קיצוני. אף פעם לא קר מידי או חם מאוד במלבורן ועל כן למרות שלעיתים עשוי להפתיע אתכם גשם זלעפות לא צפוי או רוחות חזקות האקלים במלבורן נוח מאוד לטיול. עונות השנה במלבורן הפוכות למועדי העונות בישראל, כך ששיא הקיץ הוא בחודשים דצמבר-פברואר, החורף הוא בחודשים יוני-אוגוסט, האביב מתחיל בחודש ספטמבר, והסתיו בחודש מרץ.
 
מלבורן- קצת היסטוריה

האזור של מלבורן ומדינת וויקטוריה היה מיושב על ידי מתיישביה הראשונים של יבשת אוסטרליה במשך עשרות אלפי שנים לפני הגעת האדם הלבן ליבשת. האבוריג'ינים שהיו בני שבטים שונים נדדו אליה כך סוברים ההיסטוריונים דרך גשר יבשתי שחיבר לפני עשרות אלפי שנים את יבשת אוסטרליה ואסיה ואז נותקו היבשות והאבוריג'ינים נשארו על היבשת המבודדת ופיתחו לעצמם צורת חיים שבטית וילידית. שלוותם הופרה עם הגעת האדם הלבן לאוסטרליה.
 
האדם הלבן הראשון שהגיע למלבורן ולאזור מדינת ויקטוריה עשה זאת יחסית מאוחר. אוסטרליה יושבה כבר במאה ה-18 ואילו אל מלבורן הגיעו רק בראשית במאה ה-19. המפגש הראשון עם האבוריג'ינים לא היה סימפטי והם החלו להיאבק בכובשים שהיו קבוצת יזמים ששאפו להקים באזור עיר יישוב. מאבקם של האבוריג'ינים היה מועד לכישלון עוד מתחילה ובאמת הסתיים בנישולם מאדמתם ברציחות של המונים מהם וצמצום אוכלוסייתם בעשרות אחוזים.
 
לאחר שנפטרו מהאבוריג'ינים פנו היזמים השאפתנים לתכנון העיר והחלו בהקמה רק בשנת 1835 ולכן מלבורן נחשבת לעיר צעירה מאוד יחסית למימדי הענק שהיא טפחה וגדלה אליהם בפרק זמן קצר כל-כך. היה זה גילוי הזהב במדינת וויקטוריה שהביא אליה נהרות של אנשים ששאפו להתעשר בין ליל ולמצוא מכרה זהב ובעקבות הנהירה גם לשגשוגה ולפריחתה של מלבורן שגדלה והתעצמה בקצב מואץ.
 
עם הכרזתה של ויקטוריה כמדינה בתוך הפדרציה האוסטרלית נקבעה מעמדה של מלבורן כבירה של ויקטוריה.
 
לאורך המאה העשרים נהרו למלבורן מהגרים רבים מכל קצוות העולם דבר שתרם רבות לעיצובה ולהשפעות האתניות השונות הניכרות בארכיטקטורה של במארג האוכלוסייה ובתרבות המאוד לא אופיינית לחברה הבריטית השמרנית ממנה ינקה אוסטרליה את תרבותה ברוב הערים האחרות. היו אלה אלפי כורים סינים שהגיעו למלבורן לעבוד במכרות הזהב ולאחר מכן פליטים משתי מלחמות העולם שיצרו במלבורן פסיפס תרבותי של מהגרים רבים.
 
לאורך המאה העשרים הפכה מלבורן לאחת הערים הצבעוניות, מעניינות ומתפתחות בקצב מהיר באוסטרליה וליעד מועדף בקרב מיליוני תיירים מרחבי העולם.
 
מלבורן- התמצאות

מלבורן היא עיר גדולה, בירת המדינה ויקטוריה היא ממוקמת סביב מפרץ פורט פיליפ הענק לחופי האוקיינוס בדרום מזרח אוסטרליה לאורכו של נהר היארה הזורם באזור זה. העיר עצמה מחלוקת למספר אזורים כאשר מרכז העיר (The City Center) כשמו כן הוא מאגד תחתיו את רוב האטרקציות שלעיר יש להציע כמו גם את רוב בתי המלון, האכסניות וההוסטלים בדרגות פאר שונות. ממרכז העיר יוצאים קווי תחבורה (חשמליות ורכבות) לרוב השכונות המרוחקות יותר של העיר. אזור "מרכז העיר" ממוקם כשלושה ק"מ מחופה של העיר ובנוי סביב רחובות בורק (Burke St.) וקולינס (Collins St.) שמהווים את מרכזי הקניות של העיר. הרחוב המרכזי במרכז העיר הוא רחוב סוואנסטון (Swanston St) שבנוי כמדרחוב המלא בחנויות, מסעדות ואתרי בילוי.
 
את מרכז מלבורן עוטפים מספר פרברים הנמשכים לכיוון חוף הים של האוקיינוס כאשר הגדול, היפה והמתויר בהם הוא סנט קילדה (St. Kilda) שאותו אף תייר לא יכול להחמיץ. הפרבר הנפלא הנמצא מרחק של כ-20-30 דקות נסיעה בחשמלית ממרכז העיר מציע חופים נפלאים, קו חוף יפיפה ואווירה ייחודית.
 
מלבורן – לינה

הלינה במלבורן כמו בכל אחת מהערים הגדולות בעולם מתחלקת למספר רמות. בעיר הגדולה יש מלונות פאר ויוקרה (המחיר בהתאם) ורובם מרוכזים במרכז העיר. במרכז העיר גם מצויים הוסטלים ואכסניות רבות הדורשות מחירים זולים בהרבה. אם מצאתם אכסניה זולה באזור מרכז העיר של מלבורן מומלץ מאוד לאמץ אותה בחום מאחר ובאזור "מרכז העיר" רוב האטרקציות ומרכזי העניין של מלבורן. מצד שני רוב התיירים מתרכזים באזור זה שנחשב לעמוס ולרועש של העיר. אם בשקט חפצם כדאי שתחפשו אכסניות זולות בשוכנות המרוחקות יותר למרכז העיר או בפרבר המקסים "סינט קילדה" השוכן באזור החוף וכך גם תוכלו ליהנות מחופי האוקיינוס ובעיקר להימנע מהעומס של העיר הגדולה. תחבורה למרכז העיר היא אינה בעיה ורשת החשמליות תעשה את העבודה מצוין עבורכם ביעילות ובנוחות ועל כן אין חשש לחפש אכסניה או הוסטל שאינם בדיוק במרכז העיר.
 
מלבורן- תחבורה

במלבורן רשת התחבורה העיקרית היא קווי החשמלית (הטראם בשפת המקומיים) שמרושתים על פני כל העיר בצורה נוחה ויעילה מאוד ומגיעים גם לפרברים המקיפים את העיר. הנסיעה בטראם היא כמובן בתשלום פרט לחשמלית מספר 35 שלרוב היא חשמלית מסוג ישן וקלאסי יותר (נראית כאילו הוצאה מהמאה ה-19) ולכן לא קשה לפספס אותה. קו 35 עושה מסלול קבוע בשני הכיוונים ומקיף את מרכז העיר ואזור העסקים של מלבורן. זהו קו יעיל מאוד, אשר במקביל לנסיעה תוכלו גם לשמוע הדרכה מוקלטת על העיר, על האתרים שאליהם ניתן להגיע בכל תחנה ועוד. על טראם 35 יש גם מפות של יתר קווי הטראם, או פרוספקטים לאטרקציות מומלצות במלבורן.
 
על יתר קווי הטראם יש לעלות ולשלם באחת משתי דרכים: או לרכוש כרטיס באמצעות מטבעות בלבד על הטראם עצמו או להטעין כרטיס נטען (סוג של רב קו) אותו ניתן לקנות ולהטעין ברוב הקיוסקים וחנויות הצרכנות (דוגמת Seven Eleven) הנמצאות בכל רחוב ורחוב. ניתן גם לקנות כרטיסים לנסיעה יומית בטראם במחירים מאוד משתלמים ונוחים.
 
מלבורן – איך מגיעים?

במלבורן שדה תעופה בינלאומי הנמצא מחוץ לעיר. בשדה התעופה נחותות טיסות בינלאומיות ממגוון יעדים בארצות הברית או ממדינות דרום אסיה. אם מלבורן היא נקודת הפתיחה של מסעכם באוסטרליה סביר שתגיעו אל שדה התעופה הבינלאומי של מלבורן ומשם תתחילו את הטיול באוסטרליה. עם זאת במלבורן נוחתות גם טיסות מקומיות ממגוון יעדים ברחבי אוסטרליה. הטיסות המקומיות זולות מאוד באוסטרליה ולכן ייתכן שעדיף לכם למשל לטוס מסידני למלבורן זה יהיה זול יותר ומהיר יותר מאוטובוס או רכבת. משדה התעופה לתוך העיר יש שירות אוטובוסים SkyBus  היוצא בסמוך לטרמינל הנוסעים ומקשר לתחנת האוטובוסים המרכזית סאת'רן קרוס. התדירות גבוהה מאוד, והחברה מספקת גם שירות הסעות בחינם מתחנת האוטובוסים המקומית למספר מלונות נבחרים באזור מרכז העיר. מחיר כרטיס נסיע  16 דולר (אוסטרלי) לאדם. אם אתם מתכננים לנסוע גם בחזרה אל שדה התעופה בתום הביקור במלבורן מומלץ לקנות כרטיס נסיעה דו כיווני מוזל.
 
מלבורן- מה לראות ומה לעשות?

מלבורן היא עיר גדולה. כיאה לעיר כזאת היא רצופת אירועים לאורך כל השנה ומסביב לשעון. תמיד יש מה לעשות במלבורן גם מבלי לחפש בה אטרקציה מסוימת. הייחודיות של העיר הסגנון בנייתה המורכב מבתים קטנים לצד גורדי שחקים עושה אותה למעניינת ומספקת לחובבי הארכיטקטורה מספר מוקדי עניין בנוסף לכנסיות הרבות והמעוצבות הפזורות ברחבי העיר.
 
במלבורן יש המון הזדמנויות לעשות שופינג. מרכזי קניות, קניונים וחנויות רבות פזורים לאורך הרחובות ומציעים לחובבי השופינג את מנת הקניות היומית- שימו לב שמרכזי הקניות נסגרים יחסית מוקדם (סביב השעה 17:00 או 18:00 אחר הצהריים במהלך השבוע). לאלה האוהבים ספורט מלבורן היא תעשיית ספורט ללא הפסקה- יש בה פארקים רבים בהם האוסטרלים שהם פריקים של ספורט עושים ג'וגינג ומשחקים משחקי כדור כמו גם ליגות מקצועיות של מרוצי סוסים, קריקט ופוטבול.
 
בילוי בחיק הטבע גם הוא אפשרי במלבורן הבנויה לאורך גדת נהר ה"היארה" המציע כמה מקומות פסטורליים של שלווה ואטרקציות מים כמו שיט סירות קנו על הנהר ועוד. למי שמוכן קצת יותר להרחיק ישנם מספר פארקים לאומיים יפים המקיפים את מלבורן ובהם מסלולי טיול רגלי או באמצעות אופניים שללא ספק יכולים להוות שבירת שגרה מנופי הכרך העמוס.

 
אז מה כדאי לראות?
 

מרכז העיר The City Center)) מרכז העיר, כשמו כן הוא, למעשה מרכז העצבים העירוני של מלבורן מאגד בשטח לא גדול יחסית של 7 קמ"ר את כל מבני הציבור המרכזיים ומוסדות השלטון של מדינת וויקטוריה (מלבורן היא בירת המדינה). מטיול ברחובות ניתן להתרשם מהשילוב של ישן וחדש- ארכיטקטורה עתיקה של כנסיות בסגנון גותי לצד גורדי שחקים ומלונות פאר. במרכז העיר גם השווקים ומרכזי הקניות הטובים ביותר של העיר ומרכזי הבילוי הנפלאים. קו 35 של הטראם מקיף את רובע העסקים של מרכז העיר וניתן לצאת איתו לנסיעה לעלות ולרדת בחינם בכל נקודת עניין.

כיכר הפדרציה (Federation Square) זוהי נקודת הציון החשובה והמרכזית ביותר במרכז מלבורן, מדובר על כיכר גדולה שבליבה עומד מבנה פלדה ענק הבנוי מסוג של צורות גיאומטריות מתפרצות ומונחות זו על זו באי סדר. המקום מכיל מרכז אומנויות ומרכז כנסים וקונגרסים חשוב, אך יותר מכך הרחבה הגדולה משמשת לכינוסים, הפגנות ואירועי תרבות. במקום יש במה גדולה ובעונת הקיץ המקום מלא באירועים ומופעי מוסיקה. תמיד כדאי להתחיל את הסיור בעיר בפדרשיין סקוור, כי תמיד יש כאן משהו מעניין או מוזר לראות.

רחוב קולינס (Collins Street) רחוב קולינס הוא מהקלאסיים והאירופאים ביותר במלבורן. לאורך הרחוב תראו את מיטב הבוטיקים היוקרתיים ביותר של מלבורן, עם חברות מובילות בתחום האופנה העולמית. סביר להניח שתוכלו רק ליהנות מהפאר וההדר ולא לקנות כלום, אבל אין דבר! גם להתרשם מחלונות הראווה המרהיבים, מהסחורה המשובחת ולא פחות מהולכי הרגל שהולכים לאורך השדרה היוקרתית זוהי חוויה בפני עצמה.

צ'איינה טאון (China Town) לא הרחק מלב ליבה של מלבורן נמצא הרובע הסיני של מלבורן. כמו במרבית הערים הגדולות בעולם גם כאן פתאום בלב העיר נראה כאילו הגעתם לעולם אחר והאירופאיות מתחלפת בתמונות אסיאתיות לא שגרתיות. אל רובע צ'איינה טאון במלבורן מובילים שערים מפוארים בצבעי אדום, ירוק וצהוב מעוטרים בציורים מרהיבים ובסמלים סיניים. יש שערים רבים כאלו לאורך הרחובות של הרובע וכמובן שניתן למצוא כאן המון מסעדות סיניות, חנויות מזכרות אוסטרליות (שהן זולות במיוחד!), ובכלל אזורי מסחר וחנויות רבות שבהן המחירים באופן משמעותי זולים יותר. בתוך צ'אינה טאון נמצא גם המוזיאון הסיני (Chinese Museum) המגולל את ההיסטוריה של ההתיישבות הסינית במלבורן ובאוסטרליה כולה.

שוק המלכה ויקטוריה (Queen Victoria Market) אחד השווקים המפורסמים והגדולים ביותר במלבורן, אם לא הגדול בהם ממוקם לא הרחב ממרכז העיר על רחוב אליזבת' (ניתן להגיע בקלות גם עם טראם 35 החינמי העוצר ליד). השוק מקורה ומכיל כמה מאוד דוכנים המסודרים באי סדר מופתי. האווירה היא של שוק, אבל במידה רבה יחסית ממוסד ומאורגן. יש כאן ביגוד, הנעלה, צעצועים דברי אומנות וגם פירות, ירקות ודגים. קחו בחשבון שהשוק אומנם פונה למקומיים, אך גם תיירים ימצאו בו הרבה מאוד מה לעשות. הסחורה בשוק היא לרוב טובה ואיכותית ולכן אין מדובר כאן על שוק עם "מחירי רצפה". השוק פתוח גם בסופי שבוע ולכן סגור בימים ב' ו-ד' על מנת שהסוחרים גם יוכלו לנוח. שעות פתיחה: בימים ג' ו-ה' בין השעות 06:00-14:00, ביום ו' בין 06:00-17:00, ביום שבת בין 06:00-15:00, וביום ראשון בין 09:00-16:00.

 

מגדל התצפית של מלבורן– מגדל התצפית של מלבורן הוא למשעה מלון רג'ינט שמקומה 35 שלו ניתן לצפות בכל אזור מרכז העיר ולקבל זווית מרשימה ממעוף הציפור על העיר הנפלאה ופרווריה של מלבורן. העלייה לגג הבניין כרוכה בתשלום ומומלץ לנצל את השעות שבין היום לילה על מנת לראות את השקיעה במלבורן ולהספיק לחזות גם בנופיה היום וגם בתאורת הלילה.

 

פארק יארה (Yarra Park) נהר ההיארה על גדותיו בנויה מלבורן מהווה אטרקציה טבעית בלב העיר הסואנת. לאורך נהר היארה ניתן ליהנות ממגוון רחב של אטרקציות: ניתן לשוט במי הנהר בעזרת סירות קאנו ואף בסירות תיירותיות. אפשר לעשות הרבה ספורט, מגרשי קריקט, משטחי החלקה על סקייט בורד, מרחבים ירוקים של דשא ושבילי הליכה ורכיבה על אופניים כל אלה מזמינים את התיירים והמקומיים לבלות וליהנות. ובאמת בסופי שבוע שטופי שמש אזור הפארק מלא במשפחות שפשוט נהנות מהשלווה ויוצאות לפיקניק באוויר הפתוח.

 

הגנים הבוטאניים המלכותיים (Royal Botanic Gardens) הגנים הבוטניים המלכותיים של מלבורן הם ללא ספק הריאה הירוקה היפה ביותר של העיר. הם נפרשים על שטח רחב ידיים המכיל מרבדי דשא מטופחים, אגמים נפלאים, מינים רבים של צמחים- עצים, פרחים ושיחים ייחודיים וכמובן המון בעלי חיים- עופות, ברווזים ואווזים שנהנים מחגיגת הטבע הנפלאה הזאת. ניתן לבלות כמה שעות טובות ברחבי הגנים הבוטניים שלאורכם שבילים נפלאים אשר יובילו אתכם לפינות חמד מרהיבות. הגנים פתוחים לאורך כל ימות השבוע והכניסה אליהם בחינם! בסופי השבוע, ניתן להיפגש עם המון משפחות אוסטרליות שיוצאות ליהנות מהמרחבים הירוקים ולעשות פיקניקים על המדשאות הנפלאות.

 

הגדה הדרומית (The South Bank) לאורכה של הגדה הדרומית של נהר היארה נפרש מרכז חיי הלילה של מלבורן. לאורך הגדה נבנתה טיילת נפלאה ועליה מסעדות יוקרתיות רבות ובתי קפה. יש כאן לא מעט קניונים יוקרתיים, אזורי בילוי והמון מה לראות ומה לעשות. כיף ללכת בשעות הערב לאורך גדות הנהר ולהשקיף על הגדה הצפונית אשר לה קו רקיע מיוחד המשלב את גורדי השחקים המפורסמים של מלבורן עם המבנים הקלאסיים הוותיקים של תחנת הרכבת הישנה, הכנסיות ומגדל השעון היפים. בסוף הטיילת לאורך הגדה הדרומית נמצא קזינו קראון (ראה למטה) וגם מרכז הקניות והבילויים סואת' גייט (South .Gate) זה בהחלט המקום היוקרתי ביותר במלבורן שאליו מגיעים עשירי מלבורן לראות ולהראות.

 

"קראון קזינו" (Crown Casino) – מרכז הבילויים וההימורים– קראון קזינו הוא אחד ממרכזי ההימורים הגדולים של המדינה וללא הספק הגדול והמרכזי באזור מלבורן. הבניין המרהיב והמפואר עמוס האורות השוכן בסמוך לגדה הדרומית של נהר ההיארה הוא קומפלקס של מסעדות, מועדוני לילה ואיך לא כמובן מכונות משחקי מזל ושאר שעשועים של רולטות ומשחקי קזינו. לא חייבים להמר אלא אפשר סתם לבקר ולשתות קפה באחת המסעדות היפות. הכניסה למתחם הקזינו למבוגרים בלבד. אל תחששו להיכנס גם אם אינכם מהמרים, מקבלים כאן תיירים בשמחה ובסבר פנים יפות. מומלץ להגיע בלבוש הולם, אם כי לא נדרש קוד לבוש מפואר מידי.

 

גן החיות של מלבורן (Melbourne Zoo) גן החיות של מלבורן חוגג בימים אלו 150 שנה להיווסדו! מדובר באחד מגני החיות הוותיקים ביותר באוסטרליה המכיל לא פחות מ-250 זנים שונים של בעלי חיים. גן החיות רחב הידיים ממוקם באזור Parkville כ-4 קילומטרים ממרכז העיר והוא אטרקציה נפלאה לביקור לכל המשפחה. לכבוד חגיגות 150 השני יש המון פעילויות וחידושים בגן החיות והמון מה לעשות. גן החיות פתוח מידי יום בין השעות 09:00-17:00. מומלץ לבחור יום שמש לביקור, כי גן החיות פרוש ורוב השטחים אינם מקורים. (הגעה באמצעות טראם 55 יש לרדת בתחנה מספר 25).

 
 

האקווריום של מלבורן (Melbourne Aquarium) אחת מהחוויות המלהיבות לכל המשפחה הנמצאת ממש במרכז העיר (ניתן להגיע באמצעות טראם 35 החינמי). מדובר על מתחם המחולק לארבעה "עולמות תת ימיים" שונים: (1) מפחיד ומופלא (2) מהנהר אל הריף (3) כרישים מתעוררים לחיים (4) אנטארקטיקה המדהימה. כל העולמות מכילים תצוגה מרהיבה של בעלי חיים שונים ומגוונים השוחים להנאתם באקווריומים גדולים בהם ניתן לצפות באופן פנוראמי מבעד לחלונות צפייה מיוחדים. יש המון בעלי חיים ייחודיים לראות והזדמנות נפלאה לפגישה פנים מול פנים עם בעלי חיים שבדרך כלל חיים במעמקי האוקיינוס. פתוח מידי יום בין השעות 09:30-18:00.

 

סיינט קילדה (St. Kilda) פרבר החוף היפיפה של מלבורן הוא ללא ספק מקום שחייבים להגיע אליו. מדובר על אחד האזורים הקסומים ומלאי הסטייל של העיר. סיינט קילדה היא המקום שבו הכל קורה, הבוהמה המקומית מנהלת כאן חיים טובים ונוחים, רחובות עמוסים בתי קפה ומסעדות שנותרים פתוחים עד מאוחר, חופי ים נפלאים, רציף סיינט קילדה המוביל אל מזח ובו חיים משפחת פינגווינים אמיתית בין הסלעים, שווקים של ימי ראשון והמון אווירה טובה וחיים נפלאים ונוחים. ניתן להגיע באמצעות טראם 16,96,112.

 

הלונה פארק של מלבורן (Melbourne Luna Park)  על קו החוף של סיינט קילדה שוכן הלונה פארק הנפלא של מלבורן. המתחם בנוי כמו לונה פארק קלאסי וותיק, עם מתקנים קלאסיים שכולם אוהבים. האווירה במתחם היא של יריד מתחילת המאה, כמו שרואים בסרטים. את פניכם יקבל שער ענק מואר עם ליצן "פני ירח" הפוער את פיו ומכניס אתכם בשער הגדול בין שיניו וחיוכו הדמוני. בתוך המתחם רכבות הרים, קרוסלות, רכבת שדים, גלגל ענק ושאר אטרקציות לכל המשפחה.  ניתן להיכנס למתחם בחינם ולרכוש כרטיס לפי מתקן או כרטיס יומי משולב לכל המתקנים. הלונה פארק פתוח רק בסופי שבוע משעות הבוקר ועד שעות הלילה.

 

הוסף תגובה