סידני – Sydney

סידני – Sydney

מים רבים חלפו במפרץ סידני מהיום הראשון שבו הגיעה אליה אוניית האסירים הבריטים הראשונה, פרקה את פורעי החוק האנגלים שנשלחו לגלות ועזבה אותם לנפשם, נידונים לחיים של גלות רעב והזנחה. אלו היו אבותיהם של מיליוני תושבי סידני המודרנית של היום- אחת הערים המפורסמות בעולם והמרכזיות באוסטרליה שמרחקם לאותם אסירים- אלפי שנות אור.
 
סידני המושכת אליה מיליוני תיירים מידי שנה אוחזת במספר האטרקציות והסממנים המרכזיים ביותר של אוסטרליה ביניהם גשר סידני המפורסם ובניין האופרה כך שלעיתים נוטים לבלבל אותה ולייחס לה את תואר בירת אוסטרליה.
 
גם אם לא הבירה הרשמית, סידני היא אחת הערים השמחות והיפות ביותר באוסטרליה כולה. עיר נמל הבנויה סביב מפרץ סידני המקסים המציעה מגוון של אטרקציות לתיירים המבקרים בה, מאות אתרי בילוי- מסעות, פאבים ומועדונים וכמובן חופי ים מעולים עליהם שוכבות התיירות היפות בעולם.
 
ולחשוב שהכל התחיל כבית כלא…
– "אפשר לקבל מאסר עולם?"
 
סידני- כרטיס ביקור

שם מלא: סידני
מדינה: בירתה של ניו סאות' ווילס, אוסטרליה.
אוכלוסייה: 3,641,000 נפש
שעון: השעון המקומי בסידני מקדים את שעון ישראל ב-8 שעות
מיקום: לחופה הדרום מזרחי של אוסטרליה
אקלים: מזג האוויר בסידני מאופיין במזג אוויר ממוזג. הקיץ (חודשים דצמבר-פברואר) חם ולח מאוד ועל כן לא מומלץ להגיע לסידני בקיץ אלא אם כן אתם מתכננים לרבוץ על החוף כל החופשה. עונות המעבר בין החודשים מרץ-אפריל (סתיו), ספטמבר-נובמבר (אביב) יהיו עדיפות בהרבה אז הטמפרטורות נעימות הרבה יותר, אם כי מי האוקיינוס עדיין קרים.
 
סידני- קצת היסטוריה

כמו ההיסטוריה האנושית של כל יבשת אוסטרליה גם בסידני ישבו התושבים הילידיים הקדמונים אשר קרויים אבוריג'ינים אשר צאצאיהם עד היום יושבים ברחבי אוסטרליה בחוות גדולות. מתיישבים אלה חיו בחברות שבטיות בעלי טקסים וצורות חיים ילידיות וההערכות הן שהגיעו ליבשת דרך גשר יבשתי בימים שאוסטרליה הייתה מחוברת לאסיה ולפני נדידת היבשת והתרחקותה ממנה למיקום בו היא ממוקמת כיום.
 
האירופאים הראשונים שהגיעו לסידני היו בריטים. קפטן קוק הבריטי הגיע לסידני במאה ה-18 ובעקבות המלצתו עגנו בה גם ספינות האסירים שהגיעו לאוסטרליה מבריטניה שהחליטה להפוך את היבשת החדשה שהתגלתה לבית כלא מרוחק עבור אסירים השפוטים לפרקי זמן ארוכים. הספינות שהגיעו למפרץ סידני בשנת 1788 היו עמוסות באסירים בריטים שנשלחו אליה להקים בה את ביתם החדש- "בית כלא אלטרנטיבי". המתיישבים האבוריג'נים שלא אהבו את המתיישבים החדשים שאיימו להשתלט על אדמתם החלו להיאבק בהם אך לא הצליחו לעמוד במאבק זמן רב ואיבדו את אדמתם לטובת האירופאים שנישלו אותם מאדמתם, רצחו אותם והרחיקו אותם מאזור סידני שהחלה גדלה ומתפתחת למעשה מקובץ של פורעי חוק שהחברה הבריטית הוקיעה אותם מתוכה.
 
בשנותיה הראשונות של סידני תושביה כמעט וגוועו ברעב. התנאים היו קשים והתמודדות לא היית הפשוטה כלל. עם פריצת הדרך אל המישורים שמעבר להרים הכחולים המקיפים את סידני ומציאת הזהב ממערב לה המצב של העיר קצת הוטב על אף שאיבדה מחשיבותה והפכה למשנית שכן התושבים נהרו אחר הזהב והציפייה להתעשר.
 
עם הכרזת הפדרציה של אוסטרליה בשנת 1901 הצטרפה גם ניו סאות' ווילס כמדינה החברה בפדרציה וקבעה את בירתה כסידני שנחשב כגדולה והמרכזית בערי המדינה. לאחר מלחמת העולם הראשונה ידעה סדני שגשוג כלכלי שלא נמשך זמן רב אלא נפגע בעקבות המשבר הכלכלי העולמי של שנות ה-30 של המאה העשרים. בחלוף המשבר החלה סידני לצבור תנופה ונסקה בפופולאריות שלה. תנופת הבנייה בה החלה להפוך אותה לכפי שהיא מוכרת ונראית כיום: נחנכו בה המבנים המפורסמים שלה בזה אחר זה ביניהם גשר הנמל ובניין האופרה המפואר שלה.
 
במלחמת וייטנאם של שנות השישים הייתה סידני תחנת מעבר עבור החיילים האמריקאים שנהגו לנחות בה ולהתרענן בהפסקות בין הקרבות. החיילים המריאו ושבו אליה בין קרב לקרב והביאו את השפעות האמריקניזציה לעיר בצורה משמעותית באותה תקופה, דבר שפתח את סידני למערב ותרם רבות למיתוגה כעיר מרכזית ובעלת עניין.
 
בשנת 2000 זכתה העיר סדני בזכות לארח את המשחקים האולימפיים שהתקיימו בה והיו להצלחה מסחררת. לקראת ארגון המשחקים עברה העיר סדרת שיפוצים רצינית על מנת להתאימה לאירוח המשחקים. נבנו בה אצטדיון אולימפי, מבני ספורט שונים לאירוח התחרויות, בתי מלון רבים ושופרה התשתית של הכבישים כמו גם חזות ונראות העיר. עיריית סידני וממשלת אוסטרליה שפכו מיליארדי דולרים כהכנות לאולימפיאדה שכיום ההערכות שלא החזירו את עצמם ושזרם התיירים היה הנמוך מן הצפוי. בין כך או כך סידני זכתה לשיפור משמעותי בחזותה והתיירים שמגיעים אליה מאז נהנים מסידני תיירותית, יפה הרבה יותר ועמוסת אטרקציות.
 
סידני – התמצאות

סידני היא מהערים הגדולות שבאוסטרליה אשר מתחילת דרכה הייתה למעשה עיר נמל ומכאן שמרכז העיר, מרכז הבילויים ורוב האטרקציות שלה מרוכזות באזור הנמל (הסרקיולר קיי) שכיום הוא גם אתר תיירותי המלא באטרקציות ומוקף בפארקים ירוקים, מרכזי בילוי וגורדי שחקים מרשימים וגם נמר מסחרי לכל דבר. זו הסיבה שבנמל סידני תוכלו לראות סירות של צי סוחר לצד יאכטות מהודרות של עשירים העולם העוברות בשערי הנמל.
 
המלונות הגדולים בעיר מרוכזים באזור ה"רוקס" (Rocks)  שהוא גם אזור הבילויים העמוס בתיירים בלילות ובעיקר בסופי שבוע, אזור זול יותר למקורים הוא קינגס קרוס. אזור מצוין לחיי לילה בסידני הוא אזור קינגס קרוס ורחוב אוקספורד המצוי בו. זהו גם המרכז של הקהילה ההומו-לסבית הגדולה והמגובשת של סידני. אזור הסירקולר קוי Circular Quay)) נחשב בעיני רבים כמרכזה של סידני שכן בה שוכן בית האופרה, הנמל המרכזי וגשר סידני שהפכו כבר מזמן לאחר מסימני ההיכר הגדולים של סידני.
 
סידני – לינה

במהלך ההכנות לאולימפיאדה שנערכה בסידני בשנת 2000 נבנו בה עשרות מלונות חדשים ומפוארים שנועדו לארח את מיליוני התיירים שגדשו אותה סביב אירועי המשחקים האולימפיים. המלונות של הרשתות הידועות בעולם (ומכאן שגם היקרות ביותר) מצויים באזור הרוקס (The Rock) אין זה אומר שעליכם להשקיע את כל חסכונותיכם במלונות אלה. מגורים זולים יותר ניתן למצוא באזור הקינס-קרוס (Kings-Cross) שהוא אזור זול יותר ולא פחות מרכזי. בשל התחבורה הנוחה בסידני ניתן לישון רחוק במקצת מאזורי התיירות ולנסוע אליהם מידי בוקר/ערב ובכך לצמצם בעליות המחייה.
 
סידני – תחבורה

רשת התחבורה של סידני היא מהמפותחות והטובות ביותר באוסטרליה. התחבורה המקומית מושתת על שלוש מערכות תחבורתיות: האוטובוסים, הרכבות ומעבורות. כל שלושת המערכות משולבות במסגרת רשת הכרטיסים ולכן ניתן לקנות כרטיס חופשי יומי או חופשי שבוע שמשרת את שלושת אמצעי התחבורה. סידני רבתי (כולל הפרברים) מחולקת לשלושה "מעגלים" שבהם ניתן לקנות כרטיסים חופשיים המכונים Multi 1 Multi 2 Multi 3 (כאשר מולטי אחד הוא מרכז העיר בלבד ומולטי 3 הוא הרחב ביותר וגם היקר ביותר הכולל את הפרברים הרחוקים). אם אתם מתכננים לצאת מתוך סידני כדאי לכם לשקול לקנות את כרטיס מולטי 3 הכולל בתוכו אפילו את הנסיעה עד לאזור הבלו מאונטינז (Blue Mountains) או עד העיר השכנה מצפון ניוקאסל. לעיתים כרטיס חופשי שבועי מולטי 3 יכסה את עצמו רק בעלויות של נסיעה בודדת לאזורים המרוחקים.
 
בסידני פועל אוטובוס תיירים חינמי (קו 555 שהאוטובוסים שלו צבועים בצבע ירוק). אוטובוס התיירים פועל משעות הבוקר ועד שעות אחה"צ במסלול מעגלי מוגדר שכולל את האזורים המרכזיים של העיר (התחנה המרכזית, דרך רחוב ג'ורג', עובר בסירקיולר קי וחוזר דרך רחוב אליזבת'). תדירות הקו גבוהה מאוד (פעם ב-10 דקות) והוא בהחלט פיתרון נוח מאוד לנסיעה ברובע העסקים ובמרכז החיים של סידני.
 
אחת הדרכים הנוחות מאוד לטייל בין הפרברים המרוחקים של סידני הפרושים לאורך מפרץ סידני עצמו הוא באמצעות רשת המעבורות. מה שנראה לנו כאטרקציה תיירותית כאן בסידני נתפש כעורק תחבורה רגיל, זול ושימושי מאוד. רוב המעבורות בסידני יוצאות מהנמל המרכזי המצוי בסירקיולר קיי (בסמוך לבית האופרה). משם יוצאות המעבורות לכל הפרברים הפזורים לאורך המפרץ רחב הידיים. מומלץ מאוד לקחת מעבורת לכיוון מנלי (Manly), הפרבר המזרחי המרוחק ביותר. המעבורת למנלי יוצאת אחת לחצי שעה בערך והנסיעה אורכת אף היא כמחצית השעה. ניתן באמצעות המעבורת לזכות בשיט לאורך כל המפרץ ולהתרשם מהנופים המרהיבים שלו- דבר שבסירת תיירים שעושה אותו מסלול יכול לעלות במאות אחוזים יותר!
 
באזור הסרקיולר קיי (בין רציפים 4-5) קיימת תחנת מידע על התחבורה באזור סידני. התחנה פתוחה משעות הבוקר ועד שעה 17:00 אחר הצהריים ומומלץ מאוד להיעזר בה על מנת להבין מה דרך התחבורה הזולה הטובה והמתאימה לאופי הטיול שלכם. העובדים האדיבים במקום ישמחו לספק לכם מידע ולצייד אתכם בכל המפות והחומר הכתוב לו תדרשו.
 
שתי אפשרויות תחבורה נוספות הפועלות בסידני הוא קו ה"מונורייל"(Mono-rail) הנוסעת באופן עילי על "פס אחד" ומקיפה אזור מוגבל במרכז סידני לכיוון רובע העסקים דרך אזור דרלינג הארבור (Darling Harbor). בנוסף יש את קו הרכבת הקלה של סידני (Light-Rail) המקיף גם הוא בקו אחד אזור מוגבל בסידני סביב אזור דרלינג הארבור. כרטיסים למונורייל ולרכבת הקלה של סידני יש לקנות בנפרד והם אינם חלק ממערך התחבורה הרגיל של סידני הכלול כאמור בכרטיסי המולטי אותם ניתן לרכוש ולנסוע באופן חופשי לתקופות קצובות.
 
סידני- מה לראות ומה לעשות?

 

גשר סידני (Sydney Bridge) גשר סידני או גשר הנמל הוא ללא ספק אחד מסמליה המפורסמים ביותר של סידני ואולי של אוסטרליה כולה. גשר המתכת האייקוני המחבר את שתי גדותיה של סידני הדרומית והצפונית מורכב מלא פחות מ-6 מליון ברגים. תצפית טובה על הגשר ניתן להשיג מאזור הסרקיולר קיי Circular Quay)) ובית האופרה, משם ניתן לראות את הגשר במלוא הדרו. ניתן לטפס ולעלות על הגשר ולחצות אותו ברגל ולזכות בתצפית מופלאה על בית האופרה ועל כל אזור הנמל ומפרץ סידני. אטרקציה אתגרית נוספת היא טיפוס על קשתות המתכת של הגשר עצמו כחוויה אקסטרים נפלאה. ניתן לטפס על הגשר בקבוצות מאורגנות ומאובטחות בחוויה אדירה בסידני שעולה לא מעט כסף (טיפוס יחיד מתחיל מעלות של כ-300$ ואורך כשלוש שעות!).

תצפית פיילון (Pylon Lookout) אם לא רציתם להעפיל על קשתות המתכת של גשר סידני תוכלו לזכות בתצפית הרבה יותר רגועה ושלווה (וגם זולה) מאחד מעמודי הבטון של גשר סדיני. העמוד הדרום מזרחי של הגשר משמש גם כנקודת תצפית אליה ניתן לעלות במעלית תמורת 10$ (אוסטרלי) למבוגר ו-4$ (אוסטרלי) לילד בין השעות 10:00-17:00. התצפית חביבה, אך נראה שניתן להרוויח את אותה זווית של מראה גם מתוך הגשר עצמו (ובחינם!) מאחר והעמוד אינו גבוהה בהרבה מהגשר עצמו.

בית האופרה של סידני (Sydney Opera House) בית האופרה המפורסם והידוע שנחנך בסידני בשנות השבעים של המאה העשרים היה אף הוא לאחד מסמליה הידועים של העיר. בית האופרה המצוי באזור הסירקולר קוי (Circular Quay) הוא אחד מפלאי הארכיטקטורה החשובים ביותר באוסטרליה ואולי אף בעולם. הבניין המרשים מאוד מעוצב בצורה של מפרשים על אף שהאדריכל המקורי טען שחוץ הבניין עוצב בהשראת עצי הדקל. הביקור בבית האופרה אינו אומר שאתם חייבים ללכת לאחת מההופעות שמתקיימות במקום (דרך אגב יש כאן גם הופעות מוסיקה, קונצרטים, סרטי קולנוע תערוכות ולא רק אופרות). אם בחרתם שלא להיכנס לאחד המופעים המתקיימים בתוך המבנה תוכלו ליהנות מבית הקפה הסובבים אותו, מופעי המוסיקה המתקיימים בו לעיתים בחינם בסופי שבוע ובעיקר להצטלם – בית האופרה של סידני הוא אחד האתרים המצולמים ביותר בכל אוסטרליה, אתם חייבים שגם לכם תהיה תמונה איתו… בבית האופרה נערכים סיורים מודרכים (בתשלום) הכוללים הדרכה על המבנה מחזיתו ועד אל תוך האולמות ומאחורי הקלעים. תצפית מוצלחת במיוחד על בית האופרה ניתן להשיג מכיוון גשר סידני  או משיט על אחת המעבורות הנוסעות מזרחה ומקיפות את בית האופרה מכל עבריו.

נמל סידני (Sydney Harbor) לאורך הביקור בסידני לא ניתן לשכוח שתחילתה של העיר היה כעיר נמל ועד היום הנמל המפורסם שלה משמש בתפקיד כפול של נמל צי סוחר לכל דבר כמו גם אתר תיירותי מרשים ומלא אטרקציות. הנמל המקסים של סידני עמוס ביאכטות מפוארות של עשירים העולם העוגנות בו בעיקר בסופי שבוע ומוציאות למרבית התיירים את העניים. בנוסף סביב הנמל יש פארקים ירוקים רבים הבנויים במפרצים היפים שסביבו בהם ניתן לעסוק בפעילות ספורטיבית אבל ללא ספק האטרקציה המומלצת ביותר היא שיט במימי הנמל. ניתן לעשות את זה בסירות פרטיות (אם אתם סקיפרים ומשיטי יאכטות במקרה) או באמצעות סירות התיירות והמעבורות שישמחו לעשות זאת בשבילכם עבור תשלום כמובן. מאוד מומלץ שלא להתפתות לצאת לשיט תיירותי ויקר סביב הנמל של סידני אלא פשוט לקחת את אחת המעבורות העירוניות (המומלצת ביותר היא המעבורת למנלי Manly שנוסעת לאורך כל המפרץ). במחיר של כמה דולרים תזכו לשיט מושלם לאורך כל הנמל.

הסרקיולר קיי Circular Quay))- לב ליבה של סידני הוא הסרקיולר קיי. אחד מהמפרצים העמוסים והעסוקים ביותר בסידני שללא ספק "שם הכל קורה". זהו הרובע העשיר היקר והיוקרתי ביותר בסידני שכמובן אסור לכם להחמיצו. כל האזור בנוי סביב הרציף המפורסם התוחם משני צדדיו את בית האופרה ואת גשר סידני, כאשר באמצעו פרושים המוני בתי קפה, מסעדות, מקומות בילוי שהופכים מידי ערב לאזור הבילויים היוקרתי של סידני ובסופי שבוע תוכלו למצוא כאן את עשירי סידני חנוטים בחליפות ובשמלות שותים שמפניה ובירות. בסריוקלר קיי מצוי גם רציף המעבורות המרכזי של העיר וממנו יוצאות כל המעבורות החשובות של סידני. הדרך הטובה ביותר ליהנות מהנוף של כל האזור הוא עליה במעלית (בחינם) לכביש העובר מעל רציף הרכבות (את המעלית תוכלו למצוא בחלקו המזרחי של האזור בסמוך לשביל המוביל לבית האופרה). המעלית תוביל אתכם לנקודת תצפית נפלאה ממנה תזכו לזווית צילום ותצפית נהדרת הן על גשר סידני שיהיה ממזרח לכם והן על בית האופרה הנפלא שיהיה ממערב.

הגנים הבוטאניים המלכותיים (Royal Botanic Gardens) אין מקום יפה יותר וירוק יותר במרכז סידני. ממש צמוד לאזור העסקים של סידני שוכנים להם הגנים הבוטניים המלכותיים רחבי הידיים אשר הכניסה אליהם חופשית ובחינם לאורך כל שעות היום (משעות הבוקר המוקדמות ועד השקיעה). הגנים הנמצאים מזרחית ובצמוד לבית האופרה משקיפים על כל אזור מפרץ סידני ומספקים נופים נפלאים של בית האופרה וגשר סידני היפיפיים. הגנים עצמם ירוקים ועמוסים בפרחים וצמחים נפלאים שהובאו לכאן מכל האזורים באוסטרליה. בעונת האביב כל הגנים פורחים בשלל צבעים וניתן ליהנות כאן מבילוי נפלא של אחר הצהריים- הן במנוחה בין העצים על המדשאות הירוקות והמטופחות והן מטיול בין שבילי הגן. הגן הוא גם מקום מצוין לפגוש את בעלי החיים והציפורים המיוחדים של סידני. סידני ידועה בכך שעשרות תוכים בכל מיני צבעים וגדלים עפים מעל ראש התושבים, כולם אוהבים להגיע גם לגנים הבוטניים, ולכן אל תתפלאו אם תתקלו כאן בתוכים ענקיים ומרהיבים שאנחנו הישראלים רגילים לראות רק בגן חיות. בכניסה לגנים הבוטניים תוכלו להצטייד במפות חינמיות שמחולקות בעמדות האינפורמציה. במקום נערכים גם סיורים מודרכים בחינם אליהם ניתן להצטרף.

דרלינג הארבור (Darling Harbor) אזור נמל דרלינג אף הוא מרכזי ופופולארי מאוד בקרב תיירים בסידני. הוא אומנם משני לאזור הסרקיולר קיי הפופולארי בזכות סמליו האייקונים אבל גם בנמל דרלינג שעבר מתיחת פנים ושיפוץ נרחב בשנים האחרונות יש המון מה לעשות. באזור זה מרוכזים האקווריום של סידני, קולנוע האיימקס הגדול של סידני, מסעדת הארד רוק קפה מרהיבה הצופה על הנמל ובית קפה פאבים רבים ומסעדות. את דרלינג הארבור חוצה גשר פיירמונט (Pyrmont Bridge) גם הוא גשר גדול ויפה עליו עוברת גם מסילת הרכבת הקלה. אל אזור דרלינג הארבור ניתן להגיע גם באמצעות הרכבת הקלה של סידני, גם באמצעות מעבורת היוצאת מאזור הסרקיולר קיי, וגם באמצעות רכבת המונורייל (כמובן שניתן להגיע גם באוטובוסים עירוניים רגילים).

קווין ויקטוריה בילדינג (Queen Victoria Building) זהו ללא ספק אחד מאזורי הקניות היפים והיוקרתיים ביותר בסידני. אך מעבר להיותו מרכז קניות ענק שיש בו הכל, הוא כנראה הקניון המרהיב ביותר מבחינה ארכיטקטונית שראיתם מימיכם. מדובר על מבנה הבנוי בצורה ויקטוריאנית והוקם בשלהי המאה ה-19 בימי המלכה ויקטוריה שעל שמו הוא קרוי. מרכז הקניות רחב הידיים הנמצא ברחוב ג'ורג' לב ליבו של אזור העסקים של סידני חולש על רחוב שלם ומתפרש על פני שלוש קומות שעוצבו בקפידה עם פסלים, רצפה ייחודית וצבעונית ופיתוחים וציורי קיר מרהיבים על הקירות והתקרות. נסו להרים מידי פעם את עיניכם ולהביט גם סביב ולא רק על חנויות הראווה. לא תצטערו! ניתן להגיע לאזור עם מרבית קווי האוטובוסים שיוצאים מכיוון אזור הסרקיולר קיי לכיוון התחנה המרכזית ובחזרה. ניתן גם להגיע באמצעות קו 555 החינמי העוצר ממש מול המקום.

מגדל סידני (Sydney Tower)- מגדל סידני הוא מגדל גבוה המזכיר את מגדלי התצפית השונים הקיימים בעיר מפורסמות בעולם הוא נישא לגובה של 268 מ' וצורתו מעין כדור הנעוץ במוט ארוך. האוסטרלים מציינים בגאווה שהוא הבניין הגבוה ביותר בחצי הכדור הדרומי אך האטרקציה המשמעותית בו היא התצפית שהוא מאפשר על סידני המרהיבה, על הנמל ועל חופי האוקיינוס היפים. העלייה למגדל עולה כסף (והאמת שמחיר די מופקע) אבל החוויה מאוד מעניית ומספקת זווית של תצפית ממעוף הציפור. השעות המומלצות לעלייה על המגדל הם שעות השקיעה אז תוכלו ליהנות מהנוף ביום, מהשקיעה היפה וגם מסידני המוארת בלילה (קחו בחשבון שרבים כמוכם ירצו לעשות זאת ועל צפוי תור ועומס בשעות אלה, נסו להקדים על מנת שלא תמצאו עצמכם עומדים בתור בזמן שהשמש שוקעת…) העלייה למגדל היא מתוך קניון ווסטפילד (Westfield Mall) הסמוך לרחוב ג'ורג' (לא קשה למצוא את המגדל הוא בולט מעל שמי סידני אז פשוט לכו אליו). הכרטיס כולל גם צפייה בסרט ארבעה מימדים נחמד על סידני (סרט בשלושה מימדים עם אפקטים של מים עשן ושלל הפתעות). שעות פתיחה: בין 09:00-22:30 כרטיס כניסה: מבוגר 25$ (אוסטרלי), סטודנט 20$ (אוסטרלי), ילד 15$ (אוסטרלי).  בנוסף ניתן לשדרג את החוויה ולזכות בטיול מחוץ למגדל בנקודה הגבוהה ביותר שלו. כמובן שהדבר עולה הרבה יותר כסף (פרטים ומחירים בקופת המגדל).

חוף בונדאי (Bondi Beach): חוף בונדאי הוא אחד החופים היפים והמפורסמים של סידני הגדוש במאות ויש ימים שאף אלפי תיירים מרחבי העולם. בין התיירים הרבים תוכלו למצוא המון ישראלים שמגיעים אל החוף ושמחים לשוחח האחד עם השני בעברית קולנית כך שההרגשה לפעמים היא כמו בחופי תל אביב. יחד עם זאת להבדיל מחופי תל אביב תיירות יפיפיות מכל רחבי העולם גודשות את החופים היפים שמהווים מקום בילוי מועדף על צעירים וצעירות רבים. לאורך החוף יש מגוון של פעילויות ים, וניתן לטייל על הטיילת הנפלאה שיוצאת מהחוף ומגיעה עד לחוף קוג'י הדרומי יותר והמפורסם אף הוא. הטיילת לכיוון קוג'י מקיפה את המפרץ ומאפשרת תצפית אל תוך עומק האוקיינוס (כמה קילומטרים אל תוך האוקיינוס) מה שמאפשר הזדמנות לראות להקות של דולפינים ואף לווייתנים ששוחים לאורך החוף ועושים מופעי ראווה נפלאים על רקע קריאות ההתלהבות של התיירים הרבים. בקצהו הצפוני של החוף ליד בחצר בית הספר של בונדאי ביץ' (Bondi Beach Public School) מתקיים מידי יום ראשון שוק אומנים ויריד מכירת מוצרים יד שנייה. השוק פתוח אך ורק בימי א' בין השעות 10:00-16:00.

חוף קוג'י (Coogee Beach)קוג'י הוא חוף ים נפלא ברצועת החופים הדרומיים של אוסטרליה. הוא ממוקם דרומית לחוף בונדאי ורבים מגיעים באליו באמצעות הליכה בשביל הטיול הנפלא מבונדאי לקוג'י (ראה מסלולי טיול להלן).

מנלי (Manly) הפרבר הצפון מזרחי של סידני הוא גם אזור נפלא לבילוי, לרביצה על חופים נפלאים, לגלישה וגם לטיול נפלא באזור פארק הנורת' הד הנפלא. ההגעה למנלי היא באמצעות מעבורת ממרכז סידני (רציפי המעבורות בסירקיולר קיי). במנאלי מדרחוב מרכזי בשם קורסו (Corso), חופי ים נפלאים ומסלול הליכה מאתגר ונפלא לכיוות הנורת' הד (North Head). אל תחמיצו!

נורת' הד (North Head)הקצה הצפוני של מפרץ סידני הוא ללא ספק אחד המקומות בהם ניתן לזכות בתצפית נהדרת על כל אזור מפרץ סידני וקו הרקיע של מרכז העיר. הקצה הצפוני ממקום לא הרחק מרציף המעבורות של מנלי וניתן להגיע אליו בהליכה (ראה מסלולי הליכה מטה) או בנסיעה באוטובוס. במקום יש מרכז מבקרים נפלא, ונקודת תצפית מרהיבה המשקיפה על מימיי כל מפרץ סידני הנפרש למולכם. ביום עם ראות טובה ניתן פשוט להשקיף על כל המפרץ- מנקודת הזרימה שלו אל האוקיינוס ועד מרכז סידני עצמה. אל תוותרו על הנופים המרהיבים הללו. הכניסה: בחינם!

 קינגס קרוס (Kings Kross)רובע הבילויים של סידני. כשכל סידני הולכת לישון אזור הקינגס קרוס נשאר חי בועט וער על השעות הקטנות של הלילה. בעבר נקשר שמו של הקינגס קרוס לאחד ממעוזי הפשע והעבריינות בעיר. יש בכך קצת מן האמת, ולכן הקפידו להיזהר בהליכה לבד בלילה באזורים חשוכים מידי, אך באופן כללי סידני נחשבת לעיר מאוד בטוחה. בכניסה לקינגס קרוס מופיע שלט הניאון של קוקה קולה שהפך כמעט לסמלו המסחרי. ברחובות הראשיים של הרובע תראו המון פאבים ומועדונים, כמו גם מועדוני חשפנות ושאר אזורים מפוקפקים למבוגרים בלבד. באזור בונדאי ג'נקשיין (תחנת האוטובוס והרכבת המרכזית ברובע) נמצא קניון ווסטפילד בונדאי ג'נקשיין (Wesfiled Bondi Junction) העצום, שהוא קניון יפה ענק ויוקרתי מאוד. בעיקר ל-Window Shopping.

 
 
סידני- טיולים

הייחודיות של סידני הוא בשילוב המנצח שבין נוף אורבאני ושאון של אחת הערים הגדולות והעמוסות בעולם עם טבע נפלא. כך בנסיעה של כמחצית השעה ממרכז הער תוכלו למצוא את עצמכם באזור של טבע ירוק, עם נופים מרהיבים על האוקיינוס האינסופי. רוב אזור מפרץ סידני הקרוב לחופי המפרץ מוגדר כפארק לאומי (Sydney Harbor National Park) ובו יש הרבה מאוד שבילי טיולי ואזורים לבילוי של טבע. נפרט כאן מספר מסלולי הליכה ואזורי טיול מהמפורסמים ביותר באזור סידני.
 

השביל מבונדאי לקוג'י (Bondi To Coogee Coastal Walk)- אולי שביל ההליכה הנופי המפורסם ביותר באזור שרוב המטיילים לא מרשים לעצמם לוותר עליו. מדובר על שביל הליכה מסומן וסלול ברובו המתפתל לאורך קו החוף הדרומי של חופי סידני בין חוף בונדאי לחוף קוג'י (מצפון לדרום). אורך השביל הוא כשישה קילומטרים והוא מסומן בכל מפת תיירות שתשיגו בסידני. תוואי השביל עובר על המצוק הפונה לאוקיינוס ועובר בדרכו במספר חופים ומפרצים קסומים. לא לפספס!

שביל ההליכה הנופי של מנלי (Manly Scenic Walkway) אחד האזורים היפים של מפרץ סידני. שביל ההליכה המתחיל בסמוך לרציף המעבורות של מנלי ממשיך לכיוון מערב ומתפתל לאורך קו החוף הצפוני של מפרץ סידני לאורך של כ-10 קילומטרים.

נורת' הד (North head) שבילי ההליכה הנפלאים באזור היער הטבעי של הנורת' הד מספקים המון טבע, בעלי חיים ופריחה נפלאה בעיקר בעונת האביב. השבילים מתפלים במעלה הגבעה ומגיעים ממש עד לצוק שתוחם את מפרץ סידני רגע לפני שהוא נפתח אל האוקיינוס הרחב. הנופים ממעלה הצוק מרהיבים ופנוראמיים ולכן מאוד מומלץ להגיע לכאן. ניתן לקבל בחינם מפות עם מסלולי הטיולים בנורת' הד או במרכז המבקרים של מנלי (סמוך לרציף המעבורות) או במרכז המבקרים של הנורת' הד. ניתן להגיע באוטובוס היוצא מרציף המעבורות או ללכת דרך השביל המתפתל מאזור החופים של מנלי דרומה לכיוון הנורת' הד.

 
עלויות

סידני אינה יעד טיול זול. היא אולי אחד האזורים היקרים ביותר באוסטרליה וזאת בגלל הפופולאריות שלה בקרב תיירים לאורך כל ימות השנה. ככל שתרצו להתאכסן במלונות שיותר קרובים למרכז העיר ולרובע העסקים של סידני תאלצו להיפרד מיותר ויותר כסף ללילה. עם זאת בסידני יש פתרונות דיור רבים ומגוונים מאוד החל מלינה בהוסטלים בצורת דורמס (Dorms) כלומר חדרים משותפים של ארבעה שישה ואף יותר עם שירתים ומקלחות צמודים, דרך חדרים זוגיים צנועים עם שירותים ומקלחות צמודות בהוסטלים ועד מלונות יוקרה. המחירים משתנים וככל שמרחיקים ממרכז העיר ניתן להשיג מחירים אטרקטיביים יותר. באזור הסמוך לתחנה המרכזית של סידני יש מספר הוסטלים זולים ואהובים על תיירים ציירים (בדקו את אכסניות Wake Up! ו-YHA) עוד אזורי לינה טובים וזולים ניתן להשיג גם באזור הקינגס קרוס, אך הדבר יצריך מכם נסיעה קצרה לתוך מרכז העיר.
 
 
 
 
 
 

הוסף תגובה