ברצלונה היא האטרקציה התיירותית החמה ביותר של השנים האחרונות. עיר הנמל הספרדית המרשימה לחופי הים התיכון מאגדת בתוכה ישן וחדש השלובים זה בזה בהרמוניה מושלמת. בעיר ששורשיה נעוצים עמוק במאה השלישית לפני הספירה ורובע גותי עתיק מפאר את רחובותיה ובליבו קתדראלה גותית מרשימה ועצומת מימדים יש גם מרכזי בילויים מהשוקקים והנפלאים שבספרד ובאירופה. ברצלונה מלאת תרבות של כיף פנאי ובילויים לכל המשפחה. אוהבי הקניות ימצאו בה אזורי קניות מלאים בחנויות של רשתות האופנה הספרדיות "זארה" ו"מנגו" לצד שאר רשתות האופנה הספרדיות הגדולות, אוהבי הכדורגל ימצאו בה את האצטדיון הענק של קבוצת ברצלונה האגדתית, אוהבי הים ייהנו מחופיה המעולים והחמימים של ברצלונה וחובבי הארכיטקטורה ייהנו מהקתדראלה הגותית המרשימה ומעשרות המבנים המרהיבים של גאודי הפזורים ברחבי העיר.

בכך ברצלונה מגשימה את החלומות של כולם והופכת להיות בירת הכיף והבילויים החדשה של אירופה וליעד מועדף לחופשות הקיץ עבור המוני ישראלים הכובשים את חופיה ביד רמה!

מזג אוויר בברצלונה

מזג האוויר של ברצלונה מאופיין כאקלים ים תיכוני מאחר והיא ממוקמת במרחק לא רב מהים התיכון. עונות השנה בברצלונה מקבילות לעונת השנה בישראל. החורף בה לא קשה במיוחד (שיאו בחודש ינואר) ואילו הקיץ ששיאו בחודש אוגוסט חם ולח מאוד.

ברצלונה- קצת היסטוריה

ברצלונה נוסדה עוד במאה השלישית לפני הספירה. בימי האימפריה הרומית ולאחר כיבוש הרומאים את חצי האי האיברי הייתה ברצלונה לעיר מרכזית באימפריה. עם הגעת הנצרות בשנת 300 לספירה החלו להיות מוקמות בה הבזיליקות הראשונות והיא שמשה כחיץ בין צרפת הנוצרית לבין ספרד המוסלמית. ברצלונה נחשבה לבירת ממלכת אראגון ומדינת קטלוניה. היא החלה לאבד מקרנה רק לאחר שהוחלט להעביר את מעמד הבירה לעיר נאפולי באיטליה. עם איחוד ממלכות אראגון וקסטיליה בזכות נישואיהם של המלכים פרננדו ואיזבלה איבדה ברצלונה את מעט המעמד שעוד נותר לה כעיר גדולה בממלכת אראגון כמו גם גילוי אמריקה שלא היטיב עימה והסיט את הפוקוס אל עבר היבשות החדשות מעבר לים.

עם כיבושיו של נפוליון במאה ה-18 נכבשה ברצלונה והועברה לשליטה כחלק מהאימפריה הצרפתית אך לאחר תבוסתו הוחזרה לממלכה הספרדית. במרוצת השנים והודות למהפכה התעשייתית הפכה ברצלונה לעיר נמל שוקקת ומשגשגת עם תנופת תיעוש אדירה לאורך המאה ה-19.

במאה העשרים הפכה ברצלונה לעיר תרבות עם תחיית התרבות הקטלונית שנזנחה במשך שנים רבות. התעוררות תרבותית זו נמשכה אל עבר שנות התשעים בהם עסקה ברצלונה במיתוג עצמה כאחת הערים הבולטות בספרד וכאטרקציה תיירותית הראויה לביקור. סייעו לה מאוד המשחקים האולימפיים שהתקיימו בה בשנת 1992 והעניקו לעיר מתיחת פנים משמעותית בכל הנוגע לתחום התשתיות, בתי המלון, מבני התרבות והספורט ברחביה.

בשנים האחרונות הפכה ברצלונה לאחת הערים החמות ביותר על מפת התיירות האירופאית לחופי הים התיכון. ברצלונה נהנית מגל אדיר של תיירים בעיקר בעונת הקיץ ומוגדרת כעיר התיירות מספר אחת בספרד!

ברצלונה – התמצאות

ברצלונה היא עיר נמל ספרדית השוכנת לחופי הים התיכון. מרכז החיים התיירותי של העיר מתנקז סביב כיכר קטלוניה הגדולה המושכת אליה מאות ואלפי תיירים מידי יום וסביבה בתי קפה, מסעדות וחנויות רבות. מכיכר קטלוניה יוצאת שדרת הרמבלאס הממשיכה מהכיכר ועד לנמל, העיר מסתיימת בעמוד אבן גדול מעין אנדרטה לכבודו של קולומבוס מגלה הארצות הספרדי. לאורך שדות הרמבלאס מימין ומשמאל משתרעת העיר העתיקה של ברצלונה. שם תוכלו לחזות בכנסיות העתיקות, במבנים הגותיים (בעיקר ברובע הגותי) ובשאר נקודות העניין והאטרקציות הארכיטקטוניות של ברצלונה.

לאורך קו המים של העיר נמצאת הטיילת של ברצלונה העמוסה בתיירים ובמוקדי תיירות ועניין. לאורך הטיילת פזורים אזורי בילוי, קניות ושעשועים לכל המשפחה. במורדות הטיילת מצוי הנמל האולימפי ואזור הכפר האולימפי שנחנך לכבוד אולימפיאדת ברצלונה שהתקיימה בשנת 1992.

רחוב הדיאגונאל אף הוא עורק התמצאות חשוב בברצלונה. הוא מעין רחוב אלכסוני החוצה את העיר באלכסון מכיוון דרום מזרח ועד לכיוון צפון מערב ועל כן מסייע מאוד בהתמצאות ובניווט המטיילים בעיר.

מה לראות ומה לעשות?

ברצלונה היא שילוב נפלא של ישן וחדש. על אף שרבים מהתיירים הפוקדים אותה מגיעים בזכות היותה בירת הבילויים והשמש האטרקטיבית ביותר בשנים האחרונות באגן הים התיכון, יש בה לא מעט אטרקציות ארכיטקטוניות ועיר עתיקה שנשתמרה באופן נפלא מתקופת ימי הביניים ולכן מומלץ שבין רביצה על החוף, טבילה בים או בבריכה וסיבוב קניות בין חנויות "זארה" ו"מנגו" תביטו קצת סביב ותטעמו את טעמה ההיסטורי של ברצלונה- מבנים ושכונת עתיקות עם אווירה מיוחדת ושווקים לא רעים בכלל!

הרובע הגותי

הרובע הגותי של ברצלונה הוא למעשה העיר העתיקה שלה הנפרשת משני עבריה של שדירת הרמבלאס המרכזית היוצאת מכיכר קטלוניה ומגיעה עד לנמל לאנדרטת קולומבוס הגבוהה. הרובע הוא למעשה מבוך של סמטאות המסובכות זו בזו עם כיכרות קטנות ושווקים עתיקים כאשר במרכז הרובע נמצאת כמובן הקתדראלה המרכזית והמאוד מרשימה של ברצלונה. בין הרחובות תוכלו למצוא פינות קסומות ושקטות, בתי קפה נפלאים וסגנון בנייה גותי ייחודי ועתיק. הרובע היהודי של ברצלונה בו ישבו יהודי העיר בטרם גורשו במאה ה-15 במסגרת גירוש ספרד שוכן אף הוא ברובע הגותי. ברחוב "קאל" (Call) הנגזר מהמילה העברית "קהל". ברובע הגותי ממוקם בית הכנסת היהודי המשוחזר של ברצלונה וניתן לבקר בו ולהיזכר בקהילת ברצלונה שנחרבה בעת גירוש ספרד.

צילום: Sietze Kraak

הקתדראלה המרכזית של ברצלונה

הקתדראלה המרכזית של ברצלונה המכונה בפי המקומיים "לה סו" שוכנת בלב הרובע הגותי שהוא "העיר העתיקה" של ברצלונה. לא ניתן לפספס או להתעלם מהמבנה העצום ובשל מרכזיותו כל מקומי יוכל להכווין אתכם אליו. הקתדראלה הבנויה בסגנון גותי נבנתה במאה ה-13 ומאופיינת בסגנון גותי עתיק ומלא פסלים ועושר ארכיטקטוני מרשים ואף עוצר נשימה. הקתדראלה הנישאת לגובה רב מפוארת מאוד מבחוץ ומבפנים ומשמשת כיום מרכז הפולחן הקטלוני המתחדש של תושבי ברצלונה, הן מבחינה דתית והן מבחינה תרבותית. סביב הקתדראלה מתקיימים מידי ראשון אירועים תרבותיים של ריקודי עם קטלונים הנקראים "סרדנה". תזמורת העיר מנגנת את מיטב השירים שהם הפולקלור המקומי ותושבים רבים מגיעים לרקוד את ריקודי העם סוחפים אחריהם במחול את התיירים הרבים הפוקדים בכל יום ובכל שעה את הקתדראלה המרשימה.

רחוב דיאגונאל

רחוב דיאגונאל הוא רחוב אלכסוני (מכאן גם שמו) החוצה את העיר באלכסון מהקצה הדרום מזרחי שלה ועד לקצה הצפון מערבי שלה ואורכו 10 קילומטר. לכל אורכו של הרחוב מצויים בתי עסק, חנויות ומרכזי קניות רבים ואין ספק שזהו אחד מהמקומות המועדפים לשופינג בברצלונה. תוכלו לשחק משחק ולנסות ולגלות כמה חנויות "זארה" ו"מנגו" פזורות לאורך הרחוב או לתרגל את הילדים במשחקי חשבון של כל כמה חנויות בממוצע יש חנות "מנגו" – התוצאות דרך אגב מפתיעות ביותר!

צילום: Valentin Viñas

כיכר אספניה ומזרקות הקסם

כיכר אספניה שהיום מהווה אחד המוקדים המרהיבים של ברצלונה ואטרקצייה תיירותית נהדרת בזכות "מזרקות הקסם" החלה את ימיה בתור כיכר ההוצאות להורג של ברצלונה. ראשים רבים נערפו בה עד שהוחלט להעביר את הגיליוטינה העירונית למקום אחר. מאז נשטף הדם הרב שניגר בה והכיכר שופצה לבלי היכר במהירות הבזק בשנת 1929 וזאת לקראת התערוכה העולמית שהתקיימה בברצלונה. הכיכר כיום היא אחד המקומות התיירותיים והשוקקים ביותר בברצלונה וזאת בזכות מזרקות הקסם המצויות במרכזה. "מזרקות הקסם" הן למעשה מזרקות הענק המשפריצות זרמים בגבהים משתנים, עם תאורה צבעונית מתחלפת בקצב מוסיקה סוחפת ומשתנה. מופע המזרקות מתקיים אחת לחצי שעה אך הוא יפה במיוחד לאחר רדת החשיכה. כמוכם עוד אלפים באים לחזות בפלא ועל כן מומלץ להגיע לפני רדת השמש ולתפוס מקום טוב מול המזרקות.

שדרת הרמבלאס

שדרת הרמבלאס היא השדרה המרכזית של ברצלונה הנמשכת לאורך של 1.5 ק"מ מהכיכר המרכזית של העיר "כיכר קטלוניה" ועד לנמל לחופי הים התיכון. השדרה העמוסה במרכזי קניות, בתי עסק ומרכזי בילויים היא לב ליבה של העיר ואין ספק שלא ניתן להשלים ביקור בברצלונה מבלי לבקר בשדרת "הרמבלאס". השדרה הנפרשת בדרך אל הים חוצה את הרובע הגותי- העיר העתיקה של ברצלונה הנמצא משני עבריה. לאורך השדרה ממוקם גם ארמון גואל שהוא פלא ארכיטקטוני מפורסם והיא מגיעה עד לטיילת של ברצלונה שם מתחברת לאזור הבילויים וחיי הלילה השוקק של העיר.

ארמון גוואל – ארכיטקטורה של אנטוני גאודי

אנטוני גאודי נחשב עד היום לאחד הארכיטקטים הספרדים המבריקים והמרשימים ביותר של העת המודרנית. שמו יצא למרחוק וחובבי ארכיטקטורה רבים מכל העולם נוהרים לברצלונה שם מרוכזות מספר עבודות מרשימות שלו והגדולה והידועה מביניהן היא "ארמון גוואל" אותו תכנן לתעשיין העשיר אוזיביו דה גוואל במאה ה-19. הארמון המרשים בעל החזית המעוצבת בעושר רב הוא מוקד עלייה לרגל וממוקם בסמוך לים בשדרת הרמבלאס הראשית. במקום מתקיימים סיורים מודרכים בחדרי הבית בינם משולב גם סיפור חיו ועבודתו של גאודי שהשאיר חותם משמעותי ברחבי ברצלונה. הארמון שמצוי כיום בבעלות עריית ברצלונה הוכרז כאתר מורשת הראוי לשימור על ידי ארגון אונסק"ו בשנת 1984.

צילום: Jun Seita

בית גאודי – מוזיאון ליצירותיו של אנטוניו גאודי

אנטוניו גאודי נחשב לגדול הארכיטקטים שפעלו בספרד ובברצלונה במאה ה-19. הוא אחראי ללא מעט עיצובי מבנים ברחבי ברצלונה בעלי אופי עיצובי ייחודי שהקנה לו מעמד של ארכיטקט בעל שם עולמי. במוזיאון שהיה ביתו של גאודי לאורך 20 שנה מצויים יצירות רבות שלו, הבית שעוצב כמובן על ידי גאודי עצמו כולל בתוכו רהיטים רבים, ציורים ויצירות אומנות פרי מוחו הקודח של הארכיטקט היצירתי במיוחד.

מוזיאון פיקאסו

מוזיאון פיקאסו הוא אחד המוזיאונים הידועים והעמוסים ביותר בברצלונה, הוא מכיל בתוכו יצירות אומנות רבות של הציר הספרדי המפורסם פבלו פיקאסו ששמו נודע בכל רחבי העולם. פבלו פיקאסו שיצר בברצלונה ידע מערכת יחסים אומנותית סבוכה עם ברצלונה עירו ועם המין הנשי אשר זכו להתייחסות בציוריו אותם ניתן לראות במוזיאון. על אף שיצירותיו הגדולות של פיקאסו נעדרות מאוסף זה ומצויות במוזיאונים אחרים ברחבי העולם, ייחודו של מוזיאון זה הוא באוסף נדיר של ציורים מימי צעירותו של פיקאסו ותחילת דרכו של אומן, דרכם אפשר לראות את התפתחותו האומנותית כצייר ואחד מגדולי האומנים של העת המודרנית.

אצטדיון "קאמפ נואו"- האצטדיון של קבוצת ברצלונה

עבור אוהדי הכדורגל באשר הם אין צורך להוסיף מילה על אצטדיון "קאמפ נואו" של קבוצת ברצלונה, אבל עבור אלו שפספסו, נשלים פערים ונאמר שהאצטדיון הענק והמרשים מאוד הזה הוא ביתה של אחת מקבוצות הכדורגל החשובות, הגדולות והמפוארות ביותר בעולם אשר ביקור של אוהד כדורגל בברצלונה אינו שלם מבלי לצפות באחד ממשחקיה. ניתן לבקר באצטדיון גם ביום שלא מתקיים בו משחק כדורגל והחוויה עוצמתית ומרשימה לאין שיעור. כמובן שמומלץ מאוד לנסות ולרכוש כרטיסים לאחד מהמשחקים של ברצלונה וליהנות מחוויית כדורגל עולמית של פעם בחיים! (ראו הוזהרתם- כרטיסים עולים כסף רב…)

הוסף תגובה

Booking.com