קוסמוי – Koh Samui

קוסמוי – Koh Samui

האי קוסמוי הנמצא בדרום מזרח תאילנד נחשב לאחד האיים הפופולאריים ביותר בתאילנד והוא האי הגדול והמפותח ביותר בדרום מזרח תאילנד.

בשנים האחרונות הפך קוסמוי לאי מועדף על כשני מליון תיירים המבקרים בו מידי שנה – הוא פופולארי מאוד בקרב זוגות המחפשים מקום לירח דבש וגם על ידי קבוצות מטיילים צעירים המחפשים חופים – חלקם שקטים וחלקם רועשים יותר, בעקבות כך הוקמו באי מאות בתי מלון וריזורטים הפזורים ברובם בחופים השונים באי ומציעים תנאים מפנקים, גישה מהירה לחופי הים היפים, מסעדות טובות בריכות שחייה ושירותים נוספים לתיירים.

קוסמוי הוא אי יפהפה עשיר בטבע ירוק, חופים מדהימים עם חול לבן ומים צלולים בצבע טורקיז, מפלי מים ואזורים הרריים מכוסים בעצים, לגונות ומפרצים חלומיים – חלקם מבודדים ושקטים ביותר וים עשיר בשוניות אלמוגים ובעלי חיים מגוונים. חלקו המרכזי של האי כמעט ואינו מיושב והוא למעשה ג'ונגל גדול והררי המגיע לגובה של כ- 630 מטר מעל פני הים, רצועת החוף המקיפה את האי כוללת כביש ארוך ומפותל העובר במרבית חופי האי ומקיף אותו. גודלו של קוסמוי הוא כ- 230 קמ"ר והאוכלוסיה המקומית מונה מעל ל- 50 אלף תושבים.

חופים בקוסמוי

כמו שאר האיים בתאילנד גם קוסמוי מורכב למעשה מחופים שונים – חלקם שקטים ומבודדים וחלקם עמוסים ורועשים יותר. שני החופים הגדולים והמוכרים ביותר בקוסמוי הם חוף צ'אוונג וחוף לאמאי.

חוף צ'אוונג (Chaweng Beach) הוא החוף הידוע ביותר בקוסמוי – מה שהפך אותו גם לחוף העמוס והרועש ביותר, הוא כולל רחוב אחד ראשי עם חנויות, מסעדות וגסטהאוסים משני צידיו והפך עם השנים למקום ממוסחר ועמוס – עיקר התיירים המגיעים לצ'אוונג הם קבוצות של צעירים המחפשים אזור פעיל עם חיי לילה וחנויות – בצד הפונה אל הים ממוקמים ריזורטים מפנקים היושבים על קו החוף – ומרבית התיירים בוחרים להתאכסן בהם. במהלך עשרים השנים האחרונות הפך חוף צ'אוונג מחוף טרופי ומדברי כמעט לאטרקציה תירותית מפותחת וממוסחרת. רצועת החוף עצמה היא באורך של כ-5 ק"מ כאשר בקצוות הדרומיים והצפוניים ניתן למצוא ריזורטים וחופים שקטים יותר המתאימים לחופש משפחתי, זאת בשונה מהמקומות המרכזיים שהם רועשים ופעילים. הרחוב הראשי של החוף במהלך היום נראה שקט באופן יחסי – זה כמובן קורה מפני שמרבית התיירים נמצאים בחוף הים, החל משעות הערב הרחוב מתמלא בהמוני תיירים ומקומיים, המסעדות והחנויות מתמלאות והאווירה הזאת ממשיכה גם לתוך שעות הלילה כאשר הבארים ומקומות הבילוי מתמלאים באנשים.

חוף לאמאי (Lamai Beach) הנמצא במרחק של כרבע שעה נסיעה דרומית לצ'אוונג נחשב לחוף השני בגודלו בקוסמוי – הוא אמנם שקט הרבה יותר מחוף צ'אוונג אך עדיין נחשב למקום עמוס בתיירים. ברחוב הראשי של למאי ממוקמות חנויות תיירים רבות ומסעדות מצויינות המציעות אוכל תאילנדי לצד מאכלי ים ואוכל מערבי. על קו המים בנויים ריזורטים ברמות מחיר שונות. האווירה הכללית בחוף לאמאי היא שקטה, המחירים שם זולים בהשוואה לחוף צ'אוונג אך למרות זאת בשנים האחרונות הפופולאריות של החוף בקרב תיירים, שברובם מבוגרים יותר מאלה שבצ'אוונג, עלתה ולכן גם רמת המחירים במקום השתנתה. החוף עצמו בלאמאי הוא מדהים – המים צלולים ורדודים והחול לבן, על החוף פזורות מיטות שיזוף ומרבית הריזורטים מציעים גישה נוחה ומהירה לחוף הים. חלקו הצפוני של החוף מאופיין במים רדודים מאוד אך החוף עצמו הוא סלעי.

חוף מאנאם (Maenam Beach) חוף הממוקם בחלקו הצפוני של קוסמוי ונחשב לחוף שקט ורגוע, הוא שונה לחלוטין באופיו מהחופים העמוסים של האי אך עדיין מציע מסעדות טובות וחנויות תיירים. המחירים במקום זולים באופן יחסי וניתן למצוא בחוף ריזורטים פשוטים ובונגלוסים במחירים נוחים. חוף מאנאם נחשב יותר לחוף של מטיילים מאשר של תיירים ונופשים.

חוף ביג בודהה (Big Buddha Beach) נמצא בצידו הצפון מזרחי של קוסמוי ונחשב לאחד החופים המתפתחים ביותר בקוסמוי. ניתן למצוא בחוף ריזורטים ובונגלוס בטווחי מחירים זולים ובינוניים. הרחוב הראשי התפתח מאוד בשנים האחרונות וניתן למצוא בו מסעדות, חנויות, סופרמרקטים ומועדוני צלילה. עדיין עיקר המבקרים בחוף הם מטיילים אך בשנים האחרונות ניתן למצוא בו יותר ויותר קבוצות תיירים ומשפחות. החוף עצמו נחשב לאחד החופים השקטים בקוסמוי אך עדיין אפשר למצוא בו מסעדות המגישות אוכל תאילנדי ואוכל מערבי.

חוף צ'ואנג מון (Choeng Mon Beach) חוף הנמצא אף הוא בצידו הצפון מזרחי של קוסמוי ונחשב ליוקרתי יותר מהחוף השכן – חוף ביג בודהה. החוף הוא למעשה קבוצה של מפרצים הכוללים ריזורטים ומלונות ברמה של שלושה עד חמישה כוכבים. עיקר הפעילות באי נעשית במלונות או בריזורטים עצמם ומלבד מספר מסעדות וחנויות – אין הרבה מה לחפש ברחוב. מרבית התיירים בחוף הם מבוגרים יותר מאלה בחופים השכנים ומרביתם אירופאים.

תחבורה בקוסמוי

כמו בשאר האיים בתאילנד שיטת התחבורה הפופולארית ביותר בקוסמוי היא על גבי קטנועים או אופנועים, ניתן לשכור באי קטנוע כמעט בכל מקום במחירים המתחילים בכ- 200 באט ליום. שימו לב שמחוץ לחופים חובה לחבוש קסדה והמשטרה מקפידה על זה מאוד. ניתן כמובן לנוע ממקום למקום באי גם באמצעות מוניות.

צלילה בקוסמוי

קוסמוי מציע מגוון של מועדוני צלילה הפזורים בחופי האי, הצלילות עצמן לא נעשות בקרבת האי אלא באתרי צלילה מרוחקים יותר המציעים ראות טובה.

מזג אוויר בקוסמוי

קוסמוי, בדומה לאיים אחרים בתאילנד הוא אי בעל מזג אוויר טרופי – העונה התיירותית באי היא בין חודשים דצמבר למרץ אך גם בעונה זו ייתכנו ימים גשומים או ימים ללא שמש ויש לקחת זאת בחשבון. חודש נובמבר נחשב לגשום יותר.

איך להגיע לקוסמוי

לקוסמוי ניתן להגיע בטיסה מבנגקוק – הרבה מהתיירים מגיעים לבנגקוק ומיד עולים על טיסה לקוסמוי, זו טיסה של שעה שעולה בסביבות ה-100$ לכרטיס ונוחתת בשדה התעופה שבאי – ממנו ניתן לקחת מונית לאחד החופים.
אלה הבוחרים לחסוך ולהגיע בדרך זולה יותר מעדיפים לקחת אוטובוס היוצא בשעות הערב מבנגקוק – מאזור הקווסאן ומגיע בבוקר לסוריטאני – משם אפשר לקחת מעבורת לקוסמוי. יש משם מעבורת אקספרס המגיעה תוך שלוש שעות לקוסמוי ועולה כ- 200 באט.

הוסף תגובה