סנטיאגו דה צ'ילה – Santiago de Chile

סנטיאגו דה צ'ילה – Santiago de Chile

סנטיאגו דה צ'ילה היא עיר הבירה של צ'ילה הנמצאת במרכז המדינה בלב העמק המרכזי של צ'ילה וגרים בה כמעט 6 מליון תושבים. כיאה לעיר הבירה, סנטיאגו היא עיר מרכזית ומתועשת, עמוסה לאורך כל שעות היום ומזכירה לא מעט את בירת ארגנטינה שכנתה ממזרח בואנוס איירס. סנטיאגו היא עיר מערבית ומתועשת לכל דבר אשר רחובותיה הומים, גורדי השחקים שלה מגרדים את השמים אך קיימים בה לא מעט שכונות קטנות ומסורתיות של אנשים המשמרים את התרבות הצ'יליאנית המסורתית לצד התיעוש המוגבר והפתיחות לתרבות המערב.

מיקומה של סנטיאגו בלב העמק ולא על פסגות הרי האנדים הופך את האקלים בה לנוח למידי. יש האומרים שהאקלים בה ממש מזכיר את האקלים הים התיכוני השורר באזורינו ועל כן הישראלים ירגישו בה "בבית". גם זיהום האוויר האופף את סנטיאגו לאורך כל ימות השנה מזכיר ניחוחות נשכחים של תל אביב ביום טוב או לפחות את מפרץ חיפה, מה שמוריד קצת מהקסם של העיר שלעיתים נראית יותר כמו "העיר באפור" כלואה בתוך עננת זיהום אוויר.

אך אל תתנו לזיהום להפריע לכם לספוג את האווירה של הבירה. יש בה את מרכזי השלטון והמוזיאונים האוצרים בתוכם שרידי תרבות היסטוריים ומסורתיים של יסודות התרבות הצ'יליאנית.

מאחר שרוב המוצ'ילרים מגיעים לצ'ילה על מנת לטייל בנופיה היפים והטבעיים סנטיאגו הבירה משמשת לא יותר מתחת מעבר (אחרי הכל ערים גדולות יש גם באירופה). רוב המטיילים חונים בה למספר ימים בדרך אל דרום המדינה עמוסת הטרקים והנופים המרהיבים ויש כאלו שאינם מגיעים אליה כלל ומעדיפים לחלוף לידה במהלך "הזגזוג" שבין האטרקציות בארגנטינה וצ'ילה לאורך הרי האנדים.

התחבורה

בסנטיאגו נוחה ויעילה מאוד כיאה לעיר בירה מרכזית בדרום אמריקה. יש בה רכבת תחתית נוחה, חברות אוטובוסים מקומיות והיא מהווה מרכז תחבורתי לנסיעה לאתרים רבים ברחבי צ'ילה ואף למדינות השכנות (ארגנטינהברזיל ו פרו ) תוכלו למצוא מכאן אוטובוסים בדרגות תיירות משתנות לערים שונות בינהן פוקון, ברילוצ'ה, בואנוס איירס, קורדובה, מנדוזה, סאו פאולו (ברזיל), ולימה (פרו).

חיי הלילה
של סנטיאגו עשירים גם הם ומשלבים מגוון פאבים ומועדונים מקומיים מחד עם מוסיקה ומסורת צ'יליאנית לצד מועדונים מודרניים עם מוסיקה עולמית פופולארית. אין ספק שמי שכבר מגיע לסנטיאגו מוטב לו לצאת למסיבה טובה ולחוש קצת בניחוחות ציביליזציה.

הוסף תגובה