ריו דה ז'נרו, ברזיל – Rio de Janeiro

ריו דה ז'נרו, ברזיל – Rio de Janeiro

"ק-ר-נ-ב-ל!" זו הקונוטציה הראשונה העולה במוחו של כל אדם בכל מקום בעולם כאשר תאמר לו "ריו דה-ז'נרו". אך ריו דה ז'נרו היא לא רק קרנבל, יש בה לא מעט אטרקציות אחרות בכל שאר ימות השנה (שהרי הקרנבל הוא רק 5 ימים ומותיר עוד 360 ימים פנויים). זוהי אחת הערים היפות בעולם, אשר מתגה עצמה בשנים האחרונות כאחת הערים היפות בדרום אמריקה- עמוסת חופים מרהיבים, שמש, אווירת קרנבל לאורך כל השנה, צבעוניות והכל בקצב הסמבה.

ההתמצאות בריו לא פשוטה במיוחד. העיר גדולה מאוד ובתחילה מסובכת להתמצאות. אמצעי
התחבורה היעיל ביותר הוא המוניות על אף שהן אינן זולות במיוחד. הרכבת התחתית של ריו דה- ז'נרו יעילה אף היא אך תצטרכו קודם להתמצא במפה של העיר וכמובן במפה של הרכבת התחתית.

ריו דה ז'נרו נחלקת בצורה ברורה מאוד ל"ריו של התירים" ול"ריו של המקומיים". ריו של התיירים היא זו שאנו מכירים מתמונות, חוויות וסרטים ומכילה את האטרקציות הידועות של העיר לרבות חופיה היפים. "ריו של המקומיים" היא עיר אחרת לגמרי, שונה מאוד מריו התיירותית. היא עיר אפורה, אפילה של אנשים קשיי יום. העיר עצמה מלאה באלימות ובלא מעט מקרי פשע ועל כן לא מומלץ להיכנס לאזורי השכונות הפנימיות והפחות ידידותיות של העיר. עדיף להישאר עם טעם טוב "מריו של התיירים".

יש המון מה לעשות בריו דה ז'נרו ורבים נשארים בה הרבה יותר מאשר תכננו כי פשוט כיף להיות שם. לאוהבי הים העיר הזו היא "ה-מקום". יש כאן את החופים המרהיבים של קופקבנה, חוף המלפפון המפורסם ואחרים הידועים פחות אך ברוב המקרים בתוליים ויפים הרבה יותר!

לאוהבי הספורט ריו דה-ז'נרו היא אחת מבירות הכדורגל החשובות והגדולות בעולם. העיר שתושביה חיים נושמים וחולמים על כדורגל צורכת את הספורט שזכה כמעט למעמד של "ספורט לאומי" כאוויר לנשימה. נסו למצוא כרטיסים זולים לדרבי המקומי ותזכו לחוויה ספורטיבית שטרם חוויתם! בנוסף מגרשי כדורגל פתוחים לקהל הרחב פזורים לאורך החופים עם תאורה 24 שעות ביממה (כך שגם אם בא לכם לשחק סטנגה ב-4 לפנות בוקר הכל פתוח.)

לאוהבי הריקוד והסמבה, מועדוני סמבה מעולים ובתי ספר לסמבה פזורים ברחבי העיר. תוכלו ללמוד לרקוד סמבה ולנענע את הטוסיק כמעט כמו הרקדניות הברזילאיות (אבל רק כמעט) ולאחר שתשלטו בכמה צעדים בסיסים, תוכלו ליהנות במועדוני הסמבה עם מוסיקה ותזמורות חיות כמו גם במופעי הראווה של רקדניות סמבה מקצועיות.

התצפית מהר הקורקובדו המשקיף על ריו מומלצת מאוד אף היא. ההר הצופה על העיר מגובה של מעל 700 מ'. מספק נקודת תצפית מרשימה כמו גם ביקור בפסלו הענקי של ישו אשר הוקם עליו וצופה אף הוא על העיר ומשמש לה מעין "השגחה עליונה". הפסל שנחשב לאחד הגדולים והמרשימים בעולם הוא סמלה הידוע והמוכר של העיר. מנקודת התצפית תוכלו להבין למה רבים טוענים שריו דה ז'נרו היא אחת הערים היפות בעולם.

בחודש אוקטובר 2009 נבחרה ריו דה-ז'נרו לארח את המשחקים האולימפיים של שנת 2016. בתחרות הקשה התמודדה ריו דה ז'נרו מול שיקאגו, מדריד וטוקיו וזכתה בכבוד הרב לארח את המשחקים האולימפיים ולהביא בפעם הראשונה את האולימפיאדה ליבשת אמריקה הדרומית. עיריית ריו דה ז'נרו כמו גם ממשלת ברזיל החלו בפיתוח העיר והכנתה לקראת המשחקים האולימפיים עוד בטרם התקבלה ההחלטה, אך כעת לאחר קבלת המנדט תתחיל תנופת בנייה של בתי מלון ותשתיות נרחבות שיהפכו את ריו לתיירותית וידידותית הרבה יותר.

הוסף תגובה