בואנוס איירס, ארגנטינה – Buenos Aires

בואנוס איירס, ארגנטינה – Buenos Aires

בואנוס איירס, בירת ארגנטינה היא העיר השלישית בגודלה בדרום אמריקה, הממוקמת לחופה המזרחי של המדינה לשפת האוקיינוס האטלנטי. כעיר נמל המונה למעלה מ-13 מיליון תושבים היא נהנית ממארג תרבותי עשיר ומגוון אוכלוסיות החיות בה (חלקן מקומיות וחלקן היגרו אליה לאורך השנים). הביקור בבואנוס איירס, או כמו שהמוצ'ילרים הישראלים המאמינים בקצרנות מכנים אותה "בואנוס", מזכיר מאוד את הביקור בתל אביב ואולי בשל כך היא כל כך פופולארית בקרב מטיילים ישראלים שאוהבים מאוד להשתקע בה ולעצור למספר שבועות בטרם ימשיכו בטיפוס במעלה היבשת.

האירופאיות מורגשת מאוד בבואנוס איירס והיא ללא ספק אחת הערים האירופאיות ביותר ביבשת דרום אמריקה. שנים של כיבוש ספרדי ניכר בה והתרבות בה מהולה בתרבות הספרדית עם סגנון ייחודי ולטיני שהביאו להתפתחות מוסיקת הטנגו, הגיטרה והמטבח הארגנטינאי העשיר ועתיר הסטייקים והבשר.

מזג האוויר – ברוב ימות השנה מזג האוויר בבואנוס איירס נוח אם כי בשיא הקיץ היא הופכת להיות חמה להחריד, ואחוזי הלחות גבוהים הנובעים ממקומה הקרוב לים הופכים את עומס החום לבלתי נסבל. בזמנים אלה, תושביה המקומיים מעדיפים להימלט לאזורים גבוהים יותר וחמים פחות בפרברי העיר או לפחות לרבוץ על חופי הים.

בואנוס איירס מורכבת מלא פחות מ-48 שכונות שונות אשר לכל אחת מהן סגנון ייחודי משלה וחיים בה קבוצות תרבותיות שונות. תוכלו למצוא בה גורדי שחקים הנשאים לגובה רב לצד מבנים עתיקים מתקופות נושנות, מרכזי עסקים והיי-טק לצד שכונות פחונים רוויות עוני וחיים קשים. כזו היא בואנוס איירס וכל אחד יכול למצוא בה את שהוא מחפש.

התחבורה בבואנוס איירס נוחה וקלה. כעיר תיירותית ומרכזית בארגנטינה וביבשת כולה, נוח מאוד להגיע אל מרכזי התיירות ונקודות העניין בזכות התחבורה היעילה שבה המורכבת מרכבת תחתית (subte) נוחה, אוטובוסים ומוניות שמחויבות להפעיל מונה ועל כן זולות מאוד. בנוסף, מבואנוס איירס יוצאות נסיעות ארוכות באוטובוסי תיירים בדרגות תיירות שונות למגוון יעדים בארגנטינה כמו גם לאורך היבשת כולה. תוכלו לנסוע מכאן לערים שונות בתוך המדינה כמו גם לבירות וערים מרכזיות בברזיל, צ'ילה ואחרות.

מה עושים?

בבואנוס איירס כיאה לעיר גדולה יש מגוון אטרקציות תרבותיות ופחות טיולים וטראקים. השכונות המגוונות של בואנוס איירס מציעות למבקר בהם סגנון חיים שונה בכל שכונה. תוכלו להבחין בסגנונות הבנייה המשתנים מפעם לפעם המאפיינים את הבירות האירופאיות המוכרות בעולם: יש בה קצת ניחוחות פריזאים, קצת ספרדים וקצת איטלקיים. בנייה צבעונית וייחודית עושה את רחובותיה של בואנוס איירס לחגיגה אמיתית לעיניים.

בואנוס איירס היא גם בירת כדורגל עולמית. תרבות הכדורגל מאוד פופולארית בארגנטינה והתושבים המקומיים "חולים" על קבוצות הכדורגל שלהם. הקבוצות המקומיות הן חגיגה של כדורגל ופסטיבל האוהדים סביב המשחק הוא חוויה מרגשת לחובבי הז'אנר. נסו לכוון את ביקורכם לאחד ממשחקי הדרבי שמתקיימים בעיר ולזכות בחוויה תרבותית וספורטיבית מרגשת (גם אם לא תכנסו בסופו של דבר למשחק).

חיי הלילה

של בואנוס איירס עשירים ומפותחים מאוד. עם רדת הערב נפתחים הפאבים, המועדונים ומרכזי המסיבות השוקקים של העיר. למי שמחפש תרבות קצת יותר מקומית ומסורתית ישנם עשרות מועדונים ומופעים של טנגו, הריקוד הלאומי אבל גם מוסיקה עולמית, טראנס האוס והיפ-הופ לא חסרים. מועדונים מעולים מהטובים בדרום אמריקה פזורים ברחבי העיר ויציעו לכם אטרקציות של בילויים עד אור הבוקר.

לימודי ספרדית

רבים נוחתים בבואנוס איירס ומכאן מתחילים את מסעם ביבשת דרום אמריקה, מסע שבלי קצת ספרדית לא ניתן להסתדר בו. ברחבי העיר פזורים בתי ספר רבים ללימוד ספרדית בשיטות שונות. רוב בתי הספר מלמדים באנגלית וישנם כאלה שגם משלבים זאת עם שהות במשפחה "מאמצת" לתקופה של שבוע/שבועיים, כך תוכלו לתרגל את הדיבור והשיחה בספרדית. מומלץ לעצור לשבועיים את הטיול (או להתחיל אותו בכך) וללמוד את יסודות הספרדית שלכם, אין ספק שטיול בדרום אמריקה ללא ספרדית הוא מורכב וקשה הרבה יותר.

הוסף תגובה