מונטווידאו, אורוגוואי (Montevideo)

מונטווידאו, אורוגוואי (Montevideo)

מונטווידאו היא בירת אורוגוואי השוכנת על גדותיו של נהר ריו דה לה פלאטה רחב הידיים ונהנית גם מרצועת חופים נהדרת. תאמינו או לא אבל במונטווידאו הבירה מרוכזים למעלה ממחצית מאוכלוסיית אורוגוואי כולה! העיר שמונה כמעט 2 מליון תושבים היא עיר מאוד מערבית, גדולה וסואנת המציעה למבקר בה לחוות את אורוגוואי בצורה ממצה ונהדרת!

יש הטוענים שמונטווידאו היא "מיני בואנוס איירס" וזאת בגלל הזיקה התרבותית בין שתי המדינות. המטייל במונטווידאו יחשוב לעיתים כאילו הוא מסתובב ברחובותיה של בואנוס איירס. התרבות, המאכלים, המוסיקה הבוקעת מבתי הקפה והפאבים זהה לזו המנוגנת גם בעריה של ארגנטינה השכנה, אך בכל זאת יש כאן גם השפעות מקומיות, תרבות אורוגוואית שוקקת וסגנון חיים נפלא.

העיר היושבת על גדות הנהר היא עיר נמל חשובה בדרום אמריקה, אך גם בירה תיירותית המכילה את רובע העיר העתיקה שהוא המומלץ ביותר עבור תיירים ומכיל מבנים יפים וסגנון ארכיטקטוני מעניין. הביקור במונטווידאו בחודשי הקיץ שהיא העונה החמה במקום מאפשר ליהנות גם מתרבות חיי הלילה התוססת של העיר שמתעוררת לחיים בעיקר בחודשים אלה. במועדונים, מסיבות נערכות כמעט כל ערב והפאבים פתוחים עד שעות מאוחרות.

המסעדות האורוגוואיות המעולות מגישות את התפריט הבשרי העשיר בסטייקים ושאר מיני בשר דרום אמריקני וארגנטינאי לסועדים שמלקקים את האצבעות. מסעדות מעולות פזורות באזור טיילת החופים הנהדרת של העיר המתפרסת לאורך קו החוף.

מונטווידאו נמצאת בתנופת בנייה בשנים האחרונות והופכת להיות מסחרית וממוסחרת הרבה יותר. בשנים האחרונות נפתחו בה שלל מרכזי קניות וקניונים לצד שווקי העתיקות והשווקים המסורתיים הפזורים בה. הפיתוח המסחרי הזה הופך אותה למרכז תיירותי חשוב לתיירים מכל העולם אך בפרט ממדינות שכנות כמו ארגנטינה וברזיל מהן נוהרים תיירים רבים לביקור במונטווידאו.

תחבורה במונטווידאו ענפה מאוד. יש כאן שדה תעופה בינלאומי המרוחק מרחק נסיעה מהעיר וממוקם בפרבריה. בעיר יש תחנת אוטובוסים מרכזית וגדולה ממנה יוצאות ומגיעות נסיעות מכל רחבי היבשת. תוכלו לצאת ממרכז מונטווידאו לעבר נקודות עניין שונות באורוגוואי כמו גם למדינות השכנות: ארגנטינה, ברזיל ואפילו צ'ילה הרחוקה בנסיעות של חברות תחבורה אורוגוואיות ברמות תיירות שונות.

הוסף תגובה