אריקיפה, פרו (Arequipa)

אריקיפה, פרו (Arequipa)

אריקיפה היא העיר השנייה בגדולה בפרו (אחרי לימה הבירה). היא נמצאת בדרום מערב המדינה ומאופיינת בסגנון בנייה ספרדי המזכיר את ימי הכיבוש הספרדי באזור שעדיין ניכרים בארכיטקטורה ובסגנון העיצובי של חזות העיר. במרכז העיר יש כיכר גדולה כמו בערים הספרדיות בה ניצבת קתדראלה מרכזית. המבנים בנויים בסגנון ספרדי והעיר עמוסה ומלאת חיים.

מיקומה הגיאוגרפי של העיר הוא ברמות הנישאות של דרום מערב המדינה. העיר נמצאת ברום של 2300 מטרים מעל פני הים דבר שהוא שכיח בנופים בפרואנים אך עבורכם המטיילים לא בהכרח יהיה שכיח. העלייה החדה בגבהים גרומת ללא מעט אנשים לחוש ברע ועל כן מומלץ להשתקע למספר ימים בעיר על מנת לתת לגוף להתרגל לגבהים ולא להמשיך לאזורים גובהים יותר אלא לעשות זאת בהדרגה.

באזור אריקיפה יש לא מעט אטרקציות תיירותיות וטראקים מפורסמים אש הגדול והידוע בהם הוא קניון קולקה המצוי לא הרחק מהעיר וסוכנויות מטיילים רבות באריקיפה עוסקות בלהוציא טיולים מאורגנים לאזור הקניון למשך ימים משתנה (תלוי בהרכב מסלול הטיול והאטרקציות הכלולות בו).

באריקיפה יש לא מעט בתי מלון בדרגות תיירות שונות. יש בה החל מהוסטלים זולים במחירים שווים לכל נפש ועד למלונות מפוארים כיאה לעיר גדולה. תוכלו למצוא לעצמכם מקום ללון בהתאם לרמת התקציב שלכם. נסו למצוא מלון או הוסטל הסמוך כמה שיותר לאזור הכיכר המרכזית שכן זהו מרכז החיים של העיר ורוב האטרקציות העירוניות מרוכזות בו.

דרכי ההגעה אל אריקיפה לא מסובכות. כעיר מרכזית באזור דרום מערב פרו היא מרכזת בתוכה מרכז תחבורתי גדול והיא מקושרת על ידי קווי אוטובוסים ברמות תיירותיות משתנות לאתרים חשובים ולערים גדולות נוספות בפרו כמו לימה הבירה, קוסקו, פונו ואחרות כמו גם אוטובוסים לאזורי הגבול עם צ'ילה (דרכו חוצים לאזור זה רוב המבקרים) ואפילו קווי אוטובוס עד לסנטיאגו בירת צ'ילה.

הוסף תגובה