טרוחיו, פרו (Trujillo)

טרוחיו, פרו (Trujillo)

טרוחיו היא אחת הערים הגדולות באזור צפון פרו. העיר הנמצאת לחופיה הצפון מערביים של המדינה. על אף שלעיר חופים מצוינים לגלישה היא נודעת בעיקר בתור מרכז ארכיאולוגי חשוב בשל האתרים החשובים מבחינה ארכיאולוגית הפזורים מסביב לה. טרוחיו נחשבת לתחנת יציאה למספר סיורים באתרים ארכיאולוגים אלה וסוכנויות הטיולים המקומיות בעיר מהוקצעות מאוד בהוצאת סיורים מודרכים לאתרים מרשימים אלה.

האתרים הסובבים את העיר טרוחיו הכוללים בתוכם את עיר הבוץ צ'אן צ'אן את מקדי השמש והירח ואחרים משתייכים כולם לתרבות בני הצ'ימו שהתקיימה הרבה לפני בני האינקה הידועים בתרבותם המפוארת. בני הצ'ימו הקדומים חיו באזור פרו וטרוחיו בסביבות 1300 לספירה והקימו לא מעט מקדשים מרשימים חלקם נשתמרו בצורה טובה וחלקם נמצאים כיום במצב של עיי חורבות. עיר הבוץ המרשימה צ'אן צ'אן של בני הצ'ימו הייתה בעבר מרכז תרבותי חשוב. כיום לא נותר מכך הרבה ובעיקר ניתן לחזות בלוחות דמויי אריחים מקושטים המודבקים על קירות בוץ. מקדש השמש המפואר סגור לכניסת קהל עקב חשש לקריסה אך מרשים מאוד מבחוץ, מקדש הירח פתוח לקהל ומתקיימים בו סיורים מודרכים.

חלק מהמטיילים המבקרים באתרים ארכיאולוגים אלה מצהירים שאלו מקומות מרשימים והנכס תרבותי חשוב, אחרים לא מבינים על מה כל הרעש והבלגן. על כן ניתן להסיק שהמקומות מומלצים בעיקר לחובבי הארכיאולוגיה. אנשים רגילים מהיישוב לא יצליחו להבין ממה כל הרעש וההתלהבות…

הוסף תגובה