טורטוגרו, קוסטה ריקה – Tortuguero

טורטוגרו, קוסטה ריקה – Tortuguero

הכפר טורטוגרו הוא כפר קטן על חופה הקריבי של קוסטה ריקה. מקור שמו הוא המילה "צב" בספרדית המעידה למעשה על האטרקציה המרכזית באזור. ממש בסמוך לכפר מצוי הפארק הלאומי טורטוגרו בו ניתן לצפות בצבי הענק המרשימים של האזור דבר ההופך את המקום לאחד האתרים המתויירים ביותר בכל רחבי קוסטה ריקה. הכפר קטן ובו עצמו אין יותר מידי מה לעשות- מוקד המשיכה הוא כאמור הפארק הלאומי הסמוך אליו.

הפארק הלאומי- טורטוגרו

הפארק הלאומי טורטגרו הוא ללא ספק אחת האטרקציות הטבעיות המרשימות והעמוסות ביותר בתיירים בקוסטה ריקה. אם הגעתם לקוסטה ריקה לא ייתכן שתחמיצו ביקור בפארק הלאומי המקסים הזה.

הפארק ממוקם על חופיה הקריביים של קוסטה ריקה ותפרש על רצועת חוף ענקית של כמה עשרות קילומטרים. הפארק עמוס צמחיית ג'ונגלים עבותה ותעלות מים הזורמות בין העצים כאשר במימי התעלות שוחים להנאתם עשרות אלפי צבי ים בגדלים שונים- מקטנים מאוד ועד ענקיים ביותר שהם ללא ספק "חתני השמחה" וליבת האטרקציה של האתר.

במקום מתקיימים סיורים מודרכים על ידי מדריכים מקומיים. ניתן לצאת לסיורי יום היוצאים עם שחר מהכפר טורטוגרו הסמוך (ניתן להזמין טיולים מאורגנים בכל סוכנות טיולים בכפר- הפארק הוא מרכז העיסוק התיירותי שלהן). הסיורים כוללים לרוב מדריך מקצועי ושיט בסירה או קנו על מימי התעלות וצפייה בצבים כמובן.

חלק מסוכנויות הטיולים מציעות שיט בסירות בגדלים שונים וחלק שיט בקאנו. על אף שהסירות "יקרצו" לכם יותר בתחילה עדיף דווקא לשכור קאנו כי איתו ניתן לחתור ולהגיע לאזורים קצת פחות מתויירים ויותר נידחים (והאמת שאזורים אלה יחשבו בעיניכם פנינה של ממש כי בכל שאר המקומות תפגשו עם עוד אלפים הפוקדים את הפארק מידי יום).

תחבורה:

לא פשוט להגיע לאזור טורטוגרו, הנסיעה מצריכה שילוב של נסיעה באוטובוס ושיט של כמה שעות בסירה. רוב התיירים מגיעים לטורטוגרו מהבירה סן חוזה. המסע שמתחיל בבירה נפתח באוטובוס לעיר קראיארי. בעיר עצמה ניתן לקנות כרטיס משולב של אוטובוס (המביא אתכם עד למזח הסירות) וסירה שתביא אתכם אל יעדכם- טורטוגרו. שימו לב שמחירים של נסיעות למקום מאוד משתנים והכי מומלץ לקנות אותם בקופות הכרטיסים הרישמיות של תחנות האוטובוסים ולא אצל ספסרים פרטיים (כי רק אלוהים יודע לאן תגיעו בדרך זו, וגם אם תגיעו למחוז חפציכם תשלמו ברוב המקרים יותר).

אופציה אחרת אם כי יקרה יותר היא להגיע לטורטוגרו בטיסה. טיסות במטוסים קלים קטנים יוצאות בדרך כלל בשעות הבוקר מסן חוזה.

הוסף תגובה