טיחואנה, מקסיקו – Tijuana

טיחואנה, מקסיקו – Tijuana

טיחואנה היא עיירת הגבול הצפונית ביותר במקסיקו והגובלת בסן-דייגו של ארה"ב. היא כל כך קרובה אל הגבול עם ארה"ב שהאמריקאים נוהגים להתבדח כי אם תזרוק אבן מסן-דייגו ודאי היא תיפול בטיחואנה. והאמת כך הדבר- טיחואנה כל כך קרובה אל קו הגבול של פרבריה של סן-דייגו שממש ניתן לראות את הערים הללו כחטיבה אחת (אם לא היה חוצץ ביניהם הגבול הבינלאומי בין שתי המדינות).

על אף הקרבה הפיזית שונה טיחואנה מרחק תרבותי רב מסן-דייגו המצודדת והאמידה המצויה מצידו האמריקאי של הגבול. טיחואנה לעומת שכנתה האמריקאית פרועה הרבה יותר, בלתי מצודדת כלל וחוגגת עם הכינוי "אי החטאים" של חצי האי באחה קליפורניה המקסיקני.

טיחואנה היא עיירת גבול טיפוסית העושה את הונה על תיירים החוצים את הגבול אליה וגם סתם אמריקאים צעירים ופרועים שרוצים לשתות אלכוהול בטרם מלאו להם 21 (כפי שמחייב החוק האמריקאי) או ליהנות ולעשות חיים "הרחק" מהבית מעבר לגבול. טיחואנה קצת מוזנחת, רחובותיה מבולגנים וניכרת בה האווירה המבורדקת של מרכז אמריקה. אין היא דומה כלל לשכנתה התרבותית סן דייגו מצידו השני של הגבול ואולי בזהו סוד קסמה. טיחואנה היא "הילדה הרעה" של האזור וזה מה שהופך אותה לאטרקטיבית כל כך. מצד אחד אמריקאית מאוד- עמוסה באזורי קניות, בילויים ומסעדות ומצד שני רחוקה מהנימוסים האמריקאים ו"מרובעות" המערב. טיחואנה היא עיירה מקסיקנית על כל המשתמע מכך.

תחבורה– תוכלו לחצות את גבול מקסיקו-ארה"ב ברכב. מרחק הנסיעה מסן דייגו לא רב (כ-25 ק"מ בלבד) אבל ההמתנה לחציית הגבול יכולה להמשך שעות ארוכות ועל כן אם תכננתם "קפיצה קלה" לטיחואנה האופציה הזו יכולה להיות איטית לא יעילה ומיותרת. ניתן לקחת אוטובוס עד למעבר הגבול מן הצד האמריקאי ולחצות את הגבול ברגל בצורה יעילה ומהירה הרבה יותר.

הוסף תגובה