ליוינגסטון, גואטמלה – Livingston

ליוינגסטון, גואטמלה – Livingston

ליוינגסטון היא ללא ספק אחת העיירות המרתקות מבחינה אנתרופולוגית הקיימות בגואטמאלה כולה. יש כאן שילוב מרתק של צאצאי מאיה, צאצאי עבדים שחורים שהובאו לכאן מאפריקה על ידי הבריטים ולא מעט תושבי חוץ אירופאים ואמריקאים שבאו לכאן לבלות בשלווה את שארית חייהם וחיים במקום על טהרת השלווה והדיג.

ליוינגסטון שוכנת בצידה המזרחי על גואטמאלה לחופי הים הקריבי. העיר שוכנת בשפכו של נהר הגדול ובתחומה הוא מתמזג עם מימיו המלוחים של הים הקריבי. הישיבה על הדלתא המרהיבה הזו יוצרת בליויגסטון נופים נפלאים, אווירה טרופית נהדרת המושכת אליה כאמור תושבי חוץ אמידים הבונים לעצמם כאן מגדלי שן וחיים בהם בנוחות את החיים הרגועים השלווים של לקינגסטון.

ראשיתה של העיירה היא כאמור בעבדים שחורים אפריקאיים שהובאו לכאן על ידי הבריטים בתקופת הקולוניאליזם. העבדים השחורים התערו בתושבים המקומיים בני המאיה, ואותם מהגרים בריטים ויצרו לעצמם צורת חיים ייחודית שונה מאוד מהנהוגה בגואטמאלה עם שפה משלהם, ניב לשוני משלהם (שהוא מעין אנגלית מעורבת בספרדית) וסגנון מוזיקה שונה. למבקרים בליוינגסטון תהיה אווירה מאוד לא "גואטמלית אופיינית" האווירה כאן דומה יותר לסגנון החיים הג'אמיקני או הבליזי.

בלוינגסטון יש אווירה שונה, מספר מסעדות- חלקן מבשלות ומגישות מאכלי עולם ואוכל מערבי הודות למהגרים הרבים והאמריקניים החיים במקום. מסעדה מומלצת מאוד היא "טילינגו לינגו" (Tilingo-Lingo) המצויה בקרבת החוף ברחוב הראשי. בעלת המסעדה הגברת מריה מבשלת ומגישה בעצמה אוכל הודי, מקסיקני, גואטמאלי ואפילו ישראלי (היא יודעת להכין שקשוקה ושניצל) ומעניקה יחס אישי ופינוקים מיוחדים לתיירים הישראלים החביבים עליה במיוחד.

בסמוך לקו החוף יש מספר מועדונים הפתוחים בעיקר בסופי שבוע ומאופיינים במוזיקה שחורה, רגאיי ורגאטון (מוזיקה קופצנית מטרידה) האווירה במועדונים מרתקת והמסיבה נראית כמו מסיבה בג'מייקה או בהארלם- ניו יורק.

החופים של ליוינגסטון לא מצטיינים במיוחד ביופיים או בטיבם. תושבי המקום מזהמים אותם ועוד לא הבינו את הפוטנציאל הטמון בהם. לעומת זאת ניתן תמורת 8 דולר לצאת לטיול מאורגן בסירת מירוץ לאזור חוף "פלאיה בלנקה" (Playa Blanca) החוף המרוחק מספר קילומטרים מהעיירה הוא חוף טרופי מקסים עם חול לבן ועצי קוקוס. החוף שקט ושליו ויוצאים לכאן טיולים מאורגנים בסירות מידי יום.

אתר "שבעת המזבחות"- (Los Siete Altres) הוא אתר תיירותי נחמד המכיל מפלים וברכות מי גשם -המלאות בעיקר לאחר רדת הגשמים ותום העונה הגשומה, אך בשיא הקיץ, או בשנים שחונות יהיו רוב הבריכות ריקות. המקום יפה ומצוי בלב יער טרופי עמוס בחרקים ובעלי חיים מעניינים ומשונים. אל האתר ניתן להגיע בשיט בסירה או בהליכה של כחצי שעה ברגל לאורך החוף של ליוינגסטון. כניסה לאתר בתשלום וניתן לוותר עליו אם אתם קצרים בזמן וכבר הייתם ב"סמוק שמפיי" המרשים ממנו פי כמה וכמה.

כמו כן ניתן לקיים טיול מאורגן יומי משולב הפותח בשיט לכיוון אתר "שבעת המזבחות" בו ניתן לערוך סיור קצר ומשם שיט לכיוון "פלאיה בלנקה" ורביצה על החופים הנפלאים במקום. טיולים מאורגנים אלה יוצאים מטעם סוכנויות הטיולים הרבות הפזורות ברחבי ליוינגסטון ואלו שני אתרי התיירות המרכזיים במקום.

איך מגיעים? אל לוינגסטון לא ניתן להגיע דרך היבשה. הנקודה הקרובה ביותר ללוינגסטון אליה אפשר להגיע באוטובוסים היא "ריו דולסה" העיר הגדולה של אזור החוף המזרחי של גואטמלה. משם ניתן לקחת מעבורת או סירת מרוץ לכיוון ליוינגסטון השטה על מימי הנהר עוברת בדרכה הג'ונגלים העבותים של האזור ומספקת חוויה מרגשת למטיילים. נסו להתווכח ולהתמקח על מחירי סירות המירוץ, מחירי המעבורות הם קבועים והם מעין "קו תחבורה" רשמי ללוינגסטון.

תחבורה: כאמור ללוינגסטון ניתן להגיע רק דרך הים ועל כן מומלץ לעשות זאת במעבורת שיוצאת מריו- דולסה העיר היבשתית הקרובה ביותר אליה. ההגעה לריו דולסה נעשית באמצעות תחבורה ציבורית ו"שאטלים" מכל רחבי גואטמלה. ליוינגסטון היא גם חלק ממעין משולש גבולות של גואטמלה, בליז (פונטה גורדה) והונדורס וניתן לצאת במעבורות (מעין סירות מרוץ גדולות) גם למדינות השכנות בהפלגה קצרה יחסית. בליוינגסטון יש משרד של רשות ההגירה הגואטמלית בה צריך לעבור ולהחתים את הדרכון בטרם תעלו על המעבורת הלוקחת אתכם מחוץ לגואטמלה.

הוסף תגובה