פארק טיירונה, קולומביה (Parque Tayrona)

פארק טיירונה, קולומביה (Parque Tayrona)

פארק טיירונה הוא ללא ספק אחת האטרקציות הטבעיות המרכזיות שקיימות בקולומביה אשר רוב המטיילים המבקרים בקולומביה לא מחמיצים! מדובר בפארק ענק השוכן בלב אזור הג'ונגלים הסבוכים של קולומביה בצפון מערב המדינה. הפארק שוכן מרחק נסיעה לא רב (כשעה) מהעיר סנטה מרטה השוכנת לחופו של הים הקריבי.

המטיילים המגיעים לאזור הפארק מוזמנים לגלות בעצמם את הג'ונגלים המרהיבים של קולומביה, חווית עוצרות נשימה טומן בחובו אזור הג'ונגל. ניתן להגיע אל הפארק עצמו ושם לשכור סוסים ומדריך וניתן גם לטייל בכוחות עצמכם (רק לא לשכוח מפה…) אחרי הליכה של כשעה בתוך הג'ונגלים תגיעו לאזור רצועת החוף הקסומה של פארק טיירונה. רצועת חוף ארוכה ומרהיבה מלאים בחופים בתוליים שברובם לא הרבה כפות רגליים דרכו לפניכם. רוב החופים נטושים כמעט לגמרי ולא יהיה לכם קשה למצוא לכם ולזו שאיתכם (אם יש כזו…) איזו פינה רומנטית שקטה תחת עץ קוקוס… קחו בחשבון שחלק מהחופים הללו בעלי אופי נודיסטי אז אל תיבהלו אם פתאום תמצאו איזה גבר עירום שועט לעבריכם…

בתוך הג'ונגלים יש לא מעט צמחייה ייחודית ובעלי חיים מרהיבים ביניהם קופים, לטאות, נחשים וחרקים מסוגים שונים המתרוצצים להנאתם (ולעיתים קצת פחות להנאתכם במקרה של הנחשים…).

הלינה באזור הזה נעשית על ערסלים או באוהלים על החוף (לא לחלשים ומפונקים…) יש גם מספר מועט של בקתות באזור בתוספת מחיר.

חשוב מאוד! לא לשכוח חומרים נגד יתושים וכילה לאוהל או לערסל. כמות היתושים הקיימת בג'ונגל עולה על כל דמיון ואם אינכם רוצים לקום בבוקר מכוסים בעקיצות עדיף למרוח שכבה הגונה של חומרים דוחי יתושים.

התחבורה לאזור פארק טיירונה היא באוטובוסים או בואן (מעין "מוניות שירות") היוצאות מסנטה מרטה ומביאות אתכם ממש אל פתחו של הפארק. תדירות האוטובוסים היא די גבוהה והם יוצאים ממרכז סנטה מרטה. מהפארק חזרה על העיר הגדולה ייקחו אתכם אותם אוטובוסים שיצאו בתדירות סבירה (אחת לשעה וחצי/שעתיים לעירך) מאותו מקום בו הורידו אתכם בבואכם.

הוסף תגובה