איי בוקס דל טורו, פנמה – Bocas del Toro

איי בוקס דל טורו, פנמה – Bocas del Toro

ארכיפלג איי בוקס דל טורו שוכן בצפונה של פנמה באזור הים הקריבי ומכיל לא מעט איים בתוליים עם נופים עוצרי נשימה ההופכים את הביקור באזור לחוויה טבעית, פראית בלתי נשכחת. איי בוקס דל טורו ("הפה של השור"- בתרגום חופשי לעברית) לא במקרה נותרו כפי שהיו ולא הספיקו עדיין "להתקלקל" על ידי זרם של תיירים מכל העולם שהופך את המקום ואת התושבים לחובבי תיירות. אזור איי בוקס דל טורו הוא בתולי מאוד, טבעי מאוד ונותר כפי שהיה לפני עשרות ומאות שנים וזהו סוד קסמו- במיוחד עבור המטיילים שמתרחקים מהאזורים הפופולאריים אליהם כל התיירים נוהרים בהמוניהם.

חלק בלתי מבוטל מאיי הארכיפלג כלולים בשטחו של הפארק הלאומי העצום באסטימנוס (Parque Nacional Bastimentos) ועל כן הטבע המרהיב ובעלי החיים הרבים הפזורים בין הצמחייה הטרופית מוגנים. סביב האיים יש אזורי קינון ללהקות צבי ים מזנים נדירים המטילים את ביציהם על החוף ובעונת בקיעת הגוזלים ניתן לחזות במראה הנפלא של המוני צבי ים צעירים מגששים את דרכם בחזרה אל הים. אזורי האיים עמוסים באתרי צלילה נפלאים לצלילת בלונים מקצועית, אך גם לצלילות שנירקול חובבניות. יש כאן דגה וצמחייה תת ימית נהדרת ולחובבי הצלילה תהיה זו חוויה נפלאה ללא ספק.

באיים הגדולים יותר בארכיפלג: "קולון" ו"סטימנטוס" מרוכזת רוב תעשיית התיירות המושתת בעיקר על אמריקאים ואילי הון שבחרו לקנות באזור אדמות ולהקים עליהם מלונות פאר ומרכזי בילויים. באיים האלה מורגשת יותר הנוכחות המערבית אך אם תרחיקו לאיים הנידחים יותר תוכלו למצוא כפרים של אינדיאנים ותושבים שחורים שמקורם בג'מייקה ושאר אזורי התושבים השחורים של יבשת אמריקה התיכונה.

ב"קולון" מרוכזים גם רוב חיי הלילה של ארכיפלג בוקס דל טוגו. אל תצפו למצוא כאן מסיבות ענק המתקיימות מידי ערב, אך יש כאן מספר מועדונים לא רעים בכלל, כמה פאבים ומסעדות נחמדות המגישות אוכל מקומי לצד אוכל מערבי.

תחבורה– ההגעה לאזור בוקס דל טורו היא באמצעות טיסה של כ-50 דקות מפנמה סיטי. זוהי הדרך היעילה (וגם הלא ממש יקרה- 70$) להגיע לאזור זה. ניתן להגיע גם במעבורות או בנסיעה באוטובוס עד לקו החוף (לעיר אלמירנטה) ומשם לקחת את אחת הסירות או המעבורות הקטנות המובילות אתכם למרכזי האיים הגדולים של הארכיפלג.

בין האיים קיימת רשת תחבורה ימית של סירות בגדלים שונים המושטות על ידי המקומיים במחירים זולים. מומלץ למצוא לעצמכם הוסטל נחמד באחד האיים המרכזיים ולעשות "טיולי יום" לאיים הנידחים יותר, ליהנות מהחופים הבתוליים ולחזור להוסטל שלכם לעת ערב.

הוסף תגובה