ניקו, יפן – Nikko

ניקו, יפן – Nikko

ניקו שוכנת כ- 140 ק"מ צפונית לטוקיו בירתה של יפן, היא ממוקמת בגובה של כ-500 מטרים בהרים של נפת טוצ'יגי הנמצאים במחוז קאנטו.

העיר ניקו היא יעד תיירותי פופולארי מאוד ביפן וזאת הודות למעיינות החמים המצוינים המקיפים אותה, המפל הנפלא של ניקו, המוזוליאום של השוגון השלישי אשר נבנה במאה ה-8 לספירה, מקדש רינו ג'י המפורסם וקומפלקס המקדשים המפואר שלה.

מקדשיה של ניקו הוכרזו ע"י ארגון אונסק"ו כאתר מורשת עולמי הראוי לשימור בשנת 1999 ומאז הפכה העיר כולה ליעד תיירותי אליו נוהרים אלפי תיירים מרחבי העולם הבאים לחזות ביופי מקדשיה ולהתרשם מהתרבות היפנית וסגנון הבנייה הייחודי, זהו אחד המקומות המומלצים ביותר ביפן לחזות בסגנון הבנייה הייחודי של גילופי העץ בקירות המקדשים המסורתיים כמו גם גגות העץ היפנים.

ניקו- כרטיס ביקור

שם: ניקו
מדינה: יפן
מחוז: קאנטו
אוכלוסייה: 92,180 נפש
מטבע: ין
אקלים: ניקו ממוקמת באזור הררי ועל כן האקלים בה קריר בהתאם לגובהה. הטמפרטורה הממוצעת בניקו נעה סביב 7 מעלות. (בעונה החמה יכולה להגיע הטמפ' לכ-20 מעלות בלבד ואילו בעונה הקרה צונחת הטמפ' אל מתחת לאפס).

איך מגיעים?

אל ניקו ניתן להגיע ברכבת ישירה מהבירה טוקיו, בנסיעה שאורכת כ-3 שעות. רבים המטיילים שלא ללנים בניקו אפילו לא לילה אחד אלא נוסעים אליה בבוקר מטוקיו וחוזרים אל הבירה לעת ערב. יחד עם זאת במידה ואינכם לחוצים בזמן הקדישו לניקו לפחות לילה אחד על מנת שתוכלו להתרשם מיופייה, ייחודיותה, ומקדשיה היפים מבלי להיות טרודים משעת החזרה אל טוקיו.

מה לראות ומה לעשות?

מקדשי ניקו– המקדשים של ניקו הבנויים כקומפלקס גדול המכיל מספר מקדשים מרהיבים הוכרזו כאמור בשנת 1999 כאתר מורשת עולמי של ארגון אונסק"ו, עובדה המוסיפה להם יוקרה בקנה מידה בינלאומי. המקדשים נבנו בצורה מדורגת על צלע הר, באופן מדויק המעורר השתאות ועל כן המראה של המקדשים המדורגים מרהיב ביופיו מאחת מנקודות התצפית המרחבית עליהם. בכניסה לקומפלקס המקדשים ניתן לקנות כרטיס כניסה משולב ל-5 מקדשים. הכרטיס המשולב משתלם (כמובן אם אתם מתכוונים לבקר בכל אחד מהחמישה, באם לא בחרו לעצמכם מספר מקדשים בודדים).

בדרככם אל המקדשים אל תפספסו את גשר שינקיו (Shinkyo)- הגשר אשר נחשב לקדוש עובר מעל נהר הדאיה. הגשר המרהיב בנוי מלבנים אדומות ויש המשערים שנבנה במאה ה-17. כיום לאחר שעבר הגשר ודרכי הגישה אליו עבודות שיפוץ נרחבות ניתן לעבור עליו ללא חשש.

מקדש פוטאראסאן נחשב למקדש לשלושת האלוהיות של הר נאנטאי. הוא מורכב מכ-20 בניינים מרשימים שנבנו עפ"י ההערכה במאה ה-17 לספירה. בניית מקדשי הפוטאראסאן היו מודל לחיקוי והשראה לארכיטקטורה יפנית מאוחרת יותר ולמקדשים רבים נוספים ברחבי יפן.

מקדש טושוגו מתוארך אף הוא למאה ה-17, מכיל כ-30 מבנים שונים אשר אף הם נחשבים לנכסי ארכיטקטורה חשובים מאוד וכאוצר לאומי יפני. בלב קומפלקס מבני טושוגו עומד בניין היומיימון שהוא אחד המפורסמים הידועים והחשובים שבין כל המבנים. הוא למעשה מסמל את סגנון הבנייה האדריכלי המרשים של מקדשי ניקו כולה.
מקדש רינו ג'י הוא מקדש בודהיסטי מרשים אשר הקמתו מתוארכת למאה ה-8 לספירה. מאז ועד לימינו מהווה המקום מרכז פולחני חשוב לדת הבודהיסטית היפנית. במאה ה-17 עבר הרינו ג'י שיפוץ נחרב והוספו לו תוספות בנייה ומבנים המקיפים אותו. צורף לו המוזוליאום של טוקוגאווה איימיטסו שהיה השוגון היפני השלישי. מקדש הרינו ג'י ידוע בכל רחבי העולם כמקור הרשמי בו הופיעה לראשונה תמונת שלושת הקופים (החרש, העיוור והאילם).

מפל ניקו– לצד המקדשים האזור הטבעי בו ממוקמת ניקו מזמין את המבקרים בה לחזות בנופים עוצרי נשימה. המפל המרשים של ניקו מצוי מחוץ לעיר (ניתן להגיע בנסיעה באוטובוס) ונמצא בלב שמורה נפלאה מלאה בקופים וחיות בר אחרות. הטבע המקיף את המפל מזמין טיול שלו בין צמחים מפלים ופכפוך של מים. הטיול הפסטוראלי מגיע לשיאו למרגלות המפל אליו ניתן לעלות ברגל או במעלית (תמורת תשלום סמלי כמובן). האזור יפה במיוחד בעונת השלכת אז נצבע כל האזור בצבעי שלכת מרהיבים של אדום וכתום.

הוסף תגובה