צ'יינה טאון, סינגפור – Singapore's Chinatown

צ'יינה טאון, סינגפור – Singapore's Chinatown

צ'יינה טאון היא אולי האזור המרתק ביותר מבחינה מסורתית לביקור בסינגפור כולה. האזור כולו מלא במבנים, מקדשים, רחבות מעוצבות וחנויות בסגנון סיני מסורתי. למרות שכיום רוב התושבים של סינגפור הם סינים וניתן לראות סינים בכל מקום עדיין אזור צ'יינה טאון היה ונשאר מעוזם המסורתי החשוב ביותר וכאן נשמרו אורחות החיים המסורתיות של העם הסיני.

אל צ'יינה טאון מאוד פשוט להגיע, ניתן פשוט לעלות על הרכבת התחתית ולרדת בתחנת "צ'יינה טאון" (כמה מפתיע) ואם העלייה מרציפי הרכבת התחתית תרגישו בעולם אחר- מסורתי הרבה יותר, אסיאתי הרבה יותר ובעיקר- סיני הרבה יותר.

הרחובות מלאים בכיתובים סינים, המסורת הסינית ניכרת בכל פינה, החנויות מוכרות סחורה סינית, וכמובן המון מלוכסני עיניים המביטים אליכם מכל פינה.

הרחובות של צ'יינה טאון צבעוניים מאוד, ועמוסים במקדשים ופגודות מרהיבות. המקדש המרהיב ביותר בצ'יינה טאון ויש הסוברים שבסינגפור כולה הוא מקדש ת'יאן הוק קנג (Thian Hock Keng Temple) המקדש אומנם נבנה ראשונה בשנת 1821 אך שיפוצו הנרחב ושחזורו המלא הושלמו בשנת 2000. הוא מרהיב ביופיו מלא בצבעים והביקור בו מומלץ ביותר (כניסה חינם!)

התקופה הטובה ביותר לביקור בצ'יינה טאון היא ללא ספק בחודשים (ינואר-פברואר) בהן בדרך כלל חל ראש השנה הסיני. אז נצבעים הרחובות בצבעים ססגוניים והרובע כולו לובש חג. מצעדים נערכים ברחובות דרקוני ענק כמיטב המורשת הסינית המורכבים מעשרות אנשים מסתובבים ברחובות וזיקוקי הדינור מאירים את שמי הלילה.

בעבר הייתה צ'יינה טאון מסורתית הרבה יותר מכפי שהיא נראית כיום. עם התפתחותה המאסיבית של סינגפור החלו להרוס בתים סינים ישנים מסורתיים לטובת הקמת שכונות המגורים החדישות והמודרניות וגורדי השחקים. לאחר מחאות של תושבי הרובע הוחלט על ידי הממשלה להקצות אזורים מסוימים הראויים לשיקום ולשימור. מאז החלו אזורים אלו להיות משוחזרים ומשומרים גם ערכם התיירותי עלה ועל כן החלו להגיע לכאן סוחרים ואנשי תיירות שהחלו למסחר את האזור ולהפוך אותו לאטרקציה תיירותית מה שהפחית מהאוטנטיות והמסורתיות של האזור כולו, ולכן ההמלצה הטובה ביותר למטייל הסקרן וההרפתקן היא לרדת מן הרחובות הראשיים של צ'יינה טאון אל הסמטאות הצדדיות הקטנות- שם ניתן לראות את המורשת הסינית האמיתית וליהנות מאותם מראות אוטנטיים.

הוסף תגובה