מנאלי – עמק קולו

מנאלי – עמק קולו

בין הרים נישאים, יערות-עד ונהרות גועשים, חבויה לה מנאלי Manali , עיירה קטנה ויפהפייה, סביבה כפרים ציוריים ומעיינות חמים. ב"עמק קולו" Kulu valley ולאורך "נהר הביאס" Bias River, יש נוף מדהים של יערות- עד, ארזי הימלאיה, אשוחים ואורנים. תושבי "עמק קולו", הנקרא גם "עמק האלים", חביבים ביותר. האזור מפורסם ב"שלים" – שמיכות צמר איכותיות, ארוגות בעבודת יד ובמטעי התפוחים.

מנאלי מחולקת לשני חלקים – מנאלי "החדשה" ומנאלי "העתיקה". עם הפופולאריות העולה של מנאלי כיעד נופש מועדף על ההודים, הלכה והתפתחה העיירה החדשה והסואנת של מנאלי.  התרמילאים ברובם משתכנים בגסטהאוסים שבמנאלי העתיקה, או על הדרך בין החלק העתיק והחדש של העיירה.

– מומלץ לטייל ברגל בסמטאות הכפר העתיק, על בתי העץ היפים שבו, ביערות שסביב העיירה ובנופים הקסומים לאורך "נהר הביאס Bias" השוצף.
– מומלץ לבקר במקדשי עץ ואבן מיוחדים, כמו מקדש "האל מנו" – אבי האנושות ומקדש "האלה הדימבה" המהווה חלק מ"אפוס המהברטה".
– כדאי לנסוע לביקור בכפר "וושישט" Vashisht השכן, ממעברו השני של נהר הביאס, במקדש העתיק שבכפר ובו מעיין חם.
– מומלץ מאד לענג את הגוף ולתת מרגוע לנפש במעיינות החמים.
– בוושישט יש מספר גסטהאוסים ויש מטיילים, הבוחרים לגור כאן.
– בדרך בין העיירה קולו ומנאלי כדאי לעצור לביקור בכפר ותצפית ממבצר נגר Nagar Fort.  
– באם אתם מזדמנים לאזור בסתיו בחודש אוקטובר יש פסטיבל גדול מאד בעיירה קולו, בשם "דסרה" Dessera. החג נחגג בכל רחבי הודו ומציין את נצחונו של האל ראמה, על השד ראוונה, אך החגיגות בקולו ססגוניות במיוחד ומושכות אליהן מאמינים מכל העמק

מנאלי – הגעה ועזיבה:
 • בטיסה – יש טיסות יומיומיות בין דלהי לקולו. (שדה התעופה בעיירה שכנה בשם בהונטר Bhuntar). יש לקחת בחשבון שחלק מהטיסות מתבטלות, וחשוב לקחת "יום בטחון" לטיסה שלפני טיסה בינלאומית.
• מדלהי – יש אוטובוסי לילה בכמה רמות (הכי מומלץ –Volvo Bus ), היוצאים ממקום שנקרא Himachal Bhavan בדלהי. כרטיסים לאוטובוס אפשר לקנות דרך כל סוכנות נסיעות. שימו לב – מדובר בכ-16 שעות נסיעה!!!
• ניתן להגיע למנאלי ברכב / אוטובוס מקומי גם מ:
– דרמסלה – כ- 8-10 שעות.
– שימלה- כ- 8 -9 שעות.
– מלה – יומיים נסיעה (כ-16-18 שעות נטו).
– מעמק ספיטי – כ 9 -8 שעות נסיעה מקאזה בירת ספיטי.
– מעמק פרווטי – כ- 4-5 שעות נסיעה ממאניקראן.
– מהעיירה קולו למנאלי כשעתיים נסיעה.

דורון בן חיים ורוני גורופי
לגעת בהודו

www.lagaatbehodu.com
lagaatbehodu@gmail.com

הוסף תגובה