מייסן, גרמניה – Meissen

מייסן, גרמניה – Meissen

מייסן היא עיר קטנה במדינת סקסוניה במזרח גרמניה. לרוב שמה של מייסן נקשר בתעשיית הפורצלן האיכותית המפורסמת ולמפעל הפורצלן הייחודי בעל השם הבינלאומי הפועל בעיר מהמאה ה-18 ברציפות. לצד כלי פורצלן איכותיים יש כאן גם לא מעט אזורים יפים, נופים ומבנים עתיקים שנשתמרו בצורה מושלמת מימים עברו וזאת בזכות כך שמייסן היא אחת הערים הבודדות שלא חרבה בהפצצות בעלות הברית במלחמת העולם השנייה.

מייסן- כרטיס ביקור
שם: מייסן
מדינה: גרמניה
מדינת מחוז: סקסוניה
שטח: 30 קמ"ר
אוכלוסייה: 28,000 נפש
שפה: גרמנית
מטבע: יורו (מטבע האיחוד האירופי)

מייסן- מידע כללי
מייסן היא עיר לא גדולה (30 אלף תושבים בסה"כ) הנמצאת במדינת סקסוניה במזרח גרמניה, את שמה העולמי קנתה לה בעיקר בזכות מפעלי הפורצלן והחרסינה הפזורים בה אשר את תוצרתם משווקים בכל העולם והם קנו להם שם וסמל של איכות מהטובות בעולם. העיר שוכנת על גדות נהר האלבה , אחת מהנהרות הגדולים והיפים ביותר בגרמניה ומרוחקת כ-25 ק"מ צפונית מבירת סקסוניה דרזדן. ייחודיותה של העיר הוא בכך שהמבנים ההיסטוריים שבה הצליחו להשתמר כמעט ללא פגע לאורך מאות שנים מאחר ומייסן היא אחת הערים הבודדים שלא הופצצו והורחבו במסגרת הפצצות בעלות הברית על ערי גרמניה במלחמת העולם השנייה. הדבר אפשר את השתמרותם של מבנים מרשימים מהמאות ה-13 ואילך אשר עומדים על תילם ומהווים מוקדי עלייה לרגל לחובבי היסטוריה וארכיטקטורה קדומה.

מייסן- מה לראות ומה לעשות
טירת האלברכטסבורג (Alberchtaburg)- טירת האלברכטסבורג היא למעשה מקום היווסדה של העיר מייסן- משם החלה להתפתח במאה ה-10 לספירה. הטירה הוקמה בשנת 929 על גבעה נישאה שצפתה על כל האזור ומכאן חשיבותה האסטרטגית. המבנה העומד על תילו כיום בצורתו הנוכחית אומנם לא מתוארך למאה העשירית לספירה אלא רק למאה ה-15 אך ללא ספק מדובר באחת המצודות העתיקות ביותר הפזורות באזור שהשתמרו להפליא לאורך מאות שנים. בתחילה שמשה הטירה מקום מושבם של האחים לבין טין שהיו המושלים הראשונים של המקום ומייסדי שושלת מלכי סקסוניה, לימים הפכה הטירה למפעל לייצור חרסינה, אך כאשר תהליך הייצור החל לגרום לטירה נזקים רבים ואיים לפגוע ביופייה הועבר המפעל לאתר אחר והטירה העוברה סדרת שיפוצים על מנת להכשירה לתפקד כמוזיאון. מאז המאה ה-19 פתוחה הטירה כמוזיאון וכיום היא עומדת על אותה גבעה שבה עמדה גם במאה ה-10 ונחשבת לאחד מאתרי התיירות הבולטים בעיר.

הקתדראלה של מייסן- הקתדראלה של מייסן היא ללא ספק מבנה הדת החשוב ביותר ברחבי העיר. היא הוקמה בגבעה סמוכה לגבעה עליה הוקמה מצודת האלברכטסבורג במאה ה-13 ומשמשה בראשית ימיה מקום מושבם של הבישופים של מייסן כמו גם מקום תפילתם של בני שושלת משפחת וטין שגם קבורים בה בחלקות קברים מפוארות. הקתדראלה העתיקה מעוצבת בקפידה וכיום משמשת גם כמקום תפילה וגם כמוזיאון הפתוח לקהל.

מפעל החרסינה של מייסן- החרסינה (פורצלן) מתוצרת מייסן נחשבת לאחת החרסינות האיכותיות והמשובחות ביותר בעולם. למי שמתעניין החרסינה המיוצרת במייסן מסומנת בקפידה על ידי סמל של שתי חרבות מוצלבות, ואם תשאלו מבינים בדבר יאמרו לכם שסמל זה הוא סמל איכות ותג מחיר גבוה למוצרי החרסינה השונים. תהליך הייצור של החרסינה החל במייסן כבר בתחילת המאה ה-18. הוא החל עם הקמת המפעל הראשון שמוקם בתוך מצודת האלברכטסבורג. לימים הועבר המפעל למשכנו הנוכחי בעמק הטריביש (הקרוי על שם הטריביש אחד מיובליו של נהר האבלה הזורם בתוככי העיר). תעשיית הפורצלן של מייסן הביאה סיפקה רווחים נאים לאוצר מדינת סקסוניה ומיקמה את מייסן על המפה העולמית בתור יצרנית פורצלן. כיום המפעל ממשיך לתפקד ולייצר חרסינות כאשר לצידו יש גם מוזיאון המספר את סיפור הפורצלן של מייסן לאורך שנותיו- כמובן שניתן לראות את תהליך הייצור וגם לקנות מוצרים וכלי פורצלן בחנות המפעל.

 

הוסף תגובה