הסן, גרמניה – Hessen

הסן, גרמניה – Hessen

הסן היא אחת מ-16 מדינות רפובליקת גרמניה, היא ממוקמת במערב הרפובליקה וכוללת תחתיה מספר ערים כשאר הבולטת והחשובה בהן היא פרנקפורט- מרכז הסחר והכלכלה של הרפובליקה הגרמנית והעיר החשובה בגרמניה.

הסן- כרטיס ביקור
שם: הסן
מדינה: גרמניה
שטח: 21,000 קמ"ר
אוכלוסיה: 6,073,000
שפה: גרמנית
מטבע: יורו (מטבע האיחוד האירופי)

הסן- מידע כללי
הסן היא אחת מ-16 המדינות המרכיבות את הרפובליקה הפדראלית של גרמניה. כל אחת ממדינות הרפובליקה בעלת ממשלה ושלטון מקומי עצמאי הכפוף לממשל הפדראלי השולט על כל הרפובליקה ממקום מושבו בברלין הבירה. הסן מדורגת מבחינת שטח במקום השביעי בגרמניה, אך מבחינת אוכלוסיה במקום הרביעי. היא ממוקמת בחלקה המערבי של גרמניה ובירתה ויסבאדן (Wiesbadan). הסן נחשבת לאחת המדינות הבולטות ברפובליקה הגרמנית וזאת בעיקר בשל מיקומה של פרנקפורט בשטחה. פרנקפורט היא העיר החמישית בגודלה בכל גרמניה ומכאן שמושכת אליה תיירים ומהווה מוקד עניין מרכזי בעיקר לתיירות פנים ולתושבים גרמניים. בתחומי מדינת הסן זורמים נהרות המיין והריין שהם שני נהרות גדולים ורחבים הזורמים בחלקה המערבי של גרמניה. לעומת מדינות גרמניה האחרות אשר קיימות כבר מאות שנים, הסן היא מדינה צעירה יחסית והוקמה כאיחוד של ממלכות היסטוריות שונות בתום מלחמת העולם השנייה במסגרת שיקומה של גרמניה לאחר הפסדה במלחמת העולם ולאחר קריסת המשטר הנאצי.

הסן- מה לראות ומה לעשות?
הסן נותרה אלמונית עבור תיירים רבים, היא אינה מוכרת בתור מדינה תיירותית מבין מדינות גרמניה השונות. לעומת הסן כמדינה שאינה זוכה למיתוג בתור מדינה תיירותית הערים המרכיבות אותה ובראשן פרנקפורט זוכות לתשומת לב בעיקר מהאוכלוסייה הגרמנית. פרנקפורט שממותגת בתור בירת הכספים הגרמנית מאופיינת בגורדי שחקים ובבנייה חדשנית כמוה ניתן למצוא בערים גדולות בעולם המשמשות אף הן כמרכזי סחר עולמיים ומרכזי כלכלה (הגרמנים נוהגים להשוותה למנהטן בניו-יורק. בתחומה של הסן ניתן לשוט על גדותיהם של נהרות הריין והמיין שני הנהרות היפים בגרמניה וליהנות מנופים נפלאים ומהערים הציוריות הבנויות על גדותיהן.

 


הוסף תגובה