ניס, צרפת – Nice

ניס, צרפת – Nice

ניס, היא אחת הערים היפות בריביירה הצרפתית ומרכז חשוב לכל הריביירה כולה. אין ביקור בריביירה הצרפתית בלי ביקור בניס. העיר הנפלאה מוכרת ומפורסמת בכל העולם כטבורה של הריביירה. העיר בעלת העבר העשיר פרושה לשפת הים התיכון שמימיו הכחולים ניתנים לצפייה מכל פינה בעיר- ובייחוד מטיילת האנגלים המפורסמת שהיא ללא ספק אחד מסמליה הידועים והמוכרים של ניס בכל העולם.

ניס – כרטיס ביקור
שם: ניס
מדינה: צרפת
חבל ארץ: פרובנס-אלפ-קוט ד'אזור
שטח: 71 קמ"ר
אוכלוסייה: 347,000 נפש
מטבע: ארו (מטבע האיחוד האירופי)
שפה: צרפתית
אקלים: ניס שוכנת לחופי הים התיכון והאקלים בה הוא אקלים ים-תיכוני קלאסי. מזג האוויר בה ממוזג והשמש זורחת ברוב ימות השנה. החורף אינו קשה במיוחד ובו יורדים רוב המשקעים. הקיץ חם והשמש יוקדת- זמן מצוין לים!

ניס – מידע כללי
ניס ללא ספק יכולה לאחוז בתואר "בירת הריביירה הצרפתית" עיר הנופש, שהיא גם העיר השישית בגודלה בצרפת, היא מרכז תיירותי השני בחשיבותו אחרי הבירה פריז המושך אליו המוני תיירים בעיקר בעונת הקיץ. התיירים נוהגים לשלב ביקור באזור הריביירה עם נופש באחת ממלונותיה היוקרתיים (והיקרים להחריד) המצויים בערים לאורך קו החוף.

ניס היא מרכז חשוב לריביירה כולה מאחר ויש בה שדה תעופה בו נוחתות טיסות ממגוון יעדים בצרפת וברחבי אירופה ולכן היא גם עורק תחבורתי חשוב לתיירים הרבים המגיעים לאזור הריביירה הצרפתית. מניס יוצאים כבישים רבים למגוון נקודות תחבורה ברחבי הריביירה הצרפתית וגבעות האלפים הצרפתיים.

ניס – מה לראות ומה לעשות?
טיילת האנגלים (Promenade des Anglais)- אחד האתרים המפורסמים בניס שהפך להיות סמלה המסחרי והמוכר כל כך של עיר הנופש הזו. הטיילת פרושה לאורך קו החוף של ניס והמוני תיירים כובשים אותה מידי יום ומטיילים עליה בימי הקיץ החמים או בשעות בין הערביים הנעימות. הנוף הנשקף מן הטיילת הנפלאה מרגיע ושליו. המקום חביב גם על המוני רוכבי רולר-בליידס שנוסעים לאורך הטיילת במהירות ואף נוהגים לפעמים לעשות הופעות ראווה לקהל התיירים הנלהב, אך ללא ספק הפעילות הפופולארית ביותר בטיילת האנגלים היא ישיבה רגועה על הכיסאות הכחולים המזוהים כל כך עם הטיילת וצפייה במים הכחולים של הים התיכון הפרוש לכל אורכה של ניס.

העיר העתיקה (Vieux-Nice)- ניס החלה את דרכה בתור העיר היוונית ניקיאה, אך המבנים הפזורים בעיר העתיקה של ניס כיום מתוארכים לתקופות מאוחרות הרבה יותר אז הייתה ניס בשליטה ובהשפעה איטלקית. העיר העתיקה בנויה בצורת סמטאות צפופות, צרות ומסועפות ביניהן פזורות לא מעט כנסיות וקתדראלות מרשימות המעוצבות בסגנון ארכיטקטוני ייחודי האופייני לתקופת הבארוק. הכנסייה היפה ביותר המצויה בעיר העתיקה היא ללא ספק קתדראלת רפרט הקדושה (Cathédrale Sainte Réparate) שעל אף שאינה מרהיבה במיוחד מבחינת חזותה החיצונית פנים המבנה מרשים ומעוצב בקפידה- עמודי שיש נישאים, ציורי קיר צבעוניים אשר השתמרו בצורה נפלאה מימי הקמתה של הכנסייה במאה ה-17 ועד היום.

ברחבי העיר העתיקה יש לא מעט פינות חמד, שווקים ואזורי מסחר אשר היום היא בעיקר נחלתם של המוני התיירים שאוהבים "למשש" את הסחורות במו ידיהם ולהרגיש אווירה אוטנטית (אך למרבה הצר היום אווירת השוק במקום כבר לא כל כך אוטנטית ומעוצבת בעיקר עבור התיירים שמחפשים את האוטנטיות).

הנמל של ניס- נמלהּ של ניס הוא מהיפים של אזור דרום צרפת. על אף היותה של ניס עיר גדולה עמוסה וסואנת הנמל שלה מזכיר קצת את ניס העתיקה- של ימים עברו. נכון שבימים עברו לא עגנו בנמלה של העיר היאכטות של מיטב עשירי אירופה, אך עגנו גם עגנו סירות הדיג הקטנות והצבעוניות שעוגנות בו עד היום. באזור פזורות מסעדות דגים ומאכלי ים מהפשוטות שבהן ועד מסעדות יוקרה של ממש של מיטב השפים בעיר. ניתן לאכול במקום ארוחות גורמה כיד המלך (ולשלם בהתאם). טיול רגוע ושלו בנמל ניס יכול לספק שלווה ורוגע בייחוד בשעות בין ערביים- שעות נפלאות בהן גם מזג האוויר ממוזג ונעים.

גבעת סימיה (Cimiez)- אזור גבעת סימיה הוא ללא ספק אחת השכונות הקלאסיות ביותר של ניס. "זוהי ניס" יגיד לכם כל מקומי. ניתן לטייל כאן בין הווילות המפוארות הנטועות בלב גנים יפים ופורחים המקיפים כל וילה ווילה ומהווים סמל סטאטוס של תושבי המקום. אך אזור סימיה הוא לא רק ווילות, יש כאן גם את מירב השרידים מהתקופה הרומית (האיטלקית) של העיר ניס. ניתן למצוא כאן שרידים ארכיאולוגים מתקופות עתיקות המרוכזים כולם במוזיאון הארכיאולוגי של ניס, כמו גם לצפות בהופעות וקונצרטים באמפיתיאטרון הרומי המרהיב המצוי בלב השכונה. ברובע זה ניתן גם לבקר במוזיאון מאטיס הציר המפורסם שאת מיטב שנותיו בילה בניס צייר ויצר בה וגם מוזיאון מארק שאגאל האוצר בתוכו מספר יצירות אומנות מפורסמות של הצייר המפורסמים והמוכשר.

רכבת האצטרובלים של ניס (Le Train des Pignes)- אחד מאמצעי התחבורה התיירותיים האהובים ביותר בניס היא רכבת האצטרובלים. הרכבת שבעבר הייתה מונעת על ידי שריפת אצטרובלים שנאספו מעצי האורן הרבים באזור (ומכאן שמה) מונעת כיום על ידי מנועי דיזל חדשניים, אך שמה נותר בשביל המסורת. הרכבת נוסעת דרך של 150 ק"מ מניס לכיוון ההרים בתוככי המדינה לכיוון גבעות האלפים הצרפתיים. הדרך מרהיבה ביופייה ורבים נוסעים בה לצורך הנסיעה והנוף ופחות כאמצעי תחבורה. הנסיעה בכיוון אחד אורכת כשלוש שעות, וניתן גם לרדת בתחנות הביניים בכפרים בהם עוצרת הרכבת. טיול מועדף יכול היות נסיעה עד כפר בו עוצרים, מטיילים ולאחר מכן ממשיכים ותופסים את הרכבת הבאה להמשך המסע במעלה ההרים- חוויה מרגיעה ומומלצת.

 

 

הוסף תגובה