קורסיקה, צרפת – Corsica

קורסיקה, צרפת – Corsica

קורסיקה הוא "אי ירוק בים". מוקף במימי הים התיכון התכולים האי הצרפתי הוא פנינה של טבע בלב ים. האי שברובו הררי טומן בחובו יערות עבותים, כפרים קטנים והמון מסלולי טיול להרפתקנים. התושבים מרוכזים במרכזי האוכלוסייה ומותירים שטחים טבעיים רבים שהאדם עוד לא הרס והם משופעים בצורות נוף מגוונות- הרים, גבעות צוקים ומרחבים ירוקים שהם ללא ספק פיסת שלווה מרגשת בלב הים.

קורסיקה – כרטיס ביקור
שם: קורסיקה
מדינה: צרפת
חבל ארץ/מחוז: קורסיקה
שטח: 8680 קמ"ר
אוכלוסייה: 272,000 נפש
מטבע: אירו
שפה: צרפתית
אקלים: מזג האוויר בקורסיקה מאופיין כאקלים ים תיכוני נוח ברוב ימות השנה. הקיץ כאן אינו חם במיוחד, והשמש זורחת במרבית ימות השנה. יחד עם זאת החורפים בקורסיקה קרים יחסית למיקומה הים תיכוני וזאת בשל הגובה הרב של ההרים המצויים בפנים האי. יש מספר פסגות בקורסיקה אשר השלג בהם נשמר עד ממש לשיא חודשי הקיץ והטמפרטורה בהם נמוכה מהממוצעץ

קורסיקה – מידע כללי
קורסיקה הוא האי הרביעי בגודלו בים התיכון והוא מהווה חבל ארץ של צרפת. האי הממוקם דרומית מזרחית לצרפת ומתקיימת בו מידה מסוימת של שלטון אוטונומי של התושבים הקורסיקנים שבמרוצת השנים מנסים לדרוש עוד ועוד עצמאות מצרפת- מדינת האם המרוחקת מהם.

פנים האי מכוסה ביערות וצמחייה ירוקה עבותה והוא מאוכלס בדלילות. רוב תושביה של קורסיקה מרוכזים בשתי ערים מרכזיות- ג'קסיו ובסטייה, הנותרים מפוזרים בין כ-300 כפרים קטנים ברחבי האי, אך כאמור האוכלוסייה המעטה ביחס לשטחים הגדולים מותירים מרחבים עצומים של טבע פראי ובתולי ונופים עוצרי נשימה.

חופיה של קורסיקה המקיפים אותה מכל עבריה יפים מאוד, קיימים לא מעט מסלולי טיולים לאורך חופיה המאפשרים הזדמנות ליהנות מהנופים היפים של חופים סלעיים היורדים אל קו המים בתלילות. בתוככי האי האדמה ברובה הררית מאוד, קורסיקה נחשב כאי מאוד הררי, ויש בו לא מעט הרים אשר עוברים את גובה ה-2000 מטרים כאשר הפסגה הגבוה ביותר היא של הר המונטה סינטו. ההרים אשר בחורף מתכסים בשכבת שלג עבה הופכים להיות לאתרי סקי פופולאריים לחובבי סקי מצרפת ומאירופה המגיעים לכאן לבילוי ספורטיבי ומהנה.

מבחינה היסטורית קורסיקה מוכרת בעיקר בזכות נפוליון בונפרטה, אשר נולד בה ושם החל לפתח את כל שיגעונותיו המגלומניים. אין ספק שהאי הקטן סיפק את אחד המנהיגים הקטנים-גדולים ביותר בהיסטוריה המודרנית.

קורסיקה – מה לראות ומה לעשות?
טיולים בטבע- אין ספק שאחת האטרקציות המרכזיות בקורסיקה היא הטבע. שבילי טיולים רבים חוצים את האי ההררי והמיוער ועוברים בתוככי היערות, על קו החוף ובין כפר לכפר. אין ספק שחובבי הטיולים וההרפתקנים ביניכם יוכלו לגמוע פה מרחקים רבים של טיולים ברגל או ברכב שכור בכבישים הצרים (והמשובשים) של קורסיקה, ליהנות מפיסות טבע נופים בתוליים שעוד טרם נכבשו, מוסחרו והפכו להיות תיירותיים להחריד. טיול מומלץ יכול להיות פשוט פתיחת מבט כבישים ושבילים ונסיעה בין כפר לכפר. הכפרים הנידחים של קורסיקה קטנים, כפריים מאוד ופסטוראליים. שיטוט בין כפר לכפר כאשר מפעם לפעם תוכלו לחזות בטירה או מבצר בראש צוק או הר יכול להיות אטרקציה נפלאה ומרגיעה מאוד.

סקי– סקי בקורסיקה יכול להיות חוויה ספורטיבית נפלאה הטובלת בנוף נפלא. אומנם לא מדובר באחד מאתרי הסקי הפופולאריים ביותר באירופה, והמקצועניים יאמרו שאם כבר סקי אז באלפים (השוויצרים, האוסטרים או האיטלקיים) אבל גם כאן בקורסיקה יש לא מעט פסגות מושלגות שהופכות עם רדת השלג בחורף לאתרי סקי נחמדים ויחסית פופולאריים. אתרי הסקי המוכרים ביותר הם רג'יו, גניזוני-קפנלה ואנדזה, אשר בכל אחד מהם ניתן ליהנות ממסלולי גלישה, מלונות להתאכסן בהם וכמובן גם ציוד סקי להשכרה.

דיג וספורט ימי– כיאה לאי בעל רצועת חוף גדולה הקורסיקאים חובבי ים מושבעים. ספורט ימי אתגרי נפוץ מאוד בקורסיקה ולאורך קו החוף יש לא פחות מ-80 מועדוני צלילה שונים המאפשרים צפייה בדגה העשירה, הצמחייה והאלמוגים. בנוסף ניתן לשוט בסירות קאנו לאורך הנחלים השוצפים בתוככי האי וגם ליהנות מדיג שהוא גם ענף כלכלי אבל לא פחות גם ספורט מהנה ורגוע החביב על תושבי המקום. לחובבי השיט היותר אקסטרימי ניתן ליהנות משיט מפרשיות וגם כמובן קייט-סרפינג שהוא פופולארי מאוד באזור.

ערב גבינות ויין– הקורסיקנים הם יצרני יין וגבינות מצוינים. השטחים החקלאיים המעובדים בעיקר מושקעים בנטיעת כרמים וגפנים מהם מופק הייין הקוסיקני המשובח. יש לא מעט יקבים ברחבי קורסיקה ובאחדים מהם אף ניתן לחזות בתהליך הפקת היין (שכמובן ככל שמרחיקים מהערים המרכזיות ניתן לראות דרכים מסורתיות יותר וממוכנות פחות). בנוסף הגבינות הקורסיקאות ידועות בטיבן ומשווקות הן ברחבי האי והן בתוככי צרפת כמו גם באירופה כולה. הגבינות עתירות השומן הן ללא ספק המעדן הקולינארי המשובח של קורסיקה. אין ספק שבילוי רומנטי של ערב גבינות ויין מושלם עבור המטייל אנין הטעם בקורסיקה.

 

הוסף תגובה