טולוז, צרפת – Toulouse

טולוז, צרפת – Toulouse

טולוז זכתה במרוצת השנים לכינוי "העיר הוורודה". בניגוד לערים אחרות בעולם שזכו לזיקה עם צבעי הוורוד עקב מצעדי הגאווה או הפתיחות לקהילה הגאה בתחומן, טולוז זכתה לכינוי עקב סגנון הבנייה הייחודי בה המאופיין בחיפוי אפן וורודה בבתים ובניינים היפים המקשטים את מרכז העיר ולב ליבה של טולוז.

טולוז – כרטיס ביקור

שם: טולוז
מדינה: צרפת
מחוז: מידי-פירנה
שטח:118 קמ"ר
אוכלוסייה: 437,000 נפש
מטבע: אירו (מטבע האיחוד האירופי)
שפה: צרפתית

טולוז – מידע כללי

העיר טולוז, היא בירתו של חבל ארץ המידי-פירנה וממוקמת בדרום מערב צרפת על גדות נהר הגרון הזורם באזור זה של המדינה. המטרופולין של טולוז מאגד תחתיו מספר ערים בנות מעל למיליון תושבים יחדיו דבר העושה אותו למטרופולין השני בגודלו בצרפת (אחרי המטרופולין של ניס). עד המאה ה-18 הייתה טולוז לאחד המטרופולינים הגדולים באירופה. היא נהנתה משגשוג ותנופת בנייה אדירה והתנהלו בה חיים בורגניים מהשופעים שבערי אירופה, התרבות בה שגשגה ואורך החיים של בני המעמד הבינוני בה היו מנוחים שבערי אירופה, אך לאחר המאה ה-18 החלה טולוז לרדת מקרנה ולאבד מיוקרתה והיום היא אומנם בעלת מספר מוקדי עניין ומרכזי תרבות ואקדמיה, אך היא ממש לא על סדר היום של התיר הממוצע המבקר בצרפת בפרט או באירופה בכלל. טולוז מכונה בפי הצרפתים "העיר הוורודה" (Ville Rose). לכינוי הזה היא זכתה בעיקר בעקבות הבנייה הייחודית בה המאופיינת בחיפוי אבן של אבנים וורודות המצפה את רוב המבנים בעיקר באזורי מרכז העיר העתיקים יותר. האחידות הזו והוורוד השולט בעין מכל עבר הפכו אותה לראויה לכינוי "העיר הוורודה" והתיירים המגיעים אליה מבקרים בעיקר באזור מרכז העיר על מנת להיווכח בעצמם עד כמה הולם אותה כינוי זה.

טולוז – מה לראות ומה לעשות?

הקפיטול (Le Capitole)- אזור הקפיטול של טולוז הוא לב ליבה של העיר. המרכז שבמרכז של טולוז. בזכותו היא זכתה לכינוי "העיר הוורודה" ועל כן הוא מהווה נקודת מוצא מצוינת לסיור בטולוז תוך התרשמות מהיופי הוורוד שלה. הקפיטול עצמו מעבר לאזור מרכז העיר הוא גם מבנה יפיפייה (ורוד כמובן) שהוא לב ליבה של "העיר הוורודה". בניין הקפיטול היום משמש כבניין העירייה של טולוז, בצמוד אליו נמצא תיאטרון הקפיטול שמהווה מרכז תרבותי חשוב ולפניו נפרשת כיכר הקפיטול הגדולה שגם היום כמו בעבר משמשת ככיכר השוק העירונית. המקום מהווה נקודת מפגש תרבותית ומסחרית של סוחרים עם קונים, מקומיים ותיירים ושאר עוברי אורח שנפגשים זה עם זה קונים, מוכרים, ומבלים בבתי הקפה הנפלאים המקיפים את הכיכר המרכזית.

סן-סרנין (Saint-Sernin)- האזור ההיסטורי העתיק יותר של העיר. נמצא בסמוך לאזור הקפיטול ומהווה אף הוא חלק מ"העיר הוורודה" הקלאסית. הוא מקושר לאזור הקפיטול דרך מדרחוב ומכיל מספר מבני תרבות ודת חשובים הבולטים בטולוז. באזור סן-סרנין ניתן למצוא את בזיליקת סן-סרנין שהיא ללא ספק אחת הכנסיות היפות והמרשימות שבכנסיות טולוז, כנסיית נוטרדם דו-טור שהיא אומנם אינה מרשימה כמו כנסיית נוטרדם הקלאסית המצויה בפאריז אך עדיין מרשימה ביופייה. בין מבני הדת והכנסיות היפות ניתן לבקר גם באזור שוק הפשפשים של סן-סרנין שנחשב לאחד השווקים היפים והמהנים בטולוז. בעוד השוק המצוי בקפיטול מתמקד בסחורה כמו ירקות, פירות ודברי אוכל בשוק הפשפשים תוכלו למצוא מציאות שונות ומשונות- חביב במיוחד עבור אוהבי השווקים.

ארנו-ברנאר (Arnaud-Bernard)- אזור הבילויים וחיי הלילה של טולוז ממוקם בשכונה באזור מערבה של העיר. הארנו ברנאר נחשבת ללא ספק לאחת השכונות התוססות ביותר בטולוז. האוניברסיטאות והמבנים האקדמיים המצויים בשטחה, מתחם מגורי הסטודנטים שחיים בה מורידים את הגיל הממוצע והופכים אותה לתוססת וחיה בעיקר עם רדת הלילה. במקום יש לא מעט מסעדות, פאבים ואזורי בילוי עבור מקומיים ותיירים. תיירים צעירים שבאים לבקר בטולוז ייהנו מאווירת הבילויים שלובש המקום בעיקר לעת ערב.

סן-אטיין (Saint-Etienne)- אחת השכונות הירוקות הזוכה ללא ספק בתואר "הריאה הירוקה של טולוז". באזור הזה פזורים הפארקים היפים ביותר של העיר וביניהם ניתן לבקר בכנסיות ומבני דת וארכיטקטורה מרשימים. היפים בהם הם קתדראלת סן-אטיין הידועה בזכות סגנון הבנייה הייחודי שבה, ומונומנט הזיכרון לזכר המחתרת הצרפתית שפעלה בימי מלחמת העולם השנייה באזור. הטיול בפארקים מושלם בעיקר בשעות בין הערביים אז הטיול בהם הופך להיות נעים ורומנטי במיוחד.

ראמייה (Ramier)- הוא מעין אי הנוצר עקב פיצולו של נהר הגרון על גדותיו שוכנת טולוז לשני אפיקים מקבילים היוצרים ביניהם את האי ראמייה שהפך ברבות השנים לאחד מהאזורים התרבותיים ביותר בטולוז. על המתחם היבשתי שבין שני אפיקי נהר הגרון נבנה האצטדיון העירוני של טולוז. אם מתקיים בעת ביקורכם אירוע ספורט או מופע בתוככי האצטדיון זו ללא ספק יכולה להיות חוויה שוברת שיגרה ומהנה. לצד האצטדיון הוקם מרכז התערוכות העירוני. קומפלקס ענק המאגד תחתיו תערוכות אומנות בנושאים שונים- תערוכות קבועות ותערוכות מתחלפות של אומנם מהעיר, מרחבי צרפת ואירופה המציגים בו את יצירותיהם להנאת המבקרים והקהל.  

הוסף תגובה