איביזה, אחד מאיי המסיבות החמים כיום בעולם כולו הוא ללא ספק גן עדן של מסיבות. המסיבות באיביזה לא מפסיקות ולו לרגע אחד. לאור כל שעות היממה מתקיימות על האי המטורף שלל מסיבות מטורפות מהטובות והאיכותיות בעולם. באווירה קסומה של ים, טבע, עצי קוקוס והמון מצב רוח טוב איביזה היא אטרקציית המסיבות המרעננת של הקיץ! לא סתם מיטב הדי ג'ייז, הסלבריטיז ושאר בלייני העולם נושאים פעמיהם על עבר האי המטורף מידי קיץ! בואו להצטרף לחגיגה!

איביזה – כרטיס ביקור
שם: איביזה
מחוז: חלק מארכיפלג האיים הבלאריים
עיר בירה: איביזה
מדינה: שייך מבחינה שלטונית לספרד (אך מרוחק ממנה כ-70 ק"מ בלב ים)
שטח: 571 קמ"ר
אוכלוסיה: 114,000 נפש.
שפה: ספרדית (אך בגלל התיירות הרבה גם אנגלית)
מטבע: אירו (מטבע האיחוד האירופי).

איביזה – מידע כללי

איביזה האי אי המשתייך לארכיפלג האיים הבלאריים, הוא מרוחק כ-70 ק"מ מחצי האי האיברי ומשתייך מבחינה שלטונית לספרד. מקור שמו של האי "איביזה" הוא במילה העברית "יאבסה" שמשמעותה- יבשה. באי מתגוררים מעל 114,000 תושבים ספרדים העוסקים בעיקר בדיג ובחקלאות, אך בשנים האחרונות חלה תנופה תיירותית באי ורבים מבין תושביו עוברים לעסוק במקצועות החופשיים ולפתח את ענפי התיירות שהולכים ופורחים באי הספרדי הנפלא.

בשנות ה-90 הצליחו התושבים המקומיים למתג את האי בתור אי הריקודים של צעירי אירופה. חופיו הנפלאים הפכו להיות למועדוני מסיבות עם חול ים ונוף טבעי מדהים ותרמו רבות לפופולאריות של האי בקרב הצעירים. בעקבות העניין מחודש והתחייה המחודשת של איביזה גם ארגון אונסק"ו העולמי (מטעם האו"ם) הכריז על האי כאתר מורשת עולמית מבחינה תרבותית וטבעית בשנת 1999.

על אף כמות התושבים המקומיים הנמוכה יחסית, עם פרוץ עונת הקיץ (בחודש יוני) מגיעים לעיר מעל מליון תיירים הפוקדים את האי והופכים אותו לגן עדן של מסיבות קיץ מטורפות עם מיטב הדי ג'ייז מכל העולם. עונת הקיץ והחגיגות הרשמית של איביזה נסגרת בחודש ספטמבר על אף שחלק מן המועדונים ממשיכים להיות פעילים לאורך כל ימות השנה.

איביזה – מה לראות ומה לעשות?

חופי ים- חופי הים של איביזה הם ללא ספק אחת האטרקציות הטבעיות הנפלאות ביותר על האי. החופים שטופי השמש התברכו בחול זהוב ונפלא עם רצועת חוף מדהימה הנושקת לים התיכון אשר מפליא בגווני כחול מהממים לאורך החופים. הנופים הנשקפים מהחופים הם האיים הקטנים הפזורים ברחבי הארכיפלג מה שהופך את קו החוף ליפה במיוחד- לא פלא שהמועדונים הטובים ביותר באיביזה מצויים דווקא על קו החוף.

מועדוני לילה – מועדוני הלילה של איביזה הם ללא ספק האטרקציה הגדולה של האי. יחד עם זאת ההגדרה מועדוני לילה חוטאת לאחד המאפיינים המהותיים של המעודנים באיביזה. המסיבות באיביזה הן לאורך כל היום! משעות הבוקר המוקדמות (ישנם מועדונים הפתוחים משעה 08:00 בבוקר) ועד אור ראשון של יום המחרת חוגגים שרים רוקדים ועושים המון כיף על האי. רוב המועדונים פזורים לאורך רצועת החוף ומשתמשים בה באופן טבעי כתפאורה נפלאה למסיבות המטורפות הנערכות שם לאורך כל עונת הקיץ (יוני-ספטמבר). בשנות ה-90 פרחה באיביזה סצנת מוזיקת ההאוס העולמית והמסיבות על האי העניקו לה דחיפה משמעותית והפכו אותה לפופולארית בכל העולם. כיום על האי ניתן למצוא מועדונים המשמיעים את כל סוגי המוסיקה והכניסה- מעל גיל 18. לכן חסכו לעצמכם עוגמת נפש ואל תגיעו לאי לפני הגיל המותר!

העיר העתיקה של איביזה – טוב, אחרי כל תיאורי המועדונים והמסיבות לאורך כל שעות היממה תיאור של עיר עתיקה יכול להישמע משעמם ולא מלהיב במיוחד, יחד עם זאת אם חשקתם בהפסקה מליין המסיבות המטורף, אזור העיר העתיקה של העיר איביזה (עיר הבירה) מאופיין בסמטאות אבן צרות ופתלתלות, מצודות עתיקות ביניהן ניתן למצוא גם לא מעט חנויות אופנה ובגדים מגניבים המציעים שלל בגדי מסיבות ואביזרים נלווים (ככה שגם סיור בעיר העתיקה יכול להפוך לחגיגת קניות שלמה!).

הוסף תגובה

Booking.com