פמפלונה מוכרת בכל העולם בעיקר בזכות פסטיבל מרוץ הפרים השנתי. אם חפצם תמיד לרוץ ברחובותיה של עיר פסטוראלית כאשר עדר פרים דוהר ודולק אחריכם ברוגז ועוצמה אדירה פמפלונה היא המקום, אך גם אם לא, תמיד תוכלו לחזות באלפי ספרדים ותיירים מופרעים השמים נפשם בכפם או לכל הפחות בכפם של שישה שוורים נרגזים השועטים ברחובות העיר ומעוררים מהומה שלמה שכאן בפמפלונה קוראים לה- פסטביל!

פמפלונה – כרטיס ביקור

שם: פמפלונה
מחוז: הקהילה האוטונומית נווארה
מדינה: ספרד
שטח: 23 קמ"ר
אוכלוסייה: 197,000 נפש
שפה: ספרדית
מטבע: אירו (מטבע האיחוד האירופי).

פמפלונה – מידע כללי

פמפלונה הממוקמת באזור צפון ספרד היא עיר הבירה של הקהילה האוטונומית של נווארה (שהיא אחת מבין הקהילות האוטונומיות הפזורות ברחבי הממלכה הספרדית). העיר נוסדה על ידי המצביא הרומי פומפיוס הגדול בשנת 74 לפנה"ס ומכאן קם מקור שמה. היא שוכנת על גדות נהר הארגה והאטרקציה הכי מפורסמת בה שבזכותה היא גם מפורסמת ונודעת בכל העולם היא פסטיבל השוורים השנתי הקרוי "פסטיבל סן פרמין" במהלכו רצים שוורים ומתפרעים ברחבי העיר בכל שנה מידי חודש יולי, אז זוכה העיר להתעוררות מחודשת ומוצפת בתיירים מכל רחבי אירופה בכלל וספרד בפרט.

פמפלונה – מה לראות ומה לעשות?

פמפלונה היא עיר מנומנמת לאורך כל ימות השנה, היא זוכה לשיא תיירים באותו שבוע ביולי בו היא בוחרת מרצונה להפוך להיות זירת מלחמת שוורים אחת גדולה, אך בכל ימות השנה האווירה בה די רגועה ונינוחה (שלא נאמר מעט משעממת). ברחבי פמפלונה ניתן לטייל מאזור גדות נהר הארגה לתוככי העיר, ניתן לסייר בכיכר "

מלחמת השוורים (Plaza De Toros)

זה היה המקום בו נערכו מלחמות השוורים עד למאה ה-19. תוכלו להבחין במבנה הכיכר העגול הדומה לזירת מלחמות שוורים. היום תוכלו רק לדמיין את מלחמות השוורים נערכות בה ברוב הוד והדר כי האזור כיום עמוס בבתי קפה ומסעדות. נעים לטייל ברחבי הכיכר ואף לשבת באחד מבתי הקפה הנחמדים.

קתדרלת פמפלונה

היא עוד אחד מהיעדים המתויירים בעיר. כמו בכל עיר המכבדת את עצמה ברחבי ספרד גם פמפלונה זכתה לקתדראלה גותית מרשימה העצומה במימדיה ושהאדריכלים שתכננו אותה לא חסכו בתכנון הקפדני אשר נועד להעצים את הבנייה, להפוך את הקתדראלה למרשימה מלאת עוצרות ופסלים מרהיבים וכל זאת על מנת להעצים את מקומו של האל ולהדגיש את קטנותו של האדם ביחס אליו.

מצודת סיטאדל (Citadel)

היא מצודה עתיקה ומרשימה אשר נבנתה במאה ה-16. בעבר שמשה מקום מושבם של פרנסי העיר המכובדים שנהגו לבצר עצמם ולהקיפם בחומה, כיום משמש המקום למופעים אירועי תרבות ייחודיים ותערוכות מתחלפות. את המצודה עוטפים גנים נפלאים ומוריקים שהביקור בהם הופך את החוויה לפסטוראלית מעין כמוה.

פסטיבל סן פרמין

טירוף של מלחמת שוורים! (Sanfermines) פסטיבל השוורים המטורף של פמפלונה הוא זה שהעניק לה את שמה בעולם באחד המקומות המטורפים עלי אדמות בו נערך ללא ספק אחד הפסטיבלים ההזויים על פני הגלובוס. בכל שנה בין השישה לארבעה עשר לחודש יולי נערך הפסטיבל המשונה. לזכות המקומיים יש לומר שהם מתמידים במסורת מזה 400 שנים והיא מוקדשת לכבוד הקדוש פרמין מאמיין שהוא הפטרון של פמפלונה, אך לעולם המערבי הפסטיבל נודע רק במאה העשרים וזאת הודות לסופר האמריקאי ארסנט המינגווי שתיעד את קורות הפסטיבל בספריו. תושבי פמפלונה נוהגים ללבוש לאורך כל ימי הפסטיבל חולצה לבנה ולקשור מפחת אדומה מסביב לראשם. לאורך הפסטיבל כולו נערכים טקסים שונים לכבודו של הקדוש, אך המשונה בהם וזה שזכה במרוצת השנים למרב תשומת הלב הוא האנסיירו (Encierro) זוהי ריצת הפרים ההמונים ברחבי העיר. הריצה מתקיימת מידי בוקר בכל אחד מימי הפסטיבל, במהלך ריצת הפרים המשונה משוחררים 6 פרים עצבניים ונרגזים לשעוט ברחבי העיר ולרוץ חופשיים כאשר הם דוהרים אל עבר המוני אנשים (מדובר באלפים) הרצים סביבם ונזהרים שלא להידרס או להירמס. הריצה אשר נערכת לאורך של כ-800 מטרים מסתיימת כאשר הפרים נכלאים במכלאות מיוחדות שמוכנות להם וממתינות באזור זירת מלחמת השוורים העירונית. כמובן שהחוויה לא מסתיימת בזה וכל האלפים באים בסופו של יום לצפות במלחמת השוורים בה המטדור מכניע בזה אחר זה את ששת הפרים שכועסים ורוגזים כבר משעות הבוקר המוקדמות. תיירים רבים גודשים את העיר בתקופת הפסטיבל (שכאמור נחוג גם בעוד טקסים, תהלוכות וריקודים מסורתיים שונים), אך ללא ספק רוב התיירים מגיעים לכאן כדי לקחת חלק בריצה המסורתית. כמובן שכולם לוקחים את הסיכון להירמס בידי אחד הפרים (לא נעים בכלל!) ראוי לציין שלאורך ההיסטוריה של הפסטיבל נרמסו למוות לא פחות מ-15 בני אדם! ולכן הספורט יכול להיות משעשע, מרגש, מזרים את הדם ומעורר את האדרנלין ולצד זה גם די מסוכן!

הוסף תגובה

Booking.com