מוזיאון התיאטרון של סלבדור דאלי

מוזיאון התיאטרון של סלבדור דאלי

מוזיאון התיאטרון של סלבדור דאלי הוא ללא ספק אחת האטרקציות המרתקות באזור ברצלונה ומוקדש כל כולו לאחד האומנים והיוצרים החשובים ביותר שספרד ספקה לעולם התרבות והיצירה המודרני. מוזיאון דאלי ממוקם בעיר פיגראס הנמצאת על הדר המסחרית שבין ספרד לצרפת, לא הרחק מברצלונה (שעתיים נסיעה ברכבת). המוזיאון ממוקדם בהיכל התיאטרון העירוני הישן של העיר פיגראס (אשר נשרף והוחרב במסגרת מלחמת האזרחים הספרדית בשנות ה-30 של המאה ה-20). את תכנון ובניית המוזיאון החל דאלי בשנות 1960 והוא המשיך לפתח ולטפח אותו עד שנות ה-80. את המוזיאון עיצב בצורה סוריאליסטית וביזארית המאפיינת מאוד את יצירותיו של דאלי והוא באמת מרשים ולא נותן למבקרים בו להישאר אדישים ולו לרגע.

למה דווקא פיגראס? סלבדור דאלי נולד בעיר פיגראס בשנת 1904 ובהיכל התיאטרון העירוני הציג את תערוכתו הראשונה. לימים ולאחר שזכה לתהילת עולם שב דאלי לעיר הולדתו והחליט להקים בה את המוזיאון הסוריאליסטי ביותר בעולם, הבנוי כולו על פי משנתו האומנותית ומכיל את האוסף הגדול ביותר של מיטב יצירותיו מכל הזמנים. דאלי שנפטר בשנת 1989 ביקש להיקבר במוזיאון התיאטרון שלו וכמצוותו עשו. כיום הוא קבור במקום וניתן לחלוף על פני קברו.

מי אתה סלבדור דאלי?
סלבדור דאלי נולד כאמור בשנת 1904 בשם המורחב (יש יאמרו מידי) סלבדור דומנק פליפ ז'סינט דאלי אי דומנק, הוא נחשב לאחד מהאומנים והיוצרים המרשימים ביותר של העת המודרנית בעיקר בזכות הקו הסוריאליסטי בו מתאפיינות עבודותיו. ביצירות בולט השילוב הייחודי שבין מציאות לחלום היוצר יצירות ביזאריות, גרוטסקיות וייחודיות בצורה בלתי רגילה.

בשנת 1929 פגש דאלי את אישתו לעתיד גאלה שהייתה מהגרת מרוסיה שהייתה כבר נשואה. דאלי התאהב בה וגרם לה לנטוש את בעלה הקודם ועל אף שהייתה מבוגרת ממנו ב-11 נשאה לו והיוותה, כך אומרים, אחד ממקורות ההשראה החשובים ביותר ליצירותיו.

דאלי שהחל את דרכו בציור, הרחיב במשך חיו את תחומיה התעניינותו לתחומים שונים של אומנות ויצירה ואף החל כאמור בשנות ה-60 לעבוד על מוזיאון התיאטרון של דאלי שהוא למעשה "היכל התהילה" ליצירותיו ומכיל בתוכו את האוסף הגדול ביותר של כל פיסות האומנות שלו לאורך כל ההיסטוריה.

בשנת 1982 נפטרה גאלה אשתו ומאז איבד דאלי את הטעם לחיו, הו שקע בדכדוך ועם מות השראתו האומנותיות יבש גם חוש היצירה שלו והוא הפסיק כמעט באופן מוחלט ליצור. בשנת 1989 הוא נפטר מהתקף לב ונקבר ב"היכל התהילה" שלו הלוא הוא מוזיאון התיאטרון של דאלי.

מוזיאון דאלי- מידע למבקר
כתובת: Placa Gala-Salvador Dali, 5, E-17600 Figueres
שעות פתיחה-
עונת החורף (נובמבר-פברואר)- 10:30-18:00
עונת הקיץ (מרץ-אוקטובר)- 09:30-18:00
פתוח בכל ימות השבוע פרט ליום שני.
מחירי כניסה: 11 אירו (ייתכנו הנחות לילדים ולקבוצות).

 

הוסף תגובה