טיימס סקוור, מנהטן, ניו-יורק – Times Square

טיימס סקוור, מנהטן, ניו-יורק – Times Square

כיכר הטיימס היא ללא ספק אחת האטרקציות המרכזיות והחשובות ביותר במנהטן בפרט ובניו-בכלל. יש הטוענים שהטיימס סקוור הוא סימן ההיכר החשוב ביותר של ניו-יורק ועל כן אף תייר לא יכול להרשות לעצמו לפספס את אחת מפנינות התיירות החשובות ביותר בעת הביקור במנהטן ובכלל אם חושבים על זה כל החיים הניו-יורקים עוטפים ומתנהלים סביב הטיימס סקוור. התייר הממוצע יחלוף בכיכר הטיימס לפחות פעם אם לא פעמיים ביום. אם בטעות לא הזדמנתם במהלך שהותכם במנהטן לטיימס סקוור באופן מקרי הגיעו לכאן באופן יזום לפחות פעמיים: האחת בשעות היום והשנייה בשעות החשיכה (אבל אל דאגה מצב כזה הוא היפותטי בלבד- תמצאו את עצמכם בכיכר הטיימס כמה עשרות פעמים במהלך שהותכם במנהטן).

טיימס סקוור- מידע כללי
כיכר הטיימס, או בשמה האמריקאני "טיימס סקוור" (שאם נדקדק למעשה זהו "ריבוע הטיימס" ואכן הכיכר היא בצורה מרובעת ולא עגולה), מדובר באחת הכיכרות המרכזיות במנהטן אשר מהווה היום עורק תחבורה חשוב ומרכז תרבות ובידור של מנהטן כולה ויעד תיירותי ראשון במעלה. הכיכר הממוקמת בהצטלבות של השדרה השביעית הלוא היא ברודווי עם הרחובות 42-46 מערב. בעבר שמה של הכיכר היה "כיכר לונגאייקר" ובתחילת המאה הקודמת (בשנת 1904) כאשר עברה לבניין ברחוב 42 מערכת העיתון "ניו יורק טיימס" עורך העיתון שכנע את ראש עריית ניו יורק להקים במקום תחנת Subway (הרכבת התחתית של ניו יורק) שתענה לשם Times Square ומאז כבר הכל היסטוריה. מספר שנים לאחר מכן כבר כולם זיהו את שמה של כיכר לונגאייקר כ"טיימס סקוור" עד ששונה שמה באופן רשמי ל"טיימס סקוור" שהפך למותג בתרבות האמריקאית.

אחד ממאפייניה החשובים של כיכר טיימס הוא שלטי הניאון הצבעוניים המפרסמים את המותגים והחנויות המקיפים את החנות. השלטים העצומים שהפכו כבר מזמן להיות סימן ההיכר של הטיימס סקוור מאירים אותה באור בוהק אשר יש אומרים שבעת ביקור בשעות הלילה בכיכר ניתן להרגיש כאילו בה שורר אור יום. בעבר הייתה זו יוזמה של המפרסמים עצמם, אך כיום קיים חוק עזר עירוני שיזמה עריית ניו-יורק שכל העסקים והרשתות הגדולות המקימות חנויות באזור הטיימס סקוור צריכות לפרסם עצמן בשלטי ניאון זוהרים וזאת על מנת לשמר את אחד מסימני ההיכר החשובים של הטיימס סקוור ושל מנהטן וניו יורק בכללותן.

טיימס סקוור – מה לראות ומה לעשות?
מגדל השעון- מגדל השעון המתנשא מעל הכיכר לגובה רב ובו אף שכנה מערכת עיתון הטיימס המיתולוגי (היום אגב כתובת המקום הוא "טיימס סקוור 1") הוא המגדל החשוב והמרכזי בכיכר כולה, הוא גם מרכז חגיגות השנה החדשה המפורסמות של העיר ניו יורק. במשך כל ימות השנה המגדל עמוס בשלטים מוארים ובראשו קיים שעון ייחודי כשלט פרסומת אשר פעם בשעה מבצע מעין תצוגה לטובת התיירים. מומלץ להביט אל עבר מגדל השעון בכל שעה עגולה ולהתרשם מהתצוגה המכאנית המתחלפת.

החנויות בסביבת טיימס סקוור– החנויות המקיפות את הטיימס סקוור הן אולי החנויות היקרות ביותר בעולם. לא כל רשת יכולה להרשות לעצמה להקים חנות באחד המרכזים החשובים ביותר בעולם (נסו לדמיין כמה עולים דמי שכירות במקום הגדוש במיליונים קונים פוטנציאליים מידי יום). סביב הכיכר ממוקמות חנויות הדגל של רשתות נחשבות כמו "Toys R Us" רשת חנויות המוסיקה וירג'ין, רשת השוקולדים "Hershey's" מלון "מריוט טיימס סקוור" היוקרתי שעל חדר בו רק תוכלו לחלום ועוד. עם תמשיכו במעלה שדרת ברודווי לכיוון צפון תוכלו למצוא עוד ועוד חנויות של מותגים מוכרים כמו חנות הדגל של M&M חנות של דיסני ועוד. כל החנויות מעוצבות בקפידה והם מעבר לחנויות גם מעין פארק שעשועים נפלא אשר רק הביקור בו (אפילו בלי הצורך לקנות) מהווה חוויה נפלאה.

התיאטראות בשדרה השביעית- ברודווי (The 7Th Avenue- Broadway)- התיאטראות של ברודווי המקיפים את כיכר הטיימס הם התיאטראות הידועים ביותר בעולם. כאשר תגיעו לטיימס סקוור הרימו ראשכם למעלה ותוכלו לחזות בשלטי ענק אשר ידווחו לכם על "הצעקה האחרונה" בעולם מחזות הזמר של ברודווי. שמם של מחזות הזמר של ברודווי יצאו למרחוק וקנו לעצמם שם עולמי בשל איכותם, צבעוניותם והיותם מקצועיים ברמות הגבוהות ביותר בתבל. ישנם מחזות זמר המוצגים בכל יום ואף פעמיים ביום בפני מיליוני צופים ללא הפסקה במשך עשורים רבים. חווית הצפייה במחזמר בברודווי היא ללא ספק "חווית חובה" ועל כן מומלץ מאוד לבחור לכן הצגה אחת או שניים גם אם אינכם שוחרי תרבות. ישנן הצגות מגוונות קלאסיות יותר וקלאסיות פחות ועל כן כל אחד יוכל למצוא הצגה על פי טעמו.

קופת הרגע האחרון- אחד המקומות החשובים ביותר באזור הטיימס סקוור (כמה מצחיק) היא קופת הכרטיסים של הרגע האחרון. לא תוכלו לפספס את הקופה שמוכרת כרטיסים להצגות היומיות בהנחה משמעותית של 50% ממחירי הכרטיסים הנקובים. הקופה ממוקמת ממש בלב כיכר הטיימס עצמה. היא ממוקמת מתחת לפסל סביבתי ענק הבנוי משורה של כיסאות אדומים המדמים עולם תיאטרון הצופים על מגדל השען המפורסם של הכיכר. קופת הכרטיסים מוכרת כרטיסים בהנחות משמעותיות להצגות המתקיימות באותו היום. המקומות שניתנים לרוכשים הינם מקומות טובים והמחירים (יחסית) אטרקטיביים. מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות ולרכוש לעצמכם כרטיס מוזל (באופן כללי הצגות היום זולות יותר ועמוסות פחות מהצגות הערב). אל תתייאשו מהתור הארוך המשתרך לאורך הקופות. הוא מתקצר ביעילות ועם קצת "מרפקים ישראלים" הכל עובד.

מרכז המבקרים בטיימס סקוור- ממש לצידו של הטיימס סקוור לכיוון מזרח מצוי מרכז המבקרים. המרכז מציג בקצרה את ההיסטוריה של כיכר הטיימס, תוכלו לחזות כאן בתמונות מקבלת השנה החדש לאורך ההיסטוריה החל מייסודה של הכיכר כ"כיכר טיימס" בשנת 1905 ועד לימינו. בנוסף במקום יש עמדות אינטרנט בחינם כמו גם עמדות של חברות תקשורת אשר בתור פרסומת מאפשרות לכם להצטלם ולשלוח תמונה או וידאו מכיכר הטיימס בחינם לכל מקום בעולם באמצעות האימייל. חוויה נהדרת, מזכרת נחמדה, דרישת שלום מחממת לב לאמא בבית והכי חשוב (כמה ישראלי) הכל בחינם!

חגיגות השנה החדשה בטיימס סקוור
למי שלא שמע (בטעות) על חגיגות השנה החדשה בכיכר הטיימס סקוור, נאמר שאלו הן ללא ספק החגיגות החשובות והגדולות בעולם לקבלתה של השנה החדשה. בדיוק בחצות הליל כאשר מתחלף התאריך מה-31 לדצמבר ל-1 בינואר מקבלים מיליוני אמריקאים ותיירים הגודשים את אזור כיכר הטיימס את השנה החדשה. החגיגות שהחלו כבר בתחילת המאה הקודמת עם הסבת שמה של הכיכר ל"טיימס סקוור" מותגו בתור החגיגות החשובות ביותר בעולם. כיום הטקס כבר מתנהל על פי כללים ברורים אשר כוללים ירידת כדור קריסטל ענקי השוקל כחצי טון לקולות ספירת השניות לאחרו לקבלת השנה החדשה. הכדור שבכל שנה מעוצב מחדש בוהק באור יקרות ומבשר את בוא השנה החדשה כאשר בתום ירידתו ניתן האות לפתיחת מופע הזיקוקים המרשים של השנה. ביום השנה החדשה גודשים את הכיכר מילוני בני אדם, הדוחק עצום והחוויה הופכת להיות דביקה מאוד ומיוזעת. ויחד עם זאת יודעי דבר אומרים שחווית קבלת השנה החדשה ברחבת הטיימס סקוור היא אחת החוויות העוצמתיות ביותר בעת ביקור בניו-יורק ובארצות הברית בכלל.

 

הוסף תגובה