אנקורג', אלסקה – Anchorage

אנקורג', אלסקה – Anchorage

אנקורג' היא העיר הגדולה, ויש יאמרו היחידה, במדינת אלסקה. המדינה הצפונית ביותר בארצות הברית, בעלת הנופים המרהיבים והאקלים הארקטי מזמינה אתכם לחוות חוויות שונות וייחודיות בעיר אנקורג' היושבת כולה על גדותיו של מפרץ יפיפה כאשר ממנה נשקף קו רקיע מרהיב של הרים המכוסים שכבת שלג תמידית המשווה להם מראה קסום. אנקורג' היא שילוב שבין העיר לכפר- תוכלו לראות כאן איילים קוראים המסתובבים ברחובות, דובי גריזלי שפעם לפעם מבקרים בתוככי העיר אך גם גורדי שחקים המתמרים לגובה רב ובנויים בסגנון בנייה חדשני ומתקדם. אנקורג' היא ללא ספק עיר ייחודית ובלתי שגרתית כיאה לאחת הערים הצפוניות ביותר בעולם. אז קדימה- קחו מעיל וסוודר, לא לשכוח צעיף וכפפות ובואו לחוות חוויה שונה ומרתקת.

אנקורג' – כרטיס ביקור
שם: אנקורג'
מדינה: אלסקה
פדרציה: ארצות הברית
שטח: 5,079 קמ"ר
אוכלוסייה: 279,000 נפש
מטבע: דולר אמריקאי

אנקורג' – מידע כללי
אנקורג' הממוקמת בדרום מרכז מדינת אלסקה שבארצות הברית היא העיר הגדולה ביותר במדינת אלסקה כולה ומכילה מעל 40% מכל תושבי המדינה. מזג האוויר באנקורג' כיאה למדינה הנמצאת בקו רוחב צפוני מאוד המצוי בקרבה רבה לקוטב הצפוני הוא אקלים ארקטי המאופיין בעונת קיץ קצרה בה הטמפרטורות נעות סביב 13 מעלות וחורפים קרים ומושלגים בה הטמפרטורה צונחת אל מתחת ל-0 והעיר כולה מתכסה בלבן.הייחודיות של אנקורג' הנובעת ממקומה הצפוני הוא החלוקה בין שעות היום לשעות הלילה. בעוד בעונת הקיץ שעות היום מתארכות ונפרשות כמעט על פני כל שעות היממה (כאשר בשיא הקיץ נחווים באנקורג' "לילות לבנים" בהם השמש כאילו לא שוקעת כלל והאור נשאר בה לאורך כל שעות היום) בחורף לעומת זאת שעות היום מעטות מעוט והחשיכה סוררת לאורך רוב שעות היממה.

העיר מהווה עוגן תרבותי וכלכלי לכלכלת אלסקה כולה, ונחשבת לאחד מאתרי התיירות המרכזיים באלסקה ונקודת פתיחה למסעות ולטיולים במדינה הקפואה ששטחה עצום וכמות ההתיישבות בה מעטה ביותר. העיר מכילה את נמל התעופה הבינלאומי של אלסקה ומכאן שכמעט כל תייר המגיע אל אלסקה מוצא עצמו מעביר יום או שניים באנקורג', בין אם כתחנת מעבר ובין אם כאתר תיירותי בפני עצמו.

אנקורג'- מה לראות ומה לעשות?
דאונטאון אנקורג' (Downtown)- דאונטאון אנקורג' מוגדר באזור העסקים של העיר. על אף שאלסקה כולה מיושבת בדלילות וגם אנקורג' עצמה היא שילוב בין העיר לכפר בה ניתן לראות לעיתים חיות כמו אייל קורא באמצע הרחוב, אזור הדאונטאון של אנקורג' יראה לכם כעיר מערבית לכל דבר. אם להתעלם מההרים המושלגים המקיפים את האזור והטמפרטורות הקרירות אזור העסקים של אנקורג' שהוא גם מרכז העצבים העסקי של האזור כולו עמוס בגורדי שחקים, בנייני זכוכית הנישאים לגובה רב מרכזי בילוי, פנאי, בידור ועוד. אטרקציות מומלצות באזור הם ללא ספק מרכז אלסקה לאומניות הבמה (The Alaska Center for performance art) שם מוצגים מופעים ומתקיימים אירועי תרבות כמו מחול, קונצרטים, אירועים לאומיים ופסטיבליים שונים.

פארק קפטן קוק (Capitan Cook's Resolution Park)- אחד האזורים היפים ביותר באנקורג' הוא פארק קפטן קוק המצוי באזור הדאונטאון בסמוך למרכז אלסקה לאומניות הבמה. הפארק המשקיף לכיוון הר מק'קינלי המצוי מרחק של 190 קילומטרים ממנו מספק אפשרות לראות את הפסגה הגבוה ביותר של יבשת צפון אמריקה באמצעות משקפות עוצמתיות המותקנות במקום. מעבר לכך הנוף בכללותו הופך את הפארק למקום בילוי מועדף על התיירים הרבים המבקרים במקום.

מזח התצפיות (Ship Creek Viewing Platform)- אחד מהאזורים היפים לביקור באנקורג' הוא אזור מזח התצפיות הממוקם באזור שיפ קריק (Ship Creek) שבעיר. האזור המצוי בסמוך לערוץ הנחל הזורם ברחבי העיר היה המקום ממנה החלה התיישבות באנקורג' של אותם פועלים אמריקאים שהגיעו לכאן על מנת לסלול את מסילת הברזל של אלסקה. כיום מזח התצפיות המצוי באזור מקסים זה משמש בעיקר דייגים לדייג, אך התיירים הרבים באים לחזות בפלא הטבע ובאים לראות המוני דגי סלמון ששוחים מרחקים רבים כנגד כיוון זרימת המים עד הגעתם לאזור המזח. לאלו שאינם חובבים דיג, המזח מהווה מקום נפלא ופסטוראלי לתצפית יפה על כל האזור.

רובע ספנרד (Spenard District)- אזור רובע ספנרד הממוקם באזור המרכזי מערבי של העיר ידע בעבר ימים חשוכים בהם זוהה בעיקר עם פעילות של מכוני עיסוי ומין כמו גם נערות ליווי שהציעו את שירותיהן לכל דורש ברחובות. כיום לאחר שינוי תדמית שנעשה לרובע בשנים האחרונות הוא לבש פנים חדשות, אך עדיין נותרה בו אותה "ארומה של חיי לילה ייחודיים". כיום הרובע הולך ומתמלא בצעירים המפתחים במקום תרבות בוהמיינית מקומית. נפתחים כאן בתי קפה צעירים וייחודיים, אזורי בילוי ייחודיים, פאבים, ברים ומסעדות הפתוחים עד השעות הקטנות של הלילה.

פארק קינקייד (Kincaid Park)- פארק רחב ידיים המצוי בחלקה הדרומי של העיר (בתוך הרובע הדרומי) המתפרש על פני שטח עצום של 5 קמ"ר של יער ארקטי מרהיב המלא בעצים ובניהם חיים להנאתם ובאין מפריע עדרים של איילים קוראים אשר נוכחותם גם ברחבי רחובות העיר מורגשת ושגרתית. הפארק מכיל מסלולי הליכה ואזורי בילוי טבעי רבים. ניתן לערוך כאן טיולים פסטוראליים וגם לעשות ספורט כמו ריצה, רכיבה על אופניים ואף להביט בשקיעות הנפלאות הנשקפות מהאזור.

מרכז המורשת הילידית של אלסקה (Alaska Native Heritage Center) – המרכז למורשת התרבות הילידית של אלסקה נפתח באנקורג' בשנת 1999 והפך להיות אחד מאתרי התיירות והמרכזים החינוכיים החשובים בעיר ובאלסקה כולה לצורך לימוד על המורשת השבטית הייחודית אשר התקיימה ומתקיימת ברחבי אלסקה מזה מאות ואלפי שנים. המרכז ממוקם לא הרחק מאזור דאונטאון אנקורג'. בתוך המרכז ובגנים המקיפים אותו תוכלו להתרשם ממגוון מוצגים אינטראקטיביים המשלבים מדיה חדישה ומוצגים משוחזרים המתעדים את אורח חייהם של בני המקום שהתפתח באופן ייחודי לאורך השנים זאת כתוצאה מתנאי האקלים הייחודיים המאפיינים את תא השטח הגיאוגרפי בו ממוקמת אלסקה.

פארק רעידת האדמה (Earthquake Park)- בשנת 1964 פקדה את אנקורג' רעידת אדמה קשה בעוצמה של 9.2 בסולם ריכטר. הרעידה זרעה הרס רב במבנים ובתשתיות העיר, גרמה לפציעתם של רבים ואף למותם של 9 תושבים. פארק רעידת האדמה מגולל את סיפורה של רעידת האדמה ההיסטורית ההיא שבמידה מסוימת מהווה אירוע מכונן בתולדותיה של העיר ושל יבשת צפון אמריקה בכלל שכן נחשבת עד היום לרעידת האדמה החזקה ביותר שהורגשה באזור. כיום לא ניתן כמעט לראות שרידים לרעידת האדמה ההיא שכן רוב הנזקים שוקמו והעיר התפתחה מאוד, ואילו בפארק רעידת האדמה ניתן להתרשם ולו במקצת בנזקים שיכולה לגרום רעידת אדמה עוצמתית אחת ברגע אחד בו האדמה פוערת את פיה.

 




הוסף תגובה