הרי הרוקי, ארצות הברית / קנדה – The Rockies

הרי הרוקי, ארצות הברית / קנדה – The Rockies

שרשראות ורכסי הרים רבים יש בעולם, ואילו אחד היפים מהם פרוס לכל אורכה של יבשת אמריקה הצפונית- רכס הרי הרוקי. הנה לכם הזדמנות נפלאה להתפעל מהנופים המרהיבים הפזורים לכל אורכה של ארצות הברית ואף בחלקה הדרומי של קנדה. רכס הרי הרוקי מזמן עשרות פינות חמד, טראקים מעולים, מסלולי טיול מגוונים ברמת קושי שונה לסיורים ברגל, ברכב ואפילו ברכיבה על סוסים. בביקורכם הבא בארצות הברית, לצד אתרי התיירות והערים הגדולות זכרו ליטול לעצכם גם כמה רגעי שלווה של טבע עוצר נשימה וירוק באמת!

הרי הרוקי – מידע כללי
הרי הרוקי (הרוקיס) הם שרשרת הרים במערב יבשת צפון אמריקה החוצה את ארצות הברית וקנדה החל ממדינת ניו מקסיקו בדרום ועד מדינת אלסקה בצפון. רכס הרוקי משתרע על פני 5000 קילומטרים הכוללים תחתם עשרות רבות של פארקים, אתרי טבע ואזורים עוצרי נשימה, אך כולם יסכימו כי האזור היפה ביותר של הרי הרוקי הוא השטח המצוי על קו הגבול שבין ארצות הברית וקנדה בדרום מערבה של המדינה. הקנדיים שזיהו כבר מזמן את הפוטנציאל הגלום באתר הטבע המרהיב הזה הכריזו עליו כאזור של פארקים לאומיים שאף זכו לאישור בינלאומי לייחודיותם כאשר ארגון אונסק"ו הכריז עליהם כאתר מורשת עולמי בשנת 1984 והפך אותם למוקד עליה לרגל לתיירים רבים המוצאים בהם את אחד האזורים הפסטוראליים והיפים ביותר בעולם.

הרי הרוקיז מאופיינים ברכסים מושלגים וקרחונים נישאים הנפרשים על שטח עצום המכוסה בחלקו ביערות של עצי מחט המותאמים לתנאי האקלים הקשים. ביערות ניתן למצוא בעלי חיים רבים המאפיינים אזורים מושלגים וקרים כמו דובים שחורים, דובי גריזלי איילים, שועלים וכבשים.

אזור הפארקים הלאומיים של הרי הרוקי בקנדה מאגד תחתיו שורה של פארקים לאומיים. הכניסה לכל הפארקים היא בתשלום וניתן לקנות כרטיס יומי לכניסה לפארק אחד או למספר פארקים כמו גם כרטיס שנתי לכניסה לכל הפארקים הקנדיים. תלוי כמה אתם מתכננים לטייל ומה אורך הטיול שלכם. את הכניסה לפארקים ניתן לקנות או ככרטיס ליחיד או ככרטיס משפחתי הכולל את כל יושבי הרכב. מומלץ לבדוק ולהשוות עלויות ולבחון מהי האופציה הזולה ביותר בהתאם לכמות האנשים המטיילים ולמשך הטיול באזור.

הרי הרוקי – פארקים ואתרי טבע מרכזיים
הפארק הלאומי באנף (Banff)- הפארק הלאומי באנף הוא ללא ספק אחד הפארקים הוותיקים ביותר בעולם. הוא הוקם בסוף המאה ה-19 ונחשב לפארק העתיק ביותר בקנדה והשלישי בעולם כולו. הוא ממוקם בחלקם הדרומי של הרוקיז הקנדיים. בלב הפארק שוכנת העיירה באנף שהיא עיירה תיירותית חביבה ויכולה להוות גם נקודת התארגנות והצטיידות טובה לכל מי שיוצא לסיורים וטיולים בני מספר ימים ברחבי הפארק. הפארק מציע מגוון אתרי טבע מרהיבים ומגווני כמו סיור רכוב המקיף את אדם מינוואנקה (Minnewanka) שנחשב לאגם הגדול ביותר בפראק, נסיעה ברכבל להר הגופרית ממנו ניתן לערוך תצפית מרשימה על כל אזור הפארק ממעוף הציפור, ואפילו לערוך ראפטינג סוער במימיו של אגם קיקנג הורס (Kicking Horse).

קרחון קולומביה (Columbia Icefield)- קרחון קולומביה הוא שדה קרח רחב ידיים הממוקם בלב ביקעה המוקפת בהרים מושלגים וקרחונים. הבקעה מתפרשת על פני שטח של למעלה מ-300 קילומטרים והיא מעין שריד לתקופת הקרח האחרונה שידע כדור הארץ. את הסיור בבקעת הקרח של קולומביה נוהגים לערוך באמצעות Snowcoach שהוא מעין אוטובוס שטח ייחודי אשר מותאם במבנה שלו לתנאי השטח החלקלקים שעל פני הקרחונים. לא מומלץ ואף בלתי אפשרי להגיע לשטח עם רכב פרטי. היזהרו בנהיגה בדרכים החלקות!

פארק הקרחונים (Glacier Park)- פארק הקרחונים הוא כשמו כן הוא אזור מלא קרחונים בהרי הרוקיז הקנדיים. הפארק מציע מגוון רחב של מסלולי טיול באורכים שונים המותאמים בעיקר לחובבי טיולים אתגריים בתנאי שטח ועבירות קשים. הנופים הנפלאים של הקרחונים העוטפים את שבילי הפארק מכל עבריו הופכים את הסיור במקום לחוויה מרהיבה ביופייה. רוב שבילי הפארק חוצים יערות מחטניים עבותים אשר הכניסה אליהם קשה עד בלתי אפשרית. ניתן לסייר (ואף מומלץ) רק בשבילים המסומנים. הכניסה ליער קשה בעיקר בשל צפיפות העצים, ולא מומלצת עקב מפגשים בלתי נעימים שיכולים להתרחש עם דובי גריזלי ענקיים- ראו הוזהרתם….

אגם לואיז (Lake Loiuse)- אגם לואיז הוא מהגדולים והמרהיבים בשטחם של הרוקיז. הוא נמצא כ-55 קילומטרים צפונית מערבית לעיירה באנף הממוקמת בפארק הלאומי באנף. סביב האגם נפרשים שבילי הליכה ומסלולי טיולים רבים אשר בשיא עונת התיירות עמוסים מאוד במטיילים. אגם לואיז קנה לעצמו שם כאחד מאתרי התיירות הפופולאריים והמומלצים ביותר בתחומי הרי הרוקי הקנדיים ועל כן צפו לנוכחות ערה של תיירים במקום. היופי של האגם רחב הידיים אשר קפוא בחלקו מושפע ללא ספק מהמעטפת של הנוף המקיף אותו- הרים נישאים וקרחונים אדירים אשר תורמים לחוויה הפראית והעוצמתית של הביקור באזור.

ג'אספר (Jaspar)- ג'אספר הוא שמו של אחד מהפארקים הלאומיים הפופולאריים ביותר באזור הרוקיז הקנדיים המאופיין בעיקר בזכות שדות הקרח וקרחוני העד המצויים בשטחו, אך גם שמה של העיירה הגדולה ביותר בתחומי הרוקיז. העיירה ג'אספר המכילה כ-5000 תושבים היא נקודת הצטיידות נוחה וטובה למטיילים הרוצים לצאת לטיולים וסיורים בני מספר ימים באזור שדות הקרח הנפרשים מאזור אגם לואיז ועד לעיירה ג'אספר עצמה. בעיירה יש מסעדות נחמדות ומספר הוסטלים בהם ניתן ללון במחירים סבירים ביותר.

 


הוסף תגובה