הונולולו, הוואי (ארצות הברית) – Honolulu

הונולולו, הוואי (ארצות הברית) – Honolulu

הונולולו היא בדיוק מה שחלמתם עליו, מה שראיתם בדמיונכם כשהמילה "הוואי" נזרקה לחלל האוויר. חופים זהובים שטופי שמש, ים בצבע כחול עמוק מרהיב, גלים אדירים עוצרי נשימה ועליהם גולשים אמיצים, מסיבות, בילויים ונעות הוואי בתלבושת מסורתית רוקדות "הולה". כל אלה ממתינים לכם בבירת הוואי האקזוטית, בצירוף עוד המון חוויות ואטרקציות באחת הערים התיירותיות ביותר ברחבי הפסיפיק.

הונולולו – כרטיס ביקור
שם: הונולולו
מדינה: הוואי
פדרציה: ארצות הברית
שטח: 272 קמ"ר
אוכלוסייה: 372,000 נפש
מטבע: דולר אמריקאי
שפה: אנגלית
שעון: השעון המקומי בהונולולו מאחר את שעון ישראל ב-12 שעות

הונולולו – מידע כללי
הונולולו היא עיר נמל השוכנת בקצהו הדרומי של האי אוהאו, האי הפופולארי ועמוס המבקרים והתיירים ביותר במדינת הוואי, החברה הרחוקה והצעירה ביותר בפדרציית ארצות הברית. הונולולו אשר פירוש שמה בשפות המקומיות של בני השבטים שישבו את הוואי היא "מפרץ מוגן" היא גם העיר הגדולה ביותר בארכיפלג המרכיב את מדינת הוואי וגם משמשת כבירתה של אחת המדינות והאזורים היפים והקסומים ביותר בעולם.

מדינת הוואי נפרשת על ארכיפלג בלב האוקיינוס השקט ומרוחקת מעל 4000 ק"מ מלוס אנג'לס שלחופה המערבי של יבשת אמריקה הצפונית. הונולולו היא עיר תיירותית נפלאה, אחוז האבטלה בה הוא מהנמוכים ביותר בארצות הברית, ותוחלת החיים בה מהגבוהות ביותר. החיים בה טובים והשלווה והפסטוראליות הם רק חלק מהמתנות בהם זוכה כל מי שמגיע להתארח.

הונולולו נחשבת לאחת הערים המתוירות ביותר בעולם. על אף שהוואי נתפסת כמקום נידח הרחק מלב ההמון והשאון המאפיין את ארצות הברית, התחייה התיירותית לה זוכה הונולולו בעשורים האחרונים הופכת אותה לעיר שוקקת, עמוסה ומלאה באטרקציות עבור התיירים הגודשים אותה בהמוניהם בחיפוש אחר חופים חלומיים, עצי קוקוס ודקל המתנפנפים ומצלים מעל המשתזפים על החוף, המון מסיבות ושלל בילויים.

הונולולו – התמצאות
הונולולו כאמור שוכנת באי אוהאו, האי הגדול והמתוייר ביותר בארכיפלג של הוואי. העיר היא עיר נמל בדרומו של האי. מיקומה האסטרטגי בלב האוקיינוס השקט הופך אותה לצומת אידיאלית לטיסות החוצות את האוקיינוס, טיסות הנידרשות לעצירת ביניים עושות בה תחנות ואילו מטיילים רבים "קופצים" לביקור בעיר הקסומה בדרכם בין שני קצוות עולם. מחוץ לעיר שוכן נמל התעופה הבינלאומי של הונולולו בו נוחתות המוני טיסות מידי יום כיאה ליעד תיירותי מועדף ופופולארי. נמל התעופה מרוחק כ-25 ק"מ ממרכז העיר.

אזור דאונטאון (Downtown) הונולולו מכיל את רוב אזור בנייני הממשל הפדראלי של הוואי. נציגויות הפדראציה של ארצות הברית ובתי הממשל המקומיים שוכנים באזור זה כמו גם ארמון המלוכה של הוואי בו מלכו המלכים האחרונים של הוואי בשושלת שהסתיימה רק בעשורים האחרונים. שכונות נוספות באזור זה הם הצ'אינה טאון שכיאה לשכונות אלו בכל הערים ססגונית ומלאה ניחוחות וטעמים.

לחופה של הונולולו באזור הדאונטאון שוכן חוף הוואיקיקי שהוא החוף הפופולארי ביותר בעיר. החוף עמוס באטרקציות תיירותיות, אזורי בילוי, מסעדות מועדונים ופאבים ואין ספק שזהו המקום שתרצו להיות בו כאשר יורדת החשיכה על העיר האקזוטית הזו.

הונולולו – תחבורה
הדרך הטובה ביותר להגיע אל הונולולו היא כמובן בטיסה. טיסות נוחתות באופן תדיר וסדיר בהמוניהן בשדה התעופה הבינלאומי של הונולולו המרוחק כ-20 דקות נסיעה מאזור התיירות של חוף הוואיקיקי. רשת האוטובוסים של הונולולו מרושתת בצורה ובה ברחבי העיר והאי אוהאו כולו. האי אינו גדול במיוחד ולכן ניתן להגיע באוטובוס לכל מקום ביתר קלות ובזמן קצר יחסית. ניתן לשכור מכוניות ולשוטט באי, אך אם אתם מתכוונים להישאר באזורי המלונות ובמרכז התיירותי של הונולולו אין בכך צורך תחבורה ציבורית תספיק ותהיה האופציה הנוחה והזולה ביותר.

הונולולו – מה לראות ומה לעשות?
הונולולו ידועה בכל העולם בזכות חופיה הנפלאים שטופי השמש, נערות הוואי הרוקדות "הולה" ומנענעות את אגנן כשהן לובשות את חצאיות הראפיה הצבעוניות המסורתיות ולצווארן שרשראות פרחים. זוהי התמונה שנחרטה בדמיונו של כל תייר טיפוסי שחולם להגיע אל הוואי ואתם יודעים מה? הדבר אכן כך! הנולולו היא עיר מלאת פסטיבלים ואטרקציות והמסיבות לא מפסיקות בה לעולם. תמיד תוכלו למצוא עשרות רבות של מועדוני "הולה"- ריקוד הוואי מסורתי ונפלא כמו גם פסטיבלים להולה ושלל אירועים המתקיימים בהונולולו לאורך כל השנה. החגים הנוצריים (חג המולד, חג הפסחא וכד') נחגגים כאן ברוב ייחודיות ובטעם מקומי, ראש השנה הסיני גורר כאן חגיגות נפלאות, שלל תהלוכות מופעי זיקוקין מרהיבים ואטרקציות וגם פסטיבלים מקומיים כמו אליפות ההולה השנתית, מרוץ המיטות המסורתי, חגיגות יום הליי (Lei Day) בו לובשים כל תושבי הונולולו מחזורות פרחים ויוצאים לחגוג ועוד. מומלץ מאוד לבדוק אילו חגיגות או פסטיבלים נערכים בתוקפת שהותכם בהונולולו כי אין ספק שבילוי בחגיגות נוסח הוואי היא חוויה שונה, מלאת אנרגיה וכיף!

הוואי כולה והונו לולו בפרט הם יעד גלישה מועדף באזור האוקיינוס הפאסיפי (האוקיינוס השקט). החופים של הונולולו מצטיינים בגלים שלהם ובאזורי הגלישה המוכרזים ניתן לתפוס גלי צינור מרהיבים כאלו שניתן לראות בדרך כלל רק בתמונות. מועדוני גלישה רבים מציעים שיעורי גלישה, שכירת ציוד ועוד. הכל על מנת שתוכלו לטעום ולו במקצת את חווית הגלישה העוצמתית של הוואי. לאורך קו החוף של הונולולו ישנם לא מעט אתרי שינרקול לצלילה של חובבים בשונרקלים. בגלל מיקומה האסטרטגי בלב ים ניתן לראות כאן גם בסמוך לקו החוף שוניות אלמוגים נפלאות ומיני דגה נדירה שבדרך כלל לא אופייני לחזות בה לאורך קו החוף באמצעות ציוד פשוט כשנורקלים.

הונולולו – אתרים מומלצים
וואיקיקי (Waikiki)- וואיקיקי היא האזור המועדף עבור התיירים הנוהרים בהמוניהם להונו לולו. לרוב התמונה החקוקה לכולם בראש של חולות זהובים שטופי שמש ומים תכולים כאשר אומרים את המילה "הוואי" הם תמונותיה של רצועת החוף וואיקיקי. וואיקיקי המצויה מדרום מערב לדאונטאון הונולולו היא קילומטרים ספורים של גן עדן. לא בכדי האזור מאכלס לא עשרות אלפי תיירים בכל נקודת זמן נתונה לאורך כל ימות השנה. החול הזהוב, המים בצבעי כחול עמוק וטורקיז (תלוי בעומק) פוגשים בשלל אטרקציות ואזורי בילויי לכל המשפחה בדמות של טיילת מלונות מפוארים, מאות מסעדות המציעות אוכל מגוון החל מהמטבח ההוואיי הייחודי וכלה באוכל מערבי הערב לכל חיך, מועדונים ומרכזי בילוי. וואיקיקי מותאמת כמו כפפה ליד לתייר הממוצע המבקר בהוואי, רוב המטיילים כל כך נהנים באזור עד ששוכחים שלהוואי יש עוד הרבה מה להציע ולכן נתקעים ברצועת החוף לאורך כל החופשה.

דיימונד הד (Diamond Head)- לצד אתרי התיירות, החופים ושלל האטרקציות עומדת לה פנינה טבעית ממש בסמוך לאזור הוואיקיקי הפופולארי. הדימונד הד הוא הר וולקני שהתפרץ ועלה מעל פני הקרקע בעקבות התפרצות וולקנית עוצמתית והוא משקיף על כל רצועת החוף הנפלאה של וואיקיקי בסמוך לדאוןטאון הונולול. את שמו קיבל הדימונד הד מהמלכים הבריטים שהפליגו לאורך חופיה של הוואי וגבישי הסידן הפחמתי שהיו בפסגתו הבהיקו באור השמש מה שהיה נראה למלחים כגבישי יהלומים. המלחים שחשבו שהפכו לעשירים התאכזבו קשות לכשהגיעו לפסגת ההר, אך האטרקציה הטבעית היא ללא ספק נפלאה. ניתן לצאת לסיור לפסגתו של הדיימונד הד ברגל ולהעפיל לפסגתו משם נשקף נוף קסום ונפלא של כל אזור הונולולו והוואיקיקי. ניתן להגיע גם באוטובוסים לתחילת המסלול בסמוך לנקודת התצפית ובכך לחסוך את העלייה הקשה (אם אתם יותר בקטע של נופש…)

צ'יינהטאון (Chinatown)- בכל עיר אחד האזורים הצבעוניים ביותר מלאי הריחות, הטעמים וניחוחות של תרבות רחוקה הוא רובע צ'יינהטאון. על אף שאזור צ'יינהטאון בהונולולו אינו גדול במיוחד הוא יכול להוות סיור מקוצר בכל רחבי המזרח הרחוק. על פני מספר בלוקים בלבד מתקבצים קהילות של מהגרים מסין, פיליפינים, יפן תאילנד ועוד. תוכלו לעבור משכונה לשכונה, לראות את המראות, לטעום את הטעמים במסעדות המסורתיות וליהנות מהעיצוב, סגנון הבנייה וחוויות המזרח הרחוק שפתאום יראו לכם קרובות מתמיד.

 






הוסף תגובה