טורונטו, קנדה – Toronto

טורונטו, קנדה – Toronto

רבים נוטים לשייך בטעות לטורונטו את התואר "בירת קנדה". על אף שטורונטו נאלצה לוותר על התואר לטובת אוטווה היא ללא ספק בירתה הכלכלית, תרבותית ואומנותית של קנדה. העיר התוססת מכילה אטרקציות תיירותיות רבות, מיקום משגע על גדותיו של אדם אונטריו ועשרות פסטיבלים ואירועים המתקיימים בה בשיא עונת התיירות הופכים אותה לגן עדן תיירותי עבור מיליוני התיירים הגודשים אותה לאורך כל ימות השנה.

טורונטו – כרטיס ביקור

שם: טורונטו
מדינה: קנדה
שטח: 630 קמ"ר
אוכלוסייה: 2,504,000 נפש
שפה: אנגלית וצרפתית
מטבע: דולר קנדי
אקלים: בשל מיקומה הדרומי יחסית והיותה ממוקמת על גדות אגם אונטריו האקלים בטורונטו נוח יחסית וניתן להבחין בו בין ארבעת עונות השנה המופרדות זו מזו ומאופיינות כל אחת בטמפרטורות שונות, אך שאינן סובלות מקיצוניות יתרה. הקיץ נעים אם כי לא חם במיוחד, החורף ברוב ימיו אינו קיצוני, אך ישנם עדיין ימים בהן הטמפרטורה צונחת לכ-25 מעלות מתחת לאפס. העונה האידיאלית לטיול באזור טורונטו הם חודשים יולי אוגוסט, אז גם רוב האטרקציות והפסטיבלים בטורונטו נפתחים והעיר נהפכת לאטרקטיבית הרבה יותר.

טורונטו – מידע כללי

טורונטו היא העיר הגדולה ביותר בקנדה, אשר רבים נוטים לשייך לה בטעות את התואר "בירת קנדה", אך תואר זה נתון כמובן אוטווה וטורונטו נאלצת להסתפק בתואר "הגדולה ביותר" ובירת פרובינציית אונטריו. טורונטו ממוקמת בדרום קנדה בסמוך לאזור המכונה "פרסת הזהב" התחום בין הגד המערבית של אגם אונטריו לבין מפלי הניאגרה המהווים גבול טבעי בין קנדה לבין ארצות הברית. טורונטו מהווה מרכז פיננסי חשוב בכלכלת קנדה ומשפיעה על כל יבשת צפון אמריקה בכללה. היא מובילה בתחומים רבים מבין ערי קנדה כמו אומנות, תרבות ומדע ומהווה גורם משמעותי ומשפיע על קנדה כולה. טורונטו נחשבת לאחת הערים הרב-תרבותיות המגוונות ביותר בעולם. יש בה לא פחות מ-80 קהילות אתניות שונות החיות בה בשלום ובשכנות טובה זו לצד זו מה שהופך את העיר לפאזל מרתק של שוכנות אשר כל אחת מייצגת קהילה אתנית אחרת בעלת מאפיינים תרבותיים ומסורת שונה. מעניין שחרף הרב תרבותיות טורונטו דורגה באחרונה בתור אחת הערים הבטוחות בעולם בהן רמת הפשיעה היא מהנמוכות הקיימות מה שמוכיח שניתן להיות שונים זה מזה ועדיין לנהוג אחד בשני בסובלנות.

טורונטו – תחבורה

התחבורה בטורונטו, כיאה לאחת הערים המרכזיות והחשובות בקנדה, מפותחת מאוד ומגוונת. לא הרחק מהעיר באזור המטרופולין שלה שוכן שדה התעופה פירסון שהוא שדה התעופה הבינלאומי של טורונטו בו נוחתות טיסות מרחבי יבשת אמריקה ומכל העולם. במקום נוחתות גם עשרות טיסות פנים ממגוון יעדים בתוך קנדה מידי יום. בנוסף ברחבי העיר פועלת רכבת תחתית המוכנה TTC ולה שלושה קווים מרכזיים. האחד חוצה את העיר מצפון לדרום ושניים נוספים הנוסעים ממזח למערב. לצורך רישות נרחב יותר של תחנות התחתית נוספה גם חשמלית הנוסעת מעל פני האדמה במגוון תחנות הפרושות לאורך כל העיר כמו גם רשת האוטובוסים של טורונטו המכונה GO ומספקת שירותי תחבורה ציבורית נוחים ויעילים מאוד למגוון יעדים, כך שאין צורך להיכנס לתוככי טורונטו עם רכב פרטי. רכב פרטי יכביד עליכם, יקשה עליכם בניווט בתוך העיר וידרוש מכם לעמוד זמן רב בפקקים בעיקר בשעות העומס אז הופכת טורונטו לפקק אחד עמוס וגדול.

טורונטו – מה לראות ומה לעשות?

מגדל ה-(The CN Tower)- אחד המבנים הבולטים ביותר בטורונטו הוא מגדל ה-CN (ראשי התיבות של Canadian International) הוא בולט על קו הרקיע של טורונטו ולא ניתן להתעלם ממנו. המגדל שהפך להיות אחד מסימני ההיכר המפורסמים של העיר מתנשא לגובה של 553 מ' (כמעט כפול מגודלו של מגדל אייפל) ובנייתו בשנת 1976 נועדה לסמן את עוצמה של התעשייה הקנדית לכל העולם. המגדל נחשב לאחד המגדלים הגבוהים בעולם שאינם משמשים למגורים ומעוצב כמגדל סיכה ובראשו מעין כדור המשופד עליו. בתחילה שימש המגדל כבסיסה של האנטנה הענקית הנמצאת בראשו, אך בהמשך הפך להיות אטרקציה תיירותית ראשונה במעלה עבור מיליוני התיירים העולים אליו ומשקיפים ממנו על כל טורונטו ופרובינציית אונטריו. הנוף הנשקף מראש המגדל מרהיב ועל כן זוהי בהחלט חוויה שרצוי לא לפספס!

הבית על הגבעה "קאסה לומה" (Casa Luma)- אחת האטרקציות הקלאסיות ביותר בטורונטו היא הטירה על הגבעה. מבנה מרשים ועצום מימדים בן 98 חדרים הממוקם סמוך לפארק צ'רצ'יל בעיר. הטירה בנויה בסגנון "טירה מהאגדות". היא מרוהטת ברוב פאר והדר וניתן להתרשם מהעושר העצום הקיים בה ומסגנון הבנייה הייחודי מאחר והטירה פתוחה כיום לקהל הרחב וזאת לאחר שהמיליונר שהיה בעליה התקשה לשאת בהוצאות המיסים הכרוכות בהחזקה בשל הקרקע היקרה עליה היא יושבת. בשל כך הועברה השליטה בטירה לידי עיריית טורונטו שמתחזקת אותה והפכה אותה לאתר תיירות לכל דבר המושך אליו אלפי תיירים מידי יום הבאים להתרשם ולטעום ולו לרגע את החיים בארץ האגדות.

בית העירייה של טורונטו (Toronto's City Hall)- בית העירייה הוא לרוב בניין אפרורי ומשעמם בו יושבת העירייה העוסקת בניהול שגרת יומה של העיר באמצעות אינספור פקידים אפרוריים. טורונטו השכילה להפוך את בית העירייה שלה לאטרקציה תיירותית לפחות מבחינת הארכיטקטורה המאפיינת אותו. הבניין המעוצב בסגנון של צלחת מעופפת ה"כלואה" בין שני בניינים גבוהים בצורת קשת בולט בנוף העירוני ומהווה אטרקציה המושכת תיירים המתפעלים מהעיצוב החדשני והייחודי. למרגלות בית העירייה נפרשת בריכה גדולה (כמעט כמו בעיריית תל אביב אם חושבים על זה) אשר הופכת להיות פופולארית במיוחד עבור תושבי טורונטו בעונת החורף אז קופאים מימיה והיא הופכת להיות אתר החלקה על הקרח מועדף ואהוב. תודו שתמיד חלמתם להחליק על קרח למרגלותיה של צלחת מעופפת ענקית…

קווינס פארק (Queen's Park)- קווינס פארק (או פארק "המלכה" בעברית) הוא אחד הפארקים הציבוריים הגדולים ביותר בטורונטו אם לא הגדול בהם. הוא נבנה ונפתח לקהל הרחב עוד באמצע המאה ה-19 ונקרא על שם המלכה וויקטוריה, מלכת בריטניה הגדולה באותם ימים בהם שלטה בריטניה גם על קנדה. הפארק רחב הידיים והירוק הוא אטרקציה טבעית ותיירותית עבור כל מי שמחפש פיסת שלווה בלב העיר הסואנת. פארק קווינס ידוע ומוכר לכל בתור הריאה הירוקה של טורונטו שעל אף ששוכנת על גדותיו של אגם אונטריו היא עדיין עיר מתועשת מאוד וחסרת פינות שקטות ושלוות. פארק קווינס הוא ה-מקום לבלות אחר צהריים שליו, בטיול לאורך השבילים, בהתבוננות במרחבים הירוקים של כרי הדשא הנפלאים והתפעמות והפסטורליות הסובבת את הפארק.

אצטדיון הסקיי-דום (Skydome)- אצטדיון הסקיי-דום הוא ללא ספק אחד המבנים הארכיטקטוניים המרשימים בטורונטו ומהווה נקודת ציון ואטרקציה תיירותית ראשונה במעלה גם למי שאינם חובבי ספורט. האצטדיון הממוקם למרגלות מגדל ה-CN הוא מבנה עצום מימדים המכיל עשרות אלפי מקומות ישיבה וכר דשא המשמש מספר קבוצות מקומיות במגוון ענפי ספורט. הייחודיות באצטדיון הוא המבנה המיוחד שלו, הגודל ובעיקר גגו הנפתח ומכאן מקור שמו כ"כיפת השמיים". האצטדיון משמש כמתחם לאירועי ספורט ומשחקי ספורט חשובים כמו גם כמרכז קונגרסים ומופעי תרבות גדולים במיוחד המתרחשים אחת לכמה שבועות בעיר. אל תוותרו על ביקור באצטדיון בין אם כסיור תיירותי, בין אם ככניסה למשחק בייסבול מקומי או בין אם במסגרת הליכה להופעה כזו או אחרת. ביקור במתחם הוא בגדר חובה!

מרכז "איטון" (The Eaton Center)- לחובבי הקניות אטרקציית הקניות העירונית המכונה "איטון סנטר" היא כנראה חלום שהתגשם. עוד הרבה לפני שיבשת אמריקה הצפונית הבינה את משמעותו, כוחו ועוצמתו של הקניון מרכז איטון כבר היה בסוף שנות השבעים של המאה הקודמת מרכז קניות משגשג. זהו גן עדן הממוקם בלב אזור הדאונטאון של מנהטן ומכיל מאות רבות של חנויות, מתחם של בתי קולנוע מפלסים רבים המציעים את מיטב החנויות של המותגים השולטים כיום בעולם המודרני. המתחם עצום המימדים נפרש על פני קומות רבות וללא ספק מומלץ עבור החולים במחלת השופינג. למי ש"חולה אנוש" מומלץ לפנות לפחות חצי יום שגם הוא ספק אם יספיק לכסות את כל האזור…

מתחם הנמל הישן (Harbourfront Center)- מתחם הנמל הישן של טורונטו הפך בשנים האחרונות למרכז בילוי תוסס וכמרכז בילויים ואומנויות למבוגרים. עיריית טורונטו השכילה לנצל את מתחם הנמל, הרציפים והמזחים הישנים ולהופכם לאתר תיירות ובילוי עבור אלפי התיירים הגודשים את העיר מידי יום. מתחם הנמל כולל כיום עשרות פאבים, מועדונים, מסעדות מגוונות ואתרי בילוי והוא עמוס בשעות הערב בתיירים ובמקומיים שבאים לבלות בו על רקע הנוף הקסום של אגם אונטריו הממוקם בסמוך לו.

מפלי הניאגרה (Niagara Falls)- מפלי הניאגרה הם אומנם לא אטרקציה תיירותית המצויה בתחומה של טורונטו, אך ראוי לציינם בשל סמיכותם היחסית לעיר. במרחק של מספר שעות נסיעה בודדות מצויה אטרקציה תיירותית טבעית ראשונה במעלה באזור. המפלים האדירים המהווים את הגבול הטבעי שבין קנדה לארצות הברית מהווים בסיסי לתעשייה תיירותית שלמה. סיורים יומיים יוצאים מטורונטו בעונת התיירות מידי יום וכוללים נסיעה לאזור המפלים וסיור מודרך. כל האזור הקנדי של המפלים מפואר ומפותח מאוד ועל כן ניתן לשקול לערוך בו טיול של יום-יומיים ולישון באזור שמכיל מגוון אטרקציות ובילויים כגון מסעדות, מגדלי תצפית, מתחם מלונות פארק שעשועים ועוד.  

הוסף תגובה