ניו ג'רזי, ארצות הברית – New Jersey

ניו ג'רזי, ארצות הברית – New Jersey

ניו ג'רזי – כרטיס ביקור
שם: ניו ג'רזי
עיר בירה: טרנטון
העיר הגדולה ביותר: ניו ארק
פדרציה: ארצות הברית
שטח: 22,608 קמ"ר
אוכלוסייה: 8,414,000 נפש
מטבע: דולר אמריקאי
שפה: אנגלית

ניו ג'רזי – מידע כללי
ניו ג'רזי היא המדינה השלישית שנכנסה לאיחוד הפדראלי של ארצות הברית, היא אחת המדינות הקטנות בשטחן אך הגדולות באוכלוסייתן בארצות הברית מה שעושה אותה לצפופה ועמוסה במיוחד. ניו ג'רזי ממוקמת כמדינת חוף לחופה המזרחי של ארצות הברית, היא גובלת במדינת ניו יורק, באוקיינוס האטלנטי, במדינת פנסילבניה ובמדינת דלוור מכל עבריה. על אף שבירתה היא טרנטון העיר הגדולה ביותר בניו ג'רזי היא ניו ארק הסמוכה לעיר ניו יורק ומכאן המגורים בה הפכו ליוקרתיים ומיקומה האסטרטגי מושך אליה תושבים רבים שרוצים לגור מרחק נגיעה מ"התפוח הגדול"- מנהטן ובכל זאת לחיות ברמת חיים סבירה ולא יקרה כפי שקיימת בתוככי ניו יורק עצמה. ניו ג'רזי היא מעצמת מוסיקת רוק וצמחו ממנה מספר מוזיקאים חשובים ומשפיעים על מוזיקת הרוק, הפופ והראפ העולמית כמו ברוס ספרינגסטון, ויטני יוסטון, ג'ון בון ג'ובי, קווין לטיפה ואפילו פראנק סינטרה. סדרות רבות מתרחשות על רקע החיים בניו ג'רזי כאשר הפופולארית והמפורסמת מביניהן היא הסופרנוס המגוללת את סיפורה של משפחת פשע בניו ג'רזי.

ניו ג'רזי – תחבורה
מיקומה האסטרטגי של ניו ג'רזי כמדינה הגובלת בעיר ניו יורק הופך אותה לעורק תחבורתי חשוב וכמקשרת בין מנהטן וניו יורק לאזורים הפנימיים יותר של ארצות הברית. כביש האגרה המהיר "הניו ג'רזי טרנפייק" (The New Jersey Turnpike) מקשר בין העיר ניו יורק למדינת דלוור ונחשב לאחד מעורקי התחבורה העמוסים והחשובים בחוף המזרחי. כביש נוסף הוא כביש "הגארדן סטיט פארקוואי" (Garden State Parkway) העובר לאורך קו הגבול בין מדינת ניו יורק למדינת ניו ג'רזי ומקשר את אזורים אלו לעיר התיירות וההימורים אטלנטיק סיטי. שדה התעופה הבינלאומי של מדינת ניו ג'רזי הוא שדה התעופה ניו ארק הסמוך לעיר ניו יורק ומהווה שדה תעופה נוסף לשני נמלי התעופה הבינלאומיים של העיר.

ניו ג'רזי – מה לראות ומה לעשות?
ניו ארק (New Ark)- העיר הגדולה ביותר בתחומי ניו ג'רזי היא ניו ארק. המיקום שלה כסמוכה לעיר ניו יורק הופך אותה לפופולארית ולתיירותית עבור התיירים הרבים הנוחתים בשדה התעופה ניו ארק בדרכם לניו יורק או לאלו המגיעים לעיר מכיוון מדינת ניו ג'רזי. העיר כשלעצמה אינה עיר תיירותית במיוחד והיא עיר ככל הערים. יחד עם זאת קומפלקס המלונות הסמוך לשדה התעופה ניו ארק אשר ממנו יוצאת רכבת ישירה לכיוון ניו יורק ומנהטן פופולארי במיוחד עבור תיירים בסמוך לניו יורק ומבלי לשלם את המחירים הגבוהים של בתי המלון בתוככי מנהטן. בנוסף קניון האווטלט הענק "ג'רזי גארדן" (Jersey Garden) הוא ללא ספק אחת מפסגות הקניות של ניו ג'רזי. הקניון רחב הידיים נפרש על פני שלוש קומות המכילות עשרות חנויות של כל המותגים המובילים במחירים זולים בהרבה ממחירי החנויות הרגילות. מומלץ לשטוף את העניינים ברחובות מנהטן ואת הקניות האמיתיות לעשות בג'רזי גארדן. ניתן להגיע בהסעות שאטלים ישירות משדה התעופה ניו ארק ועד לקניון.

אטלנטיק סיטי (Atlantic City)- אחד מהיהלומים של מדינת ניו ג'רזי היא עיר התיירות והנופש אטלנטיק סיטי השוכנת לחופו של האוקיינוס האטלנטי. העיר שרבים מכנים אותה "לאס ווגאס של החוף המזרחי" היא מרכז הבילויים והתיירות האולטימטיבי של מדינת ניו ג'רזי. אזור המלונות הנפרש לאורך רצועת החוף שטופת השמש מציע מגוון של בילויים ואטרקציות לכל המשפחה כמו גם בתי קזינו מפוארים המושכים את התיירים לבוא ולבזבז בהם את כספם כאשר לצד ההימורים הבילויים, האוכל, ושלל האטרקציות הופכים את המקום לגן עדן של תיירות.

 

הוסף תגובה