פארק ילוסטון, ארצות הברית – Yellowstone National Park

פארק ילוסטון, ארצות הברית – Yellowstone National Park

ילוסטון – מידע כללי
הפארק הלאומי ילוסטון הוא הפארק הלאומי הראשון בעולם, הוא הוקם אי שם במאה ה-19 בשנת 1872 ונחשב עד היום לאחד הפארקים הלאומיים המרשימים והיפים ביותר בעולם וזאת בזכות העושר הביולוגי והגיאולוגי שמאפיין את המקום. פארק ילוסטון ממקומם בצפון מערב ארצות הברית בשטחיהן של מדינות ויומינג, מונטנה ואיידהו והוא נחשב חלק משרשרת הרי הרוקי המתפרשים מאזור מדינת ניו מקסיקו בדרום ועד לדרום מערב קנדה בצפון. שטחו של הפארק הוא כ-8,987 קילומטרים רבועים והוא מכיל כאמור צורות נוף שונות ומגוונות ביניהם גייזרים, מעיינות ונביעות חמים, רכסי הרים גבוהים ומושלגים, יערות ירוקים, נהרות אגמים ועוד. באזור פארק יולסטון מתקיימת פעילות גיאותרמית תמידית והאזור ידע לא מעט התפרצויות וולקניות במשך מליוני שנים מה שהביא ליצירת הטופוגרפיה הייחודית של תא השטח ההררי במקום. בזכות היותו פנינה טבעית עטופה במגוון צורות נוף מגוונות הזוכות להגנה של רשויות ארצות הברית ניתן למצוא במקום זנים רבים של בעלי חיים נדירים אשר נמצאים בסכנת הכחדה. ניתן לזהות במקום מינים רבים של יונקים וזוחלים מוכרים כמו גם זנים נדירים של דובי גריזלי, איילים קוראים, זאבים ועוד. במימיהם של אגמי פארק ילוסטון ניתן למצוא מיני דגים שונים אותם ניתן לדוג (במקומות המותרים) אגב שיט קסום על מימי הנהרות והאגמים באזורים המותרים והמוכרזים לצורך כך.

ילוסטון – תיירות וטיולים
לא בכדי הפארק הלאומי ילוסטון הפך לאחד הפארקים הפופולאריים ביותר בארצות הברית אשר שמו נודע בקרב התיירים הרבים הגודשים את האזור בעיקר בעונת הקיץ, אז מזג האוויר נוח והמשקעים מועטים. הפארק מאכלס כ-2 מליון תיירים מידי שנה ומסביבו התפתחה תעשיית תיירות שלמה הכוללת בתי עסק, מרכזי תיירות והדרכת טיולים, מסעדות, צימרים ותשעה בתי מלון ואכסניות המספקות שירותי הלנה לאלפים הגודשים את המקום.

פארק ילוסטון מציע מסלולי טיולים רבים ומגוונים לטיולים רגליים ולטיולים רכובים באמצעות כלי רכב. ברחבי הפארק נסללו כ-500 קילומטרים של דרכי גישה המובילים את אלפי התיירים למרכזי התיירות והאטרקציות הבולטות בפארק. בנוסף קיימים במקום 1500 קילומטרים של מסלולי הליכה רגליים בשבילים מסומנים העוברים באזורים היפים והמגוונים בפארק- לאורך הנהרות, סביב האגמים, במורדות ההרים ובמעבה היערות כאשר כולם מספקים חווית טיול בלתי נשכחת ומרגשת.

פארק ילוסטון – תחבורה ודרכי גישה
פארק ילוסטון עובר כאמור בשטחן של שלוש מדינות: ויומינג, מונטנה ואיידהו. בשל גודלו הרב קיימות 5 כניסות שונות לפארק כל אחד מכיוון אחר. הכניסות כולן מחוברות באמצעות רשת הכבישים הפנימית בתוך הפארק הכוללת רשת מסועפת של 500 קילומטרים של כבישים סלולים הפתוחים לתנועה חופשית של מכוניות בעונת התיירות בין החודשים מאי ועוד אוקטובר (כולל). בעונת החורף ניתן להיכנס לפארק רק דרך הכניסות בחלקו הצפוני ונידרש לעשות זאת רק באמצעות רכבים המותאמים לנסיעה על פני שלג וקרח.

השילוט לכיוון פארק ילוסטון ובתוכו מאוד נוח להתמצאות, תוכלו לנווט את רכביכם בקלות יחסית מכל האוטוסטראדות המקיפות את הפארק וזאת בשל מרכזיותו וחשיבותו הלאומית של הפארק הן מבחינת תיירות פנים והן מבחינת תיירות חוץ.

פארק ילוסטון – מזג אוויר ואקלים
פארק ילוסטון מומלץ לטיול בתקופת הקיץ בלבד, אז כל הדרכים פותחות לנסיעה ואין חשש לסופות שלגים. הטמפרטורות בעונת הקיץ נוחות ונעות בין 25 מעלות ל-30 בעוד הלילות קרירים יחסית ואף עשויה להגיע קרוב ל-0 מעלות באזורים הגבוהים של פסגות ההרים אשר בהן נשמר השלג לאורך כל ימות השנה.

עונת החורף באזור הפארק קצת פחות סימפטית למטיילים, אז צונחות המעלות מתחת ל-0 ונעמדות על טמפרטורות ממוצעות של 4- מעלות בשעות היום ו- 13- בשעות הלילה עם כמויות גדולות של שלגים המאופיינים בסופות וחסימת צירים. עונות המעבר אף הן מועדות לשלגים, אם כי הטמפרטורות נוחות מעט יותר.

מזג האוויר בפארק אינו יציב ונוטה להשתנות בפרקי זמן קצרים, כך שמומלץ תמיד גם ביום קיץ חם להצטייד בדבר לבוש חורפי ומחמם על מנת שלא תתפסו ביום שהחל במזג אוויר קיצי ושמשי לגשם המלווה בסופות רעמים וקור.

פארק ילוסטון – אתרים שאסור להחמיץ!
פארק ילוסטון הוא מהגדולים והמגוונים בארצות הברית. אתרי הטבע והאטרקציות בו רבות מאוד ולמעשה ניתן לטייל בפארק גם שבוע ושבועיים וזאת מבלי להספיק לראות את כל המראות המרהיבים שיש לו להציע, ואם זאת ישנם מספר אתרים המהווים אטרקציות טבע אותן ללא ספק אסור להחמיץ. כל האזורים המהווים אתרי "חובה" משולטים והגישה אליהם קלה ונוחה באמצעות הכוונה. בנוסף קחו בחשבון שכל האתרים המוכרים והמפורסמים עמוסים בעיקר בשיא עונת התיירות ותעשיית תיירות שלמה הכוללת אזורי קמפינג, בתי מלונות ומסעדות התפתחה בסמוך להם (מה שמקל על זיהויים מחד והורס קצת את חוויית הטבע והשלווה מאידך).

לראות גייזרים בפארק ילוסטון– אחת האטרקציות המרכזיות בפארק הם הגייזרים החמים המתפרצים בו בשפע. ברחבי הפארק יש לא פחות מעשרת אלפים גייזרים שונים ובריכות חמות מבעבעות המעלות אדים לאורך כל ימות השנה. בין הגייזרים המפורסמים ביותר ניתן למצוא את "גייזר הנאמן הוותיק" (Old Faithful Geyser) שייחודו הוא בעוצמת התפרצותו המדומה לסילון מים אדיר המשפריץ לגובה רב של עשרות מטרים בהתפרצויות קבועות יחסית ובתדירות של אחת לשעה. בסמוך למקום ההתפרצות שלט המציג את שעות ההתפרצות של הגייזר ומומלץ להגיע מספיק זמן טרם ההתפרצות כי המקום עמוס במבקרים שרוצים כולם להצטופף ולחזות בפלא.

אגם ילוסטון (Yellowstone Lake)- אזור אגם ילוסטון הוא אחד האזורים היפים והמגוונים ביותר ברחבי הפארק מבחינת פעילות ואטרקציות שהוא מציע. האגם ששטחו 350 קמ"ר הוא האגם הגדול ביותר בצפון אמריקה. טמפרטורת המים שלו קרה מאוד גם בשיא עונת הקיץ, ואילו בעונת החורף הוא קופא לגמרי מה שהופך אותו לפחות פופולארי לרחצה. לרוב הפעילות המועדפת היא טיולים סביבו במסלולי ההליכה הרבים לאורך חופיו, שיט על מימיו באזורים המוכרזים והמותרים לשיט וכמובן דיג של מגוון הדגים החיים בתוכו. באזור האגם מתקיימים טיולי סוסים וטיולי אופניים, כמוכן ניתן לשכור סירות מנוע וסירות משוטים ולצאת לשיט פסטורלי מאזור המרינה המכונה Bridge Bay.

הגראנד קניון של ילוסטון (Grand Canyon Of Yellowstone Park)- על אף שהגרנד קניון "המקורי" מצוי אי שם באזור דרום ארצות הברית, גם פארק ילוסטון מתהדר לו בגרנד קניון מרשים ומהודר משל עצמו שמהווה את אחת המקומות היפים ביותר ברחבי הפארק כולו. במעמקי הקניון זורם לו נהר ילוסטון בפיתולים מרהיבים עליהם ניתן להשקיף ממספר נקודות תצפית לאורך הקניון אליהן מובילים שבילי גישה נוחים ומסלולי הליכה קצרים שאינם מפרכים במיוחד. האזורים היפים ביותר עליהם ניתן להשקיף מנקודות התצפית הם המפלים של נהר ילוסטון. המפל העליון והמפל התחתון שבתחומי הפארק הם מנקודות הטבע המרהיבות. המים הנופלים מגובה רב יוצרים אפקט מרשים ורב עוצמה.

 

הוסף תגובה