איים בתאילנד

איים בתאילנד

אחד מאזורי התיירות האהובים והפופולאריים ביותר בתאילנד הוא החלק הדרומי של המדינה, זה שנמצא לשפתו של האוקיינוס ועמוס בחופים טרופיים נפלאים. אך יותר מאזור דרום המדינה פופולאריים האיים הנשקפים אל מול קו החוף. שורת האיים התאילנדים הם ללא ספק מקום שכל תייר בכלל ותייר ישראלי בפרט לא מעזים לפספס. האיים הם גולת הכותרת של הטיול מבחינת כיף, מסיבות, פינוק ונופש. הישראלים לא מוותרים לרגע על נופש מפנק באיים טרופים קסומים העמוסים באטרקציות ובילויים המתחילים בחופי ים קסומים, פעילויות ספורט ימי ומועדוני צלילה מדהימים, מסיבות בערבים ואולי הדבר החשוב ביותר- הכל במחירים נמוכים ושווים לכל כיס.

פירוש המילה "קו" בתאילנדית היא "אי" ולכן כל שמות האיים נפתחים בשם "קו" (או לפחות כפי שאנחנו, הישראלים מכנים אותם). במאמר זה נסקור בקצרה מספר איים מפורסמים ומומלצים לביקור בתאילנד. כמובן שניתן למצוא עוד מידע מפורט על כל אי ואי באתר.

קו סמוי – אי של קוקוסים
האי קו סמוי הוא אחד האיים המפורסמים של תאילנד. הוא מצוי במפרץ תאילנד, לא הרחק מקו החוף. ניתן להגיע אליו בטיסה ישירה מבנגקוק הבירה מה שהופך אותו ליעד מועדף לפחות לתחילת הטיול באזור האיים. האי מלא בחופים נפלאים וקסומים. המומלצים מבין שורת החופים הנפלאים הם לאמאי וצ'אוואנג בסמוך אליהם גם י ש שורה של בתי מלון יוקרתיים. לאורך החופים הפחות מפורסמים ניתן לישון בבונגלוס כפריים חביבים (ואפילו מגניבים יותר מלינה במלון). בקו סמוי יש המון עצי קוקוס גבוהים המניבים פירות רבים לאורך כל השנה לתאילנד כולה. העונה המומלצת לביקור בקו סמוי היא בין החודשים ינואר עד יוני אז מזג האוויר יבש והשמיים בהירים יחסית. מחודש יוני מתחילה עונת המונסונים ומזג האוויר הופך להיות רטוב ופחות יציב.

קו טאן
להבדיל מכל האיים האחרים המתוארים בסקירה הזו, האי קו טאן הוא אי שלא מיושב על ידי בני אדם וגם לא מלא בתיירים. עם זאת לא מדובר באי לא מיושב כלל, אלא באי שמיושב על ידי טבע עוצר נשימה ושוניות אלמוגים נפלאות וחיות בשלל צבעים וגוונים הנמצאים לא הרחק מקו החוף. מדובר על חוויה נפלאה הנמצאת לא הרחק מקו סמוי- פנינת התיירות הנפלאה של דרום תאילנד. מומלץ לקחת שיט של טיול יום לכיוון קו טאן וליהנות מצלילת אלמוגים מרהיבה. מאחר והאלמוגים נמצאים לא הרחק מקו החוק אין צורך בהכרח בצלילת בלונים. גם צוללני שנורקל יוכלו ליהנות.

פוקט
פוקט הוא אחד האיים הגדולים של תאילנד (אם לא הגדול ביותר) הוא ללא ספק פופולארי ביותר ואהוב על ידי הישראלים שמחפשים את המלונות הנפלאים שבאזור ורוצים ליהנות מחופשה חלומית באווירה קסומה ובמינימום הוצאות. פוקט היא אתר תיירות נהדר, העיר עצמה אינה מרגש במיוחד, אך כפרי הנופש שמסביבה ושלאורך קו החוף בהחלט כן! מאחר ומדובר באי גדול ניתן לשכור על האי טוסטוס (אופנוע קטן) ולטייל גם לאזורים היותר נידחים שלו והפחות מיושבים שם ניתן למצוא פיסת שלווה גם הרחק מן ההמולה של המוני התיירים (אשר רובם ישראלים שנוהגים לעשות המון רעש). החופים המומלצים בפוקט הם חוף פרדייס Paradise beach, חוף קארון Karon וחוף קאטה Kata beach בכל אחד מהם חול זהוב נפלא והמוני תיירים חתיכים וחתיכות.

קו פי פי
קו פי פי היה לפני גל הצונאמי הענק של שנת 2004 גן עדן עלי אדמות. היה מדובר ללא ספק באחד האיים היפים של תאילנד. גן העדן הזה נהרס קשות באסון הטבע של גלי הצונאמי הענקיים שפקדו את איי תאילנד בשנת 2004. לעומת איים אחרים שהחלו להשתקם במהירות השיקום של קו פי פי היה איטי יותר ולכן היום הוא אולי מקום טוב לאלו המחפשים להתבודד. קו פי פי מורכב משני איים צמודים המרוחקים כ-50 קילומטרים מפוקט.

קו טאו
האי קו טאו הוא אחד האיים הקטנים, אך המפנקים בתאילנד. בצורתו הוא דומה לצב, וזהו גם מקור שמו: טאו=צב בתאילנדית. מדובר על פיסת גן עדן מפנקת עמוסה במלונות מפוארים מפנקים מה שמושך אליו תיירים רבים שרוצים לנפוש ולהתפנק באווירה נעימה נוחה ונינוחה. בנוסף קו טאו ידוע בתור מקום נפלא לעשות בו קורסי צלילה. יש לא מעט בתי ספר לצלילה בהם ניתן לעשות קורס צלילת בלונים ואפילו לקבל תעודה רשמית של צוללן!

קו פנגאן
קו פנגאן מרוחק כשעה הפלגה במעבורת מ"אחיו הגדול" קו סמוי. קו פנגאן הוא אי המסיבות והבילויים. חיי הלילה של קו פנגאן הם מהתוססים והעשירים של איי תאילנד. רוב המטיילים מתרכזים באזור מפרץ הארדין שמאכלס את רוב המלונות המפוארים שעל האי. מזג האוויר באי נוח ונעים לנופש בעיקר בין החודשים נובמבר לאפריל. לאחר מכן מתחילה עונת המונסונים לתת בו את אותותיה. הרוחות מנשבות וכמויות המשקעים עולות.

 

הוסף תגובה