צפון מזרח פריס על אופניים

צפון מזרח פריס על אופניים

כבר טיפסתם לאייפל, ביקרתם בלובר, ושתיתם בנחת כוס יין אדום בשאנז אליזה ? הגיע הזמן להכיר פריז קצת אחרת. רובע סנט דניס בצפון מזרח העיר מציע חוויה פריזאית שונה ומיוחדת. קחו זוג אופניים מתחנת ההשכרה הקרובה, סעו בנחת צפונה לאורך הסיין והכירו את אחד האזורים המקסימים והמרתקים של פריז.
לאורכה ולרוחבה של פריז משתרעים קילומטרים רבים של שבילי אופניים ומאות תחנות השכרה ציבוריות ופרטיות פזורות ברחבי העיר. השכרת אופניים ציבוריות זולה מאוד אך השימוש בהם לחצי שעה בלבד. לאחר הזמן הקצוב רצוי להחזיר את האופניים לתחנת ההשכרה הקרובה, ולקחת אותם מחדש כשיוצאים לדרך.

שוק הפשפשים בסנט קואן
אם שבעתם מגדודי התיירים במרכז העיר ויש לכם פנאי לטיול נינוח,אפשר לצאת לדרך. ממרכז העיר סעו מערבה לגדה המזרחית של הסיין,ודוושו להנאתכם צפונה לאורך הנהר. כשתגיעו לרחוב אלברט דלנה, פנו מזרחה עד רחוב גרבילדי, ודרומה עד שתגיעו לאחד המקומות המרתקים ביותר באזור – שוק הפשפשים סנט קואן. במאה ה19 גורשו הנוודים והקבצנים לשולי העיר על ידי הרשויות והתיישבו בכפר הקטן סנט קואן. לאורך השנים התפתח במקום שוק תוסס ,ובמהרה צמחו גם מקומות בילוי ומסעדות. בימי ראשון נהנו תושבי העיר לשוטט בסמטאות הכפר והשוק הצבעוני הפך למקום בילוי אופנתי. היום השוק משתרע על פני שטח נרחב והדוכנים עמוסים במגוון חפצים וסחורות אינסופי. זה בדיוק המקום להחנות את האופניים, ולשוטט בסמטאות השוק בנחת.

הקתדרלה של סנט דניס
גם אם אתם לא חובבי היסטוריה מובהקים, ביקור בקתדרלה בזילקה סנט דניס לא ישאיר אתכם אדישים. מסנט קואן סעו מערבה חזרה לנהר, וצפונה עד לרחוב סנט דניס. אחרי כמה דקות נסיעה מזרחה בוודאי כבר תוכלו להבחין בקתדרלת סנט דניס מתנשאת לעומתכם. האגדות מספרות שלאחר שנכרת ראשו של הקדוש דניס, הבישוף הראשון של פריז, הוא הרים אותו מהאדמה והמשיך ללכת עוד כברת דרך מכובדת עד שהתמוטט. מאז שמשה הכנסייה הבנויה בסגנון גותי כאתר הקבורה של מרבית מלכי צרפת. מידע על הגלגולים השונים של הכנסייה לאורך ההיסטוריה תוכלו לקבל במקום, אבל גם אם היסטוריה עתיקה ותככים של הכנסייה הקתולית אינם בדיוק בראש תחומי העניין שלכם, האווירה ההיסטורית והעיטורים הגותיים ייקחו אתכם לזמנים אחרים.

פארק ויאלט
. רצוי להחזיר את האופניים בתחנה הקרובה ולעלות לקו שבע במטרו שייקח אתכם עד לתחנת ויאלט. הפארק הנפלא שמצוי באזור זה הוא מיזוג של גנים בוטאנים מקסימים ומבנים מודרניים. קחו אופניים בתחנה הקרובה ,וסעו בנחת ברחבי הפארק , אין לאן למהר.הפארק שוקק חיים, ושופע גנים אקזוטיים ומבנים מעניינים.בהחלט מקום נהדר לשוטטות נינוחה אחר הצהריים. בקיץ שופע הפארק הופעות, פסטיבלים וסדנאות אמנים. פסטיבל הסרטים המוקרנים בפארק תחת כיפת השמיים הוא חוויה מומלצת מאוד וכך גם פסטיבל הג'ז הנערך כל קיץ החל מסוף אוגוסט.

מוזיאון התעופה והחלל
אומנם על מנת להגיע למוזיאון העצום הזה תצטרכו להזדכות על האופניים בתחנה הקרובה ולנסוע במטרו ובאוטובוס, אבל החוויה בהחלט שווה את הנסיעה. קחו את מטרו מספר 7 ומתחנת גארה דה בורז'ט, סעו באוטובוס 152 עד למוזיאון השוכן בתוך טרמינל ענק בשדה התעופה ההיסטורי לה בורז'ט. המוזיאון משתרע על פני שטח ענק ומתעד בצורה מרהיבה את התפתחות חלומו של האדם מאז תמיד – כיבוש השמיים והחלל. התערוכה כוללת כלי טיס עתיקים ומספרת את סיפור התפתחות התעופה החל מהבלון הפורח הראשון מהמאה ה18, דרך המטוסים הראשונים בראשית המאה ה20 ,ועד עידן הסילון. השטח הגדול המוקדש לטיסה בחלל שופע הסברים ומיצגים מרהיבים. כמעט כל כלי אווירי שהיה אי פעם בשימוש פרטי, מסחרי או צבאי מיוצג במוזיאון הייחודי הזה.

הסטאד דה פראנס
אם כבר הגעתם לאזור סנט דניס, למה שלא תבקרו באצטדיון הלאומי והמרהיב הסטאד דה פראנס ? האצטדיון החדיש שנבנה לכבוד מונדיאל 1998 נחשב לאחד האצטדיונים המודרניים ביותר בעולם. הוא כולל 80,000 אלף מקומות ומארח משחקי כדורגל ורוגבי, אופרות, מופעי רוק, ספורט מוטורי ועוד אירועים רבים מתחומים מגוונים. האצטדיון פתוח לביקורים כל ימות השבוע מלבד הימים בהם נערכים אירועים ומשחקים. המבקרים באצטדיון מוזמנים לבקר במוזיאון ולצפות בהיסטוריה המתועדת שלו מהקמתו ועד המשחקים והאירועים המרגשים שנערכו בו. לאחר מכן אפשר להגיע בסיור מאורגן למתחם חדרי ההלבשה השמור בדרך כלל לכוכבים הגדולים ולחדרי הווי איי פי. אם לא ספגתם מספיק מהקסם , יובילו אתכם ללב המשטח,ושם במרכז המגרש של האצטדיון המרהיב הזה תוכלו לדמיין שהמשחק תיכף מתחיל, והפעם אתם הכוכבים..

קאנל דה אורק
האורק הוא נהר קטן הזורם סמוך לפריז ובמאה ה19, במטרה לפתור את בעיות המים של העיר, החליט נפולאון לחפור תעלה שתחבר את הנהר למרכז פריז. חפירת התעלה הסתיימה ב1821 ובשנים הבאות שימשה התעלה בעיקר לשאיבת מים ולהובלת סחורות. בעשרות השנים האחרונות משמשת התעלה המקסימה בעיקר לפעילויות נופש וטיול, וסיור אופניים נינוח לאורכה מומלץ מאוד. הנוף האורבאני משובץ בצמחייה , ואם יש לכם זמן וחשק לטיול ארוך, אפשר להמשיך לדווש מעבר לגבולות שכונת סנט דניס אל מחוץ לעיר. הנסיעה לאורך התעלה מקסימה , אך אם אתם בעניין של הפלגה, יש מגוון סירות ולהשכרה. אפשר להגיע אל התעלה היישר מפארק ויאלט הסמוך לגדותיה, ולסיים את הטיול בפארק בנסיעה שלווה לאורך גדותיה.

קישורים
מרכז מידע בשוק סנט קואן : http://www.st-ouen-tourisme.com/
הקתדרלה של סנט דניס : http://uk.tourisme93.com/basilica/
פארק ויאלט : http://www.villette.com/
מוזיאון התעופה והחלל : http://www.museeairespace.fr/
סטאד דה פראנס : http://accueil.stadefrance.com/

איפה אוכלים ?
בלי להיסחף לקלישאות הקלאסיות, נאמר בפשטות שכמו בחלקים אחרים של פריז, גם צפון מזרח העיר משופע במסעדות, מאפיות ושווקי אוכל נפלאים. הנה כמה המלצות שלנו לארוחות מצוינות בתקציב סביר ( כ20 יורו ) :
לה ביירה : ב14.5 יורו תקבלו ארוחה מצוינת ומבחר מנות ראשונות ועיקריות. הביסטרו הפשוט הזה, מגיש אנטריקוט משובח במיוחד. הוא ממוקם בשדרות סימון בוליבר 104, לא הרחק משוק הפשפשים בסנט קואן.
לה קמבודג' : מסעדה המגישה אוכל אסיאתי משובח. זול ויעיל : אתם רושמים את ההזמנה שלכם על דף, והמנה שלכם מגיעה במהרה, בדיוק כפי שביקשתם אותה. שדרות ריכרד 10.
לה מדונינה :אם אתם בעניין של אוכל איטלקי אל תחמיצו את המסעדה הזאת המגישה מבחר מנות מצוינות מהמטבח הנפוליטני. הפסטות פשוט נפלאות, והאווירה מומלצת לארוחה רומנטית . רחוב מרי ולואיז 10.
 
חצי השעה הראשונה של השכרת האופניים הציבוריים היא בחינם. חצי שעה הבאה עולה יורו, עוד חצי שעה עולה שני יורו נוספים וחצי השעה השלישית עולה ארבעה יורו נוספים. אפשר למצוא את כל המידע באתר של החברה הציבורית להשכרת אופניים בפריס, אחרי שהופכים בפינה העליונה של המסך את הצרפתית לאנגלית :
http://www.velib.paris.fr/abonnements_tarifs

מוזיאון התעופה והחלל
תעריפי הכניסה: בין 3-6 יורו בהתאם למתחמים שנכנסים אליהם (musee air & espace או aeroport paris – le bourget)

איצטדיון (Stade de france)
תעריף הכניסה:  12 יורו לאדם ו32 למשפחה
כתובת: Saint-Denis la plaine 93216.

שוק הפשפשים
כתובת: 9, Rue La Fontaine, 93400 Saint-Ouen,

הכנסייה בסנט דניס (saint denis basilique)
כתובת: 2 rue de Strasbourg, St-Denis, Paris, France

פרק לה ויילט (le parc de la villete)
כתובת: avenue Jean-Jaures, Ile-de-France, Paris, France, 75019 
 

 

הוסף תגובה