מחפשים מלונות מומלצים בלימסול? לחצו כאן וקבלו את המחירים הטובים ביותר

לימסול היא העיר השנייה בגודלה בקפריסין (לאחר ניקוסיה הבירה) היא מהווה מוקד תיירותי חשוב המושך אליו תיירים רבים מאירופה בכלל ובישראל בפרט. לימסול היא עיר נמל חשובה בקפריסין, היא ממוקמת בצידו הדרומי של האי בחלקו המערבי יותר בתוך מפרץ אקרוטירי (Akrotiri). לצד התיירות המהווה מוקד תעסוקה מרכזי של תושבי העיר, לימסול היא גם עיר נמל תעשייתית לכל דבר. הנמל שלה הוא מהחשובים בכלכלה ובמסחר הקפריסאים. ענף המסחר החשוב ביותר בלימסול הוא יקבי היין. על אף שרוב הכרמים פרושים דווקא יותר בתוככי המדינה באזור מרכז קפריסין, רוב היקבים עצמם ממוקמים בלימסול. תעשיית היין הקפריסאית פורחת, הייננים מייצרים יין משובח ולכן התיירים המבקרים בלימסול יכולים ליהנות ממגוון טעמים של יין מקורי מתוצרת מקומית.

קו החוף של לימסול עובר בשנים האחרונות "מתיחת פנים" והשינוי כבר ניכר בכמות התיירים הגודשים אתה חופים שהופכים להיות יפים יותר מיום ליום ומשנה לשנה. הטיילת היפה של לימסול מושכת אליה תיירים רבים שרגילים "לעשות" את הטיילת של אילת, ובאותו אופנים "עושים" גם את הטיילת של לימסול הלוך וחזור ומבקרים בעשרות הדוכנים הפרוסים לאורך הטיילת. לאורך הטיילת ניתן למצוא מסעדות רבות ופאבים נפלאים.

חיי הלילה של לימסול מלאים באטרקציות לכל הגילאים. חובבי התרבות היוונית הקלאסית יוכלו למצוא לאורך הטיילת שורה של טברנות יווניות באווירה יוונית מסורתית. מוסיקת הבוזוקי היוונית בוקעת משעות הערב המוקדמות מן הטברנות הפזורות לאורך הטיילת ומשקיפות אל הים. בטברנות הללו זמרים מקומיים ישירו ורקדנים ירקדו סירטאקי עד השעות הקטנות של הלילה- ישברו צלחות ויעיפו פרחים ועלי כותרת צבעוניים כמיטב המסורת.

צעירים שאינם חפצים במוסיקה יוונית אסלית יוכלו למצוא מועדונים ופאבים עם תרבות מערבית פופולארית. מוסיקה מערבית, מוסיקת פופ, דאנס וטראנס. תוכלו לזהות בנקל את המועדונים הטובים ביותר בעיר, אלו המועדונים שבשעריהם עומס וצפיפות משעות הערב המוקדמות. כמו בכל עיר תיירות תוכלו למצוא מועדוני ריקודים עם רחבות ריקודים שונות, לצד פאבים ולאונג'ים בהם יותר יושבים ושותים בירות אל תוך הלילה.

השווקים של לימסול

הישראלים אינם מתרגשים מן השווקים של לימסול, יש המוצאים אותם הרבה פחות אטרקטיביים מהשווקים בארץ. בלימסול שני שווקים מרכזיים: השוק הגדול ממוקם ליד מלון "איאקס" (Ajax) והשוק השני, הקטן בגודלו ממוקם על הטיילת באזור הכנסייה הקתולית. אל תצפו לראות פה "גדולות ונצורות", השווקים נחמדים אך לא תמצאו כאן מציאות שיפילו אתכם מהרגליים. השוק שנמצא בטיילת פתוח בעיקר בימי א'. המחירים סבירים, אך כאמור ככל שיש יותר תיירים המחירים מאמירים פלאים, והשוק הופך להיות שוק תיירותי שכל הנופך האותנטי שבו אובד.

הכנסייה הקתולית (Church of St Catherine)

הכנסייה הקתולית של לימסול נבנתה המאה ה-19 ונחשבת לאחד המקומות המתוירים והיפים ביותר בעיר. הכנסייה ממוקמת ממש מול הטיילת של לימסול וצופה לכיוון הים. הכנסייה הקרויה על שם קטרינה הקדושה מעוצבת בסגנון הבארוק ומרשימה מאוד מבחינה ארכיטקטונית. הכנסייה על שם קטרינה הקדושה פועלת בכל ימות השבוע, אם כי ה"מופע" המרשים ביותר הוא המיסה השבועית המתקיימת מידי יום א'. התפילה נערכת גם בשפה המקומית וגם באנגלית והאווירה במקום באמת מיוחדת. למי שמתעניין מומלץ להגיע לתפילה בעיקר בימי א' ולרשם מהחוויה התרבותית הייחודית.

מצודת לימסול- (Castle Of Limassol)

המצודה של לימסול היא אולי השריד הוותיק ביותר בעיר. כחלק מ"לימסול העתיקה" עומדת לה המצודה המרשימה שנבנתה כבר במאה ה-12. אומנם המבנה הנוכחי אינו מתוארך למאה ה-12 אלא דווקא לתקופה העותומאנית המאוחרת יותר (סוף המאה ה-16). העות'ומאנים הקימו את המצודה מחדש על חורבותיה של המצודה הקודמת שחרבה. לפני 100 שנה ערבה המצודה שיפוץ כולל והמבנה כיום משמש כמוזיאון ימי הביניים של לימסול. יש במקום לא מעט מוצגים מרשימים מתקופות קדומות, אך ללא ספק החוויה האמיתית היא הטיול בין החללים היפים של המצודה, המסדרונות הצרים והפתלתלים, דלתות העץ הגדולות וקירות האבן משוות למקום אווירה מעניינת ומרתקת. המבוגרים ייהנו מהמוצגים במוזיאון והילדים יוכלו להרגיש כחלק מסיפורי האגדות על אבירים ונסיכות החיים בטירות עתיקות.

ארכיאולוגיה בקרבת לימסול

בקרבתה של העיר ניתן למצוא אתרים ארכיאולוגים מעניינים מאוד. ניתן למצוא כאן שרידים למבנים קדומים המתוארכים למאות ה-12 וה-13 לספירה. ניתן לראות את מצודת קולוסי המתוארכת למאה ה-12, זוהי מצודה צלבנית נפלאה העומדת על תילה כמעט ללא שינויים ושיפוצים כבר מאות בשנים. העיר הרומית העתיקה קוריום אף היא ממוקמת בקרבתה של לרנקה ובה ניתן לראות שרידים של אמפי תיאטרון קדום, פסיפסיים מהתקופה הרומית והביזאנטית.

החופים של לימסול

אזור קו החוף של לימסול נפרש לצידה של הטיילת הנפלאה. חופי הים המוכרזים עמוסים במתרחצים בעונת הקיץ הלוהטת. האווירה כאן נפלאה וסביב החוף התפתחה תרבות ים תוססת. יש כאן מועדוני ספורט ימי ופעילויות אקסטרים ימיות רבות. ניתן לעשות כאן סקי מים, אופנועי ים, סירות מנוע ועוד.

לינה

בלימסול יש לא מעט בתי מלון בדרגות פאר שונות. אזור המלונות המכונה "רומסויה" מציע מגון סידורי לינה. ניתן כמובן למצוא כאן את המלונות 5 כוכבים המפנקים, אך ניתן גם להסתפק בפתרונות לינה צנועים יותר. המחירים כמובן מאמירים לקראת תחילת עונת הרחצה, ובסמוך לתקופת החגים. תתפלאו אבל סוכני התיירות והנסיעות יודעים להתאים את המחירים לתקופות החגים שלנו ולכן בחופש הגדול (יולי אוגוסט) וסביב ראש השנה וסוכנות צפו למחירים גבוהים בעבור לילה בבתי המלון של לימסול.

איך מגיעים?

הדרך הטובה ביותר להגיע ללימסול היא בטיסה ישירה מישראל. טיסות סחר (צ'ארטרים) רבות יוצאות מישראל לכיוון לימסול בשיאה של עונת התיירות. מומלץ לוודא כאשר אתם סוגרים את הדיל (שלרוב כולל טיסה ולינה) מהן מועדי הטיסות שלכם על מנת לראות שהן נוחות ומתאימות לנופשון (חבל לדוגמא לבזבז את כל היום הראשון בחופשה על טיסה ולהגיע רק בלילה למלון) בנוסף קחו בחשבון שמועדי טיסות הסחר הן מועדים משוערים ולא מעט פעמים יש עיכובים בטיסות דבר המצריך המתנה בשדות התעופה בישראל (בדרך הלוך) או בלימסול (בדרך חזור).
הטיסות אורכות כשעתיים (אולי מעט פחות) והן יוצאות באופן סדיר משדה דב, נמל התעופה בן גוריון ואף לעיתים משדה התעופה בחיפה.

אוכל

קו החוף של לימסול הוא גם אזור המסעדות של העיר. הטיילת עמוסה בטברנות ומסעדות על טהרת האוכל הקפריסאי המקומי. המטבח הקפריסאי אוהב מאכלי ים וניתן לזהות בו כמובן גם השפעות של המטבח היווני והתורכי (שהרי קפריסין מחולקת עד היום בין צידה התורכי לצידה היווני). עם זאת ניתן למצוא היום בלימסול כעיר נופש גם מסעדות של אוכל מערבי ורשתות מזון מהיר (מקדונלדס, פיצה האט, קנטאקי פרייז צ'יקן ועוד) וזאת כאמור לטובת מי שאינו חובב אוכל מקומי ונשאר נאמן לתרבות הג'אנק פוד של המערב.

מחירים

המטבע בלימסול הוא אירו (יורו). קפריסין חברה באיחוד האירופי ומאז כניסתו של מטבע האיחוד אליה עלו בה גם המחירים בהתאם. קשה למצוא מציאות בקפריסין, גם מחירי הלינה וגם מחירי האוכל אינם זולים במיוחד (שלא נדבר על כך שאין "מציאות" בשווקים). עם זאת ניתן בהחלט למצוא מלונות נחמדים במחירים שווים לכל כיס. כמובן שאם תחליטו ללכת לבתי מלון מפנקים של 5 כוכבים התשלום יהיה בהתאם (ובאותו אופן גם מחירים גבוהים במסעדות יוקרה של אניני הטעם הקפריסאים).

מזג האוויר

השמש בלימסול זורחת לאורך כל עונת הקיץ. מזג האוויר בה מתאים מאוד לתרבות הים, החוף וה"בטן גב" שהתפתחה בה. הקיץ בלימסול נעים וחם, השמש שוטפת את כל קו החוף וטמפרטורת המים חמימה ונעימה. יחד עם זאת הקרבה לים מביאה איתה אחוזי לחות גובהים מאוד לאורך קו החוף, מה שהופך את הקיץ כאן לדביק ולח במיוחד. החוף של לימסול (למקרה שתהיתם) אינו קר במיוחד, אך מאחר ואנו מעריכים שאף אחד מכם לא תכנן חופשת כריסמס בלימסול לא נרחיב בנושא…
 

הוסף תגובה

Booking.com