מוזיאון הלובר, פריז

מוזיאון הלובר, פריז

מוזיאון הלובר (בצרפתית- Musée du Louvre) הוא הגדול, המרהיב והמפורסם מבין כל המוזיאונים בפריז ואולי אף בצרפת כולה (ויש שיאמרו גם באירופה). כנראה שרוב הקוראים מכירים או לפחות שמעו עליו דבר או שניים לאורך השנים. המוזיאון המפואר ורחב המימדים אוצר בתוכו שנים רבות היסטוריה המגולמת באלפי יצירות אומנות שונות ומגוונות: ציורי קיר, ציורי אומנות, פסלים, מייצגים שונים ועוד.

המבנה שבו שוכן הלובר אף הוא פיסת היסטוריה כשלעצמה. הארמון המפואר והעצום בן למעלה מ-1000 שנים. על פי עדויות היסטוריות מן המאות ה-17 הארמון שימש מקום מושבם של המלכים והשליטים של צרפת (עוד מימי הממלכה הפרנקית) וזאת עד שהארמון הועתק לורסאי מחוץ לפאריס.

כיום חובבי תרבות ואומנות מכל העולם נוהרים ללובר והוא נחשב לאחת האטרקציות התיירותיות המרכזיות בפריז. לא ניתן להתבלבל בפופולאריות של המוזיאון הקלאסי, ניתן להבחין בכך מיד עם ההגעה לאזור המוזיאון. תור ענק משתרך כבר משעות הבוקר המוקדמות. המונים עומדים בתור מכל העולם על מנת לחזות בכמה פיסות היסטוריה האצורות זו לצד זו במוזיאון עצום המימדים הזה.

אחת היצירות המפורסמות המזוהות ביותר עם מוזיאון הלובר היא המונה ליזה של ליאונרדו דה וינצ'י. הציור המסתורי של אותה עלמה המביטה ישירות אל הצופה בציור ויש הטוענים שהיא מביטה תמיד בעיני המתבונן גם אם מביט בה מהצד, קנתה לה מקום של נצח בפנתיאון של יצירות האומנות הגדולות של כל הזמנים. לצידה ניתן למצוא במוזיאון עוד המון יצירות אומנות מוכרות ומפורסמות של ציירים צרפתים ואירופאים.

לא ניתן להתעלם מכך שהמונים דוהרים אל המונה ליזה, החדר בה מונחת התמונה הקטנה עמוס לאורך כל שעות הימות וכמעט שלא ניתן להתקרב על הציור שכאמור קנה לא שם עולמי, אך מתוך כל הדהרה הזאת מפספסים ציורים מרהיבים אחרים, אומנם מעט פחות מפורסמים אך לא פחות מרשימים.

חצר הלובר הפכה בשנים האחרונות אף היא לחלק מן המוזיאון כאשר הוקמה בה פירמידת זכוכית עצומה שהפכה בעשור וחצי האחרון להיות מזוהה עם המוזיאון ולאחד מסמליו הרשמיים. מתחת לפירמידה נבנה מתחם אוכל (קרוסל דה לובר) ומעין קניון תת קרקעיים שבהחלט מהוום "קונטרה" לאומנות ולתרבות הגבוהה השוכנים מעליהם בתוככי המוזיאון.

טיפים לביקור במוזיאון הלובר:

• הגיעו מוקדם! כבר משעות הבוקר המקודמות מצטברים המונים הממתינים לפתיחת הדלתות. עשו לעצמכם טובה והגיעו לפחות שעה (!) לפני פתיחת השערים, כך תתייבשו פחות זמן בתור (ובקיץ- בשיא החום האמינו לנו שזו ברכה, כי אזור ההמתנה לא מוצל ולא מקורה).

• אם תקנו מראש את כרטיס ה- Paris Museum Pass המקנה כניסה למספר מוזיאונים בפאריס במחירים מוזלים תוכלו לחסוך לכם גם כסף וגם זמן. בעלי הכרטיס אינם ממתינים בתור הארוך, אלא מקצרים לעצמם את ההמתנה בצורה ניכרת.

• נסו להתאפק! על מנת שהביקור שלכם בלובר לא יתמצא בחיפוש אחרי המונה ליזה, השכילו ליהנות גם מפיסות האומנות המרהיבות שיקיפו אתכם לאורך כל הביקור. הלובר אינו רק ה"מונה ליזה" וה"מונה ליזה" היא לא תכלית הביקור בלובר. מי שמגיע למוזיאון רק כדי לראות את המונה ליזה יוצא לרוב מאוכזב מהציור הקטן של העלמה הצעירה שאומנם הוא יפה כשלעצמו אך כאמור יש יפים ממנו.

• עשו לכם תוכנית! המוזיאון עצום מימדים, ולא נראה שתספיקו לבקר בכל התערוכות ואפילו לא לכסות מחצית מהמיצגים המרשימים שלו. לכן קחו מפה בתחילת היום ועשו בחירה (קשה וכואבת) מה הולכים לראות ועל מה מוותרים. עשו לעצמם מסלול נוח כך שתעברו כמה שיותר אזורים וכמובן אל תשכחו "לשתול" גם ביקור במתחם המונה ליזה.

• בקרו את המונה ליזה מוקדם! ככל שתגיעו למונה ליזה מוקדם יותר אולי תזכו לראות אותה יותר מקרוב. החדר בו נמצאת העלמה המצוירת עמוס מבקרים לאורך כל שעות היום, וממש קשה להגיע קרוב לציור. על מנת לא להתאכזב נסו להקדים את ההמונים שרוצים כמוכם לחזות בפלא.

• סיורים מודרכים– המוזיאון מוציא סיורים מודרכים במוזיאון שכמובן לא כוללים את כל המתחמים ואת כל המוצגים אך ללא ספק מספקים "טעימה" מוצלחת מהטובים והמובילים שבהם. מומלץ להצטרף לסיור שכזה (שימו לב שאתם מצטרפים לסיור באנגלית ולא בצרפתית) וכך תוכלו למצות את הלובר בצורה יעילה ביותר!

מוזיאון הלובר- כמה פרטים שחשוב לדעת:

• שעות פתיחה: ימים א',ב',ה',שבת: בין השעות 09:00-18:45. ימים ד',ו': בין השעות 09:00-21:45 ביום ג' המוזיאון סגור.

• כתובת: Palais du Louvre, Cours Napoleon (הכי טוב שתגידו "לובר" ויכווינו אתכם לשם…)

• כרטיסי כניסה: המחירים נחשבים כ"תרומה" למוזיאון ועל כן נקובים במחירים נמוכים יחסית: מבוגר: 5 יורו, ילד (מתחת לגיל 18): חינם!

• איך להגיע? הדרך הטובה ביותר להגיע למוזיאון היא באמצעות המטרו. כמובן שהמוזיאון זכה לתחנה מיוחדת על שמו ברשת הרכבות התחתיות שמורידה את התיירים ממש בפתחו. שם התחנה בצרפתית: Musee du Louvre

• אתר אינטרנט: http://www.louvre.fr/llv/commun/home.jsp?bmLocale=en

 

הוסף תגובה