מוזיאון מכבי האש, ניו יורק

מוזיאון מכבי האש, ניו יורק

מערך כיבוי האש של ניו יורק בפרט ושל אמריקה בכלל עלה לכותרות בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר- פיגוע מגדלי התיאומים הרצחני במהלכו התנגשו שני מטוסי נוסעים במרכז הסחר העולמי בלב מנהטן והובילו לקריסתם של שני מגדלי הענק שהיו חלק בלתי נפרד מקו הרקיע של ניו יורק.

אנשי כיבוש האש מתחנת מכבי האש של ניו יורק הפכו בין לילה לגיבורים באל כורחם. בעוז ליבם ורוחם חילצו המוני ניצולים מתוך ההריסות ואף חרפו את נפשם על מנת לנסות ולכות את האש. רבים מכבאי ניו יורק שהסתערו באומץ אל תוך האש לא שרדו את הטמפרטורות הגבוהות ונפלו במאמצי החילוץ.

האומה האמריקאית מוקירה להם תודה מאז, והמונים עולים לרגל לאזור הגראונד זירו- המקום בו בעבר ניצבו מגדלי התאומים בדרום מנהטן. כיום בסמוך לאזור הגראונד זירו הוקמה אנדרטה לזכר הכבאים שנספו במאמצי החילוץ והכיבוי. במקביל הפכה תחנת כיבוי האש העתיקה של ניו יורק שהוקמה בראשית המאה ה-20 למוקד עליה לרגל ולימים אף למוזיאון מכבי האש של ניו יורק (New York City Fire Museum) באורח מוזר, יש יאמרו מצמרר ניצבת תחת הכיבוי לא הרחק מהאזור שבו קרסו מגדלי התיאומים ושהכתירו את כבאי ניו יורק לגיבורי העיר.

במוזיאון כיבוי האש ניתן ללמוד ולקרוא את תולדות תחנת הכיבוי של ניו יורק אשר פועלת כבר למעלה ממאה שנים בעיר, ניתן לחזות בגלגולן של הכבאיות שהיו בשירות הכבאים לאורך ההיסטוריה. כמו כן יש כאן עשרות רבות של מוצגים, ציוד נלווה ומסמכים המאדירים את שמם של כבאי ניו יורק בכלל ושל אלו שנספו במאמצי ההצלה באירועי 11 בספטמבר בפרט.

במוזיאון ישנה אנדרטה לזכר הכבאים וניתן להכיר אותם יותר מקרוב דרך תמונותיהם וסיפורים של בני משפחותיהם.

מוזיאון מכבי האש- כמה טיפים ומידע שימושי:

כתובת: 278 Spring Street SOHO

שעות פתיחה: ימים ג'-א' בין השעות 10:00-16:00 (ביום שני המוזיאון סגור).

כרטיסים: מבוגר: 5 דולר, סטודנטים ופנסיונרים: 2 דולר, ילדים (מתחת לגיל 12): 1 דולר.

אתר הבית: http://www.nycfiremuseum.org

 

 

הוסף תגובה