מוזיאון הוותיקן, וותיקן (רומא)

מוזיאון הוותיקן, וותיקן (רומא)

מוזיאון הוותיקן (Musei Vaticani) הוא ללא ספק אחד המוזיאונים המרתקים והיפים ביותר ברומא אם לא באיטליה כולה. האמת שהמוזיאון כלל אינו מצוי ברומא אלא הוא חלק ממדינת הוותיקן, אחת המדינות הקטנות ביותר בעולם, הנחשבת למרכז העולם הנוצרי הקתולי ולמקום מושבו של האפיפיור.

מוזיאון הוותיקן הוא למעשה קומפלקס של מספר מוזיאונים העוסקים באומנות וארכיאולוגיה המאגדים תחתם את כל אוצרותיה של הכניסה הקתולית ואת כל האוספים המרשימים של יצירות האומנות- הציורים, הפסלים והרישומים, ואת כל הממצאים הארכיאולוגים המרהיבים שהינם חלק מאוצר הכנסייה מתקופות קדומות ביותר. המוזיאון הודם למעשה כבר במאה ה-16 על ידי האפיפיור יוליוס השני.

עם מתחמי המוזיאון כלולים גם הקפלה הסיסטינית שהיא ללא ספק אחת המיצגים (אם ניתן לקרוא לכנסיה ענקית ומרהיבה "מוצג מוזיאוני") וחדרי רפאל בו מרוכזות כמה מיצירות האומנות המרשימות ביותר של הצייר האיטלקי רפאל. עוד במתחמי המוזיאון מבנים שונים המייחדים תערוכות לאומנות דתית מתקופות קדומות ועד לאומנות דתית בת זמנו. ישנן כאן מוצגים ומייצגים מרשימים החוזרים אחורה אל ראשיתה של הנצרות ומנסים להתחקות אחר גלגוליה של הנצרות ועל קווי הדמיון וההשקה ההיסטורית בינם לבין היהדות.

מתחם "מוזיאון הוותיקן" כאמור הוא אינו מוזיאון שגרתי המרוכז תחת קורת גג אחת אלא פרוס על מספר מבנים המציגים תערוכות רבות ומגוונות. יש המון מה לראות כאן ועל כן שריינו לעצמם לפחות חצי יום עד יום שלם. אם אתם ממש אוהבים את התחום ויש לכם נטייה להישאב אל מוזיאונים ואומנות בסגנון זה שריינו לעצמכם אף יותר מיום, אחרת לא תצליחו לחוות את המקום במלוא הדרו ועוצמתו.

מוזיאון הוותיקן – מידע שימושי

• כתובת: Lateran Apostolic Palace, Piazza San Giovanni in Laterano (entrance hall of the Basilica, side entrance) 00184 ROME

שעות פתיחה: המוזיאון פתוח מידי יום (שני-שבת) בין השעות 09:00-18:00 (יום ראשון-סגור). בחגים נוצריים ובמועדים נוצריים שונים המוזיאון סגור (מומלץ להתעדכן באתר).

מחירי כניסה: 15 יורו לאדם.

סיורים מודרכים: במקום מתקיימים סיורים מודרכים במרחבי המוזיאון הכוללים גם ביקור בקפלה הסיסטינית במחיר
של 30 אירו. פרטים בקופת המוזיאון.

איך להגיע: ברכבת התחתית של רומא (מטרו) יש לקחת את קו A ולרדת בתחנות Ottaviano-S.Pietro-Musei Vaticani או תחנת Cipro. באוטובוס ניתן להגיע באמצעות קו 49 אשר יביא אתכם הכי קרוב למוזיאון (עם זאת כל קו שמגיע לוותיקן יכול לסייע לכם).

אתר אינטרנט (אנגלית): http://mv.vatican.va/3_EN/pages/MV_Home.html

 

הוסף תגובה