השוק הצף, תאילנד

השוק הצף, תאילנד

השוק הצף של תאילנד הקרוי גם "דמנואן סאדואק" הוא אחד מהשווקים היפים והמפורסמים ביותר בתאילנד. שום ביקור בתאילנד לא ייחשב שלם בלי לבקר בשוק הצף הממוקם מרחק של כ-85 קילומטרים מבנגקוק.

השוק הצף הוא למעשה מערכת של מעל 100 תעלות שנחפרו מעשה ידי אדם ומחברות בין שני נהרות טבעיים העוברים במקום כבר אלפי שנים. התעלה הראשונה נחפרה בסוף המאה ה-19 ע"י המלך ראמה הרביעי שראה בה יתרון תחבורתי לטובת חקלאי האזור ה"כלוא" בין שני אפיקי הנהרות. החקלאיים מצאו את הרעיון טוב ומצלח במיוחד והמשיכו את המפעל כך שכיום ניתן לשוט באזור במערכת של מעל 100 תעלות מסועפות המקשרות את כל נקודות היישוב והכפרים באזור.

לאורך השנים התפתח מסחר ענף בין הכפרים השונים, הסוחרים והחקלאים החלו להציע את מרכולתם ולשלוט בתעלות מנקודה לנקודה באמצעות סירות קנו קטנות בהן יש מקום לרוכל עצמו ולסחורתו. הסירות הן מעין "דוכנים צפים" המאפשרים לקיים חיי מסחר ייחודיים ומעניינים במיוחד עבור מי שאינו תושב המקום.

מאז הפכה תאילנד ליעד תיירותי מועדף גם השוק הצף של "דמנואן סאדואק" הפך ליעד שתיירים רבים באים אליו על מנת להתרשם כיצד מקיימים המקומיים את חיי המסחר שלהם באמצעות שיט על גבי הסירות בין התעלות. השוק הפך היום ליותר "מסביר פנים" לתיירים וניתן למצוא בו מעבר למוצרים המסורתיים שהם ירקות, פירות, דגים ופירות ים ניתן לרכוש כיום בשוק גם המון מזכרות, ואוכל מסורתי כמו נודלס, בשר מוקפץ, בשר מיובש וכד'.

התיירים מגיעים בדרך כלל לאזור השוק באמצעות טיולים מאורגנים או באמצעות אוטובוס שיוצא מבנגקוק. עלות הנסיעה היא סביב ה-50 באט והנסיעה עצמה אורכת כ-שעה וחצי. באזור השוק ניתן לשכור סירה או לטייל על גדות התעלות. אם ברצונכם לחוש את החוויה במלוא עוצמתה מאוד מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות, אז המחסר ער והסחורה רבה וטובה. כשתגיעו לשוק שכרו לעצמכם סירה (לרוב היא מגיע גם עם משיט מיומן) שיאפשר לכם לעשות את "יום השוק" שלכם באמצעות שיט, בהחלט חוויה לא רגילה וייחודית.

 

הוסף תגובה