תחבורה בתאילנד

תחבורה בתאילנד

אמצעי התחבורה בתאילנד הם רבים ומגוונים, מטיילים רבים מוצאים את עצמם עוברים אמצעי תחבורה אחד לאחד ומנסים להתייעל כמה שניתן על מנת לקצר את זמן המעבר ממקום למקום ואת זמן ההמתנה בפקקים. אנו ממליצים לכם שלא להתקבע על אמצעי תחבורה אחד אלא לנסות ולהתאים את אמצעי התחבורה לאורך הטיול שלכם בהתאם למספר פרמטרים: כמות הזמן שיש לכם, כמות הכסף שיש ברשותכם להקצות לנסיעות וגם כמה מחפשי חוויות וריגושים אתם… ללא ספק נסיעה בטוק-טוק היא נסיעה חווייתית אבל ייתכן שתארך זמן רב. באותו אופן גם נסיעה לאיים באוטובוס מבנגקוק תהיה זולה הרבה יותר מטיסה אך תארך זמן רב מידי.

טיסות פנימיות: טיסות פנימיות בתאילנד הם האמצעי המהיר והנוח ביותר למעבר מרחקים גדולים. הטיסות הפנימיות מתאימות בעיקר למי שמגיע לתאילנד לזמן לא רב ורוצה להספיק לטעום גם מהצפון, גם מהדרום וגם מאזור בנגקוק. נסיעות באמצעי תחבורה יבשתיים מקצוות המדינה תיקח זמן רב, ולכן נראה שגם אם אינכם מתכננים להשקיע כסף רב בטיסות פנימיות אחת לפחות מומלץ לקחת על מנת לקצר טווחים. בתאילנד קיימות 3 חברות מרכזיות המפעילות טיסות פנימיות: "בנקוק אירוואיז" (Bangkok Airways), "תאי אירוואיז" (Thai Airways), ו"אייר אסיה" (Air Asia). כולן מפעילות טיסות סדירות למגוון יעדים (יש לא פחות מ-20 שדות תעופה שונים בתאילנד). הטיסות הפופולאריות ביותר הן בדרך כלל מאזור בנגקוק לאזור החופים. לכל חברות התעופה יש אתרי אינטרנט נוחים בהם ניתן להזמין טיסות עוד מהארץ.

רכבות: הרכבות בתאילנד מאוד מפותחות ונוחות. רשת הרכבות בתאילנד נחשבת לאחד מאמצעי התחבורה הנוחים, היעילים והזולים ביותר (ביחס למרחק הרב שהן יכולות להסיע אתכם). רשת הרכבות של תאילנד מחברת בין יעדים רחוקים והיא האמצעי הנוח ביותר על מנת לגמוע מרחקים ארוכים בזמן קצר יחסית. ברכבות התאילנדיות יש שלוש מחלקות שונות וגובה הכרטיס משתנה ועולה ככל שתשאפו לנסוע ברמת שירות גבוהה יותר. רמת השירות הגבוהה ביותר כוללת קרונות ממוזגים ותאי ישיבה נוחים מאוד. בנסיעות ארוכות מומלץ להשקיע עוד קצת כסף על מנת לשדרג את תנאי הנסיעה שלכם- הרכבת התאילנדית חמה, דביקה ועמוסה ללא מזגן.. קחו את זה בחשבון. על מנת להזמין כרטיסי נסיעה יש להיכנס לאתר האינטרנט של חברת הרכבות הממשלתית בתאילנד או לעשות זאת באמצעות סוכנויות הנסיעות- הגובות עמלה גבוהה וחבל!

אוטובוסים (בין עירוניים)– מעבר לאוטובוסים הפעילים בתוככי הערים (כמו בנגקוק) קיימים רשתות של אוטובוסים המסיעות תיירים מעיר לעיר ברחבי תאילנד. תנאי הנסיעה באוטובוסים אלו נחים מאוד, כמעט ברובם מותקנת מערכת מיזוג טובה (יש שיאמרו אף מקפיאה מידי ולכן מומלץ להצטייד גם בביגוד חם או שמיכה), המושבים נוחים ומתכווננים עד כמעט למצב שכיבה (לנסיעות ארוכות בעיקר) ויש אמצעי בידור (הקרנות סרטים) ושירותים בתוך האוטובוס. הנסיעות נוחות ולרוב עושים מספר הפסקות לטובת אוכל, סיגריות, שירותים וכד'. החיסרון מעבר למשך הזמן הארוך של הנסיעה, היא מכת הגניבות שלאחרונה מאפיינת את קווי תיירים אלו. מאחר והנוסעים נדרשים לאכסן את הציוד שלהם בתא המטען לעיתים נגנבים משם חפצים יקרי ערך ולכן יש להקפיד שכל החפצים היקרים שלכם יהיו עליכם בתיק צד ויתר הדברים מוטב שיהיו נעולים בתא המטען.

רכבת השמיים (Sky Train)– אחת ההמצאות הגאוניות של השנים האחרונות היא "רכבת השמיים" של בנגקוק. הרכבת העילית הבנויה על גגות הבתים בארבעה קווים המתפרשים על פני 40 תחנות מהווה אוויר לנשימה לתיירים המבקרים בעיר ומקצרת בצורה משמעותית את ההמתנה הארוכה בפקקים ועוסקי התנועה המחרידים של בנגקוק. רכבת השמיים נוסעת בגובה של 20-30 מטרים מעל פני הקרקע ולכן אינה צריכה להמתין ולהשתלב במערך הרמזורים של העיר. תדירות הגעת הרכבות מהירה מאוד וניתן להגיע איתה במהירות רבה ממקום למקום. כיום יש כבר כ-40 תחנות המאפשרות להגיע כמעט לכל יעד תיירותי מרכזי בבנגקוק. הקרונות מרווחים, ממוזגים ונעימים לנסיעה. ניתן לרכוש כרטיס נסיעה יומי המאפשר נסיעה בזול ל-24 שעות. מומלץ בייחוד בימים בהם אתם מתכננים לנסוע בעיר.

טוק-טוק: אמצעי התחבורה ה"חוויתי" ביותר בתאילנד הוא ה"טוק-טוק" מדובר על מעין קלנועית קטנה וחביבה עם מקום לשני נוסעים ונהג המסיעה אתכם ממקום למקום ברחובות בנגקוק ובתוככי הערים של תאילנד. הנסיעה בטוק-טוק היא בהחלט חווייתית אבל קשה לומר שנעימה או יעילה. אין ספק שכל תייר בתאילנד חייב לעצמו חווית נסיעה אחת לפחות ב"טוק-טוק" אבל מוטב לעשות את זה שלא בשעות העומס ולא למרחקים ארוכים- כי גם חוויית ה"טוק-טוק" נמאסת די מהר כשחם.

מוניות– הם אמצעי מעט יותר ממוסד מה"טוק-טוק" אבל גם הם לא כל כך יעילות בעיקר בתוככי הערים. מאז שקיימת "רכבת השמיים" בבנגקוק היא הפקיעה את המונופול של הנסיעה בתוך העיר מנהגי המוניות. לרוב הנסיעה במונית אורכת זמן רב מידי כי היא טומנת בחובה "בילוי" בתוך כל הפקקים של העיר. אם כבר החלטתם לנסוע במונית, וודאו שהיא מצוידת במונה- רוב המוניות מצוידות במונה בעיקר בבנגקוק הבירה ולכן לא צפויות לכם בעיות מיוחדות בנושא.

שכירת רכב: אופציה אפשרית אך פחות מומלצת בתאילנד. קיימות לא מעט סוכנויות להשכרת רכב, אך עם זאת ישראלים רבים לא ששים על המציאה מכמה סיבות: ראשית הנהיגה בתאילנד היא בצד שמאל (הפוך מבישראל) דבר המקשה על ההתמצאות בעיקר בתחילת הדרך. בנוסף עלות הנסיעה התחבורה הציבורית (ואף לפעמים שכירת מונית עם נהג לטיול מאורגן פרטי) משתלמים הרבה יותר מאשר שכירת רכב וניסיון למצוא את עצמך בתור העיר. היתרונות בנסיעה ברכב שכור בתאילנד הוא שרוב השילוט יחסית נוח וכתוב ברובו באנגלית (בעיקר בערים הגדולות). מערכת הכבישים של תאילנד נוחה ובנויה היטב, אז אומנם הנסיעה "הפוכה" אבל לפחות תנאי הדרך טובים.

 

הוסף תגובה